Uczestniczyliśmy w konferencji CharIN Conference & TESTIVAL Europe. To trzy dni poświęcone zagadnieniu elektromobilności, ale potraktowanemu zarazem bardzo szczegółowo i ogólnie.
Testival, jak nazwali spotkanie organizatorzy, odbył się po raz pierwszy w Polsce na terenie firmy Ekoenergetyka – Polska S.A., w Zielonej Górze. Temat wiodący konferencji brzmiał: „Kluczowe zmiany dla rynku elektromobilności i ich wpływ na Europę”. Podczas konferencji mówiono o:
Podczas konferencji odbyły się trzy panele dyskusyjne. Najbardziej zajmujący z punktu widzenia biznesu flotowego był pierwszy, w którym brali udział: Michał Kurtyka, Przewodniczący COP24, były Minister Klimatu i Środowiska, Michael Keller, Head of Regulatory Charging. Elli-A Brand of the Volkswagen Group, CharIN Member of the Board, Peter Badik – Co-founder and CEO of GreenWay, former director of SEVA (Slovak Electric Vehicle Association), i Maria Andreeva, eMobility Marketing Strategy Leader Innovation Schneider Electric.
Komisja Europejska przedstawiła solidną propozycję dotyczącą regulacji infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), zapewniających wystarczającą publiczną infrastrukturę ładowania, aby podążać za wdrożeniem samochodów bezemisyjnych. Pytanie brzmi: jaki jest koszt ich wdrożenia technologii w infrastrukturze ładowania? Jak powinniśmy działać globalnie? Główne wyzwania stojące w tym obszarze to: lokalizacja sieci ładowarek, kwestie dostępności prądu, które są w krajach UE na różnym poziomie, braki ładowarek z precyzyjnym podpięciem do prądu, za duże odległości, praca nad rozwojem stacji.
Podczas kolejnych trzech dni w ramach Testivalu uczestnicy mogli w poszczególnych zespołach przetestować najnowsze rozwiązania i systemy ładowania, sprawdzić kompatybilność pomiędzy stacjami ładowania a pojazdami elektrycznymi oraz porozmawiać z ekspertami. Była to niewątpliwie świetna okazja, by zweryfikować, czy opracowywane technologie spełniają wszystkie wymogi i są gotowe do pełnej współpracy z innymi systemami i produktami. Mogli także przetestować samochody elektryczne.
Dominika Wejksznia