Dzięki Dacii Spring, pierwszemu w 100% elektrycznemu modelowi Dacii, mobilność zeroemisyjna na rynkach zbytu tego auta stała się przystępna dla szerokiego grona użytkowników. Model, wprowadzony do sprzedaży w 2021 roku, był w latach 2022 i 2023 trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie.
Od momentu debiutu rynkowego łącznie na całym świecie sprzedanych zostało ponad 140 000 Dacii Spring.Spring doczekał się licznych nagród i wyróżnień. Za swoją efektywność energetyczną i niewielki ślad węglowy został wyróżniony w 2022 roku najwyższą oceną 5 gwiazdek przyznawaną przez niezależną europejską organizację Green NCAP (patrz poniżej).
Dacia Spring znalazła swoje grono odbiorców, ponieważ od dnia wprowadzenia na rynek doskonale zaspokaja potrzeby w zakresie prostej, przystępnej cenowo i wydajnej mobilności bezemisyjnej. Dane zbierane za pośrednictwem usług mobilnych wskazują, że średnia długość codziennych tras pokonywanych przez użytkowników Springa wynosi 37 km przy średniej prędkości 37 km/h. W 75% przypadków samochód jest doładowywany w miejscu zamieszkania.
Dacia Spring zawsze znajdowała nabywców, ponieważ od momentu wprowadzenia na rynek nieustannie ewoluowała, w szczególności gdy zyskała nową identyfikację wizualną marki w 2022 roku, a w 2023 roku mocniejszy 65-konny silnik (w zależności od kraju). Nadal zachowuje także swój największy atut najbardziej przystępnego cenowo, w 100% elektrycznego samochodu na rynku.
Dziś Nowa Dacia Spring czyni kolejny krok naprzód i wzmacnia wszystkie cechy, dzięki którym odniosła tak imponujący sukces. Jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna dzięki całkowicie zmienionemu, solidniejszemu designowi. Jest nadal równie praktyczna dzięki wyjątkowej w tym segmencie przestronności wnętrza, jeszcze bardziej wszechstronna dzięki łatwiej dostępnemu silnikowi o mocy 65 KM, a przy tym wciąż równie efektywna energetycznie dzięki umiarkowanej masie... zarazem pozostaje najbardziej przystępnym cenowo modelem na rynku samochodów w 100% elektrycznych.
Dacia dokłada wszelkich starań, by jeszcze bardziej zachęcić kierowców do posiadania w 100% elektrycznych samochodów. Jednym z kluczowych elementów służących osiągnięciu tego celu jest – obok efektywności energetycznej, ceny i praktyczności – atrakcyjny wygląd modelu.
Design Dacii Spring jest zgodny z nową stylistyką marki, zapoczątkowaną wraz z najnowszą generacją modelu Duster. Solidny, wyrazisty styl, dzięki któremu Dacia Spring jest jeszcze atrakcyjniejsza niż kiedykolwiek dotąd. Uderzająco zmieniło się zarówno całkowicie przeprojektowane wnętrze, jak i nadwozie, w którym jedynie dach został zachowany z poprzedniej edycji tego modelu.
David Durand, dyrektor ds. designu Dacii: Spring z nowym wyglądem, zgodnym z nową stylistyką marki, potwierdza swój status jednego z kluczowych członków rodziny Dacia. Zadbaliśmy, by zapewnić autu wygląd, który doda mu powagi i pewności siebie. Z sukcesem poprzedniej generacji na koncie Nowa Dacia Spring umacnia bez kompleksów swoją pozycję.
Nowa, bardzo starannie przemyślana i uporządkowana stylistyka marki dodaje przebojowości nowej Dacii Spring. Jej wyrazista, przykuwająca uwagę stylistyka opiera się także na prostych, czystych, wyraźnie zarysowanych liniach – takich jakie prezentuje na przykład bardzo masywna pokrywa silnika.
Na nową tożsamość wizualną Dacii składają się w szczególności dwie czarne, błyszczące listwy, jedna z przodu, druga z tyłu nadwozia, z których tylna podkreślona jest charakterystycznymi matowymi prążkami. Te dwie listwy są obramowane charakterystyczną dla marki sygnaturą świetlną w kształcie litery „Y”, mocno przykuwającą uwagę dzięki przednim światłom do jazdy dziennej i tylnym światłom pozycyjnym wykonanym w technologii LED.
