Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Zielona Góra elektromobilnym centrum Polski

Uczestniczyliśmy w konferencji CharIN Conference & TESTIVAL Europe. To trzy dni poświęcone zagadnieniu elektromobilności, ale potraktowanemu zarazem bardzo szczegółowo i ogólnie.

Testival, jak nazwali spotkanie organizatorzy, odbył się po raz pierwszy w Polsce na terenie firmy Ekoenergetyka – Polska S.A., w Zielonej Górze. Temat wiodący konferencji brzmiał: „Kluczowe zmiany dla rynku elektromobilności i ich wpływ na Europę”. Podczas konferencji mówiono o:

  • rozwoju, szansach i przyszłości elektromobilności,
  • wyzwaniach regionu, które wynikają z budowania i skutecznego wdrażania inteligentnego ładowania,
  • wyzwaniach sektora energetycznego oraz sieci elektroenergetycznej, w przypadku rosnącej liczby samochodów elektrycznych i punktów ładowania,
  • najnowszych trendach i rozwiązaniach w elektromobilności w Europie,
  • kluczowych zmianach i wyzwaniach zeroemisyjnego transportu ciężkiego w Europie,
  • dyrektywie Unii Europejskiej w sprawie i regulacji infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR).

 

Podczas konferencji odbyły się trzy panele dyskusyjne. Najbardziej zajmujący z punktu widzenia biznesu flotowego był pierwszy, w którym brali udział: Michał Kurtyka, Przewodniczący COP24, były Minister Klimatu i Środowiska, Michael Keller, Head of Regulatory Charging. Elli-A Brand of the Volkswagen Group, CharIN Member of the Board, Peter Badik – Co-founder and CEO of GreenWay, former director of SEVA (Slovak Electric Vehicle Association), i Maria Andreeva, eMobility Marketing Strategy Leader Innovation Schneider Electric.


Co AFIR może zmienić w międzynarodowym biznesie i polityce rządu?

Komisja Europejska przedstawiła solidną propozycję dotyczącą regulacji infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), zapewniających wystarczającą publiczną infrastrukturę ładowania, aby podążać za wdrożeniem samochodów bezemisyjnych. Pytanie brzmi: jaki jest koszt ich wdrożenia technologii w infrastrukturze ładowania? Jak powinniśmy działać globalnie? Główne wyzwania stojące w tym obszarze to: lokalizacja sieci ładowarek, kwestie dostępności prądu, które są w krajach UE na różnym poziomie, braki ładowarek z precyzyjnym podpięciem do prądu, za duże odległości, praca nad rozwojem stacji.

Podczas kolejnych trzech dni w ramach Testivalu uczestnicy mogli w poszczególnych zespołach przetestować najnowsze rozwiązania i systemy ładowania, sprawdzić kompatybilność pomiędzy stacjami ładowania a pojazdami elektrycznymi oraz porozmawiać z ekspertami. Była to niewątpliwie świetna okazja, by zweryfikować, czy opracowywane technologie spełniają wszystkie wymogi i są gotowe do pełnej współpracy z innymi systemami i produktami. Mogli także przetestować samochody elektryczne.

Dominika Wejksznia

Przeczytaj również
Popularne