Nowoczesny design nowej Dacii Spring podkreślają naklejki z bardzo współczesnym motywem graficznym zdobiące przedni i tylny zderzak wersji wyposażeniowej Extreme. Piętnastocalowe koła, ozdobione kołpakami o szczególnie starannie dopracowanym rysunku, montowane obecnie w standardzie w wersjach z silnikiem o mocy 65 KM, dodają solidnego wyglądu sylwetce auta.
Wierna filozofii marki Nowa Dacia Spring jest w pełni zgodna z koncepcją auta pomysłowego i trwałego. Świadczą o tym na przykład lekkie, proste w montażu, ekonomiczne i łatwe do wymiany listwy ochronne dolnych połaci drzwi. W Springu, tak jak w pozostałych nowych modelach Dacii, usunięto chromowane elementy ozdobne. Podobnie rzecz się ma z relingami dachowymi, które są zasadniczo zbędne w samochodzie wykorzystywanym głównie na krótkich trasach, ich usunięcie zmniejsza masę auta, poprawia jego aerodynamikę i zwiększa tym samym jego zasięg.
Nowa Dacia Spring jest dostępna w 6 kolorach nadwozia, w tym w unikalnych odcieniach Beżowym Safari i Czerwonym Brick.
Deska rozdzielcza została zaprojektowana na nowo, zarówno w celu jej dostosowania do nowych kanonów stylistycznych Dacii, charakteryzujących się znacznie bardziej poziomym układem linii, jak też w celu stworzenia miejsca na nową gamę ekranów cyfrowych. Dacia Spring jest wyposażona w personalizowalny zespół zegarów z 7-calowym ekranem, montowany we wszystkich wersjach modelu, a w wyższych wersjach również 10-calowy centralny ekran multimedialny. Kolory i materiały w kabinie również zostały zmienione dla uzyskania wyższej jakości postrzeganej, ale z jednoczesną minimalizacją różnorodności w celu ograniczenia kosztów – zgodnie z filozofią Dacii.
Aspekty praktyczne jako kluczowe kryterium designu nowej Dacii Spring. Na przykład dla zapewnienia maksymalnej ergonomii dotykowy ekran multimedialny został umieszczony na desce rozdzielczej możliwie jak najwyżej. Układ graficzny cyfrowego zespołu zegarów jest personalizowalny, a jego 7-calowy ekran został zaprojektowany pod kątem zapewnienia maksymalnej prostoty i intuicyjności, tak aby umożliwić kierowcy szybki dostęp do najważniejszych informacji.
Nowa Dacia Spring jest wyposażona w zaprojektowany przez Dacię innowacyjny system mocowań YouClip (patrz poniżej), kompatybilny z akcesoriami, dostępny również w najnowszej edycji Dustera. Wersja wyposażeniowa Extreme otrzymuje solidne gumowe dywaniki podłogowe i nakładki progów drzwi z charakterystycznym motywem „linii topograficznych”.
Nowa Dacia Spring pozostaje wierna idei tego modelu oferowania w 100% elektrycznego samochodu dostępnego dla szerokiego grona użytkowników i dostosowanego do codziennego życia.
NAJBARDZIEJ PRZYSTĘPNY CENOWO SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY NA RYNKU
Podobnie jak Spring od czasu jego premiery w 2021 r., również jego najnowsza edycja pozostaje najtańszym w 100% elektrycznym samochodem dostępnym na rynku. Dzięki temu Dacia nadal w bardzo konkretny i skuteczny sposób zachęca europejskich kierowców do przejścia na mobilność bezemisyjną.
Największa pojemność bagażnika w tej klasie aut. Ponieważ samochód elektryczny to przede wszystkim samochód, Dacia nie zapomina o tym, co najważniejsze, czyli o tym, co użyteczne. Dlatego Nowa Dacia Spring obdarzona została największą pojemnością bagażnika w tej klasie aut. Bagażnik – o pojemności 308 litrów (+6% w porównaniu z poprzednim modelem), dającej się zwiększyć do 1004 litrów po złożeniu tylnych siedzeń – jest znacznie obszerniejszy niż w porównywalnych gabarytowo modelach konkurencji i dorównuje modelom z segmentu B. Samochód dysponuje też licznymi dodatkowymi schowkami (podwójny schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach itp.) o łącznej pojemności niemal 33 litrów, czym również w tym zakresie przekracza standardy segmentu.
Pomysłowe i praktyczne akcesoria dodatkowo zwiększające łączną pojemność schowków i możliwości przewozu bagaży nowego Springa. Usytuowany pod maską schowek zwiększa pojemność użyteczną schowków o dodatkowe 26 litrów. Konsola środkowa może być wyposażona w unikalny uchwyt na kubek wykonywany awangardową, elastyczną i oszczędzającą zasoby technologią druku 3D.
Nowa Dacia Spring może być wyposażona w system mocowania akcesoriów YouClip. Ten praktyczny, prosty i pomysłowy system, opracowany przez inżynierów Dacii, umożliwia bezpieczne i solidne mocowanie różnorodnych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowa Dacia Spring jest standardowo wyposażona w 3 punkty mocowania YouClip (jeden na desce rozdzielczej i dwa na konsoli środkowej). Mogą służyć do mocowania kieszeni na drobne przedmioty, uchwytu smartfona z wbudowaną/bez wbudowanej ładowarki indukcyjnej lub pomysłowego akcesorium „3 w 1” obejmującego uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę. Wszystkie powyższe akcesoria są dostępne w sieci dealerskiej Dacii.
Wszystkie wersje nowej Dacii Spring są wyposażone w cyfrowy zespół zegarów z 7-calowym, personalizowalnym ekranem. Ten kolorowy ekran, umieszczony za nową kierownicą (obecnie regulowaną w pionie), wyświetla w prosty i skuteczny sposób najważniejsze informacje związane z prowadzeniem. Zależnie od potrzeb można na nim również wyświetlać wiele dodatkowych informacji, takich jak pozostały zasięg, zużycie energii czy informacje z systemów wspomagania prowadzenia. Podczas ładowania nowego Springa aktualny poziom naładowania akumulatora trakcyjnego i czas pozostały do jego pełnego naładowania jest wyświetlany na cyfrowym zespole zegarów.
Łączność ze światem i zoptymalizowane systemy multimedialne. System Media Control, montowany w standardzie w wersjach wyposażeniowych Essential i Expression, jest systemem multimedialnym obsługiwanym za pomocą przycisków na kierownicy z wyświetlaniem informacji multimedialnych i połączeń telefonicznych na ekranie cyfrowego zespołu zegarów. W jego skład wchodzą również dwa głośniki, złącze Bluetooth i port USB. Po połączeniu z bezpłatną aplikacją Dacia Media Control kierowca zyskuje możliwość obsługi radia/multimediów i dostęp do wielu innych funkcji, takich jak nawigacja, z poziomu ekranu swojego smartfona w sposób ergonomiczny, ułatwiający prowadzenie samochodu.
System Media Nav Live, instalowany w standardzie w wersji wyposażeniowej Extreme bądź w opcji wersji Expression, posiada duży, centralny 10-calowy ekran dotykowy z wbudowanym 8-letnim pakietem nawigacji satelitarnej z dostępem do Internetu, obejmującym informację o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i systematycznie aktualizowaną mapę Europy. Ponadto umożliwia on bezprzewodową obsługę aplikacji Apple CarPlayTM i Android AutoTM. W jego skład wchodzą dwa porty USB.
Nowa Dacia Spring zyskuje także liczne nowe systemy wspomagania prowadzenia, pozwalające spełnić najnowsze standardy bezpieczeństwa: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizacja awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall). Dla ułatwienia życia swoim klientom Dacia wprowadziła pomysłowy przycisk „My Safety” umożliwiający kierowcom szybki dostęp do własnej ulubionej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia.
Nowa Dacia Spring jest jeszcze lepiej przygotowana do poruszania się zarówno w miejskiej dżungli, jak i do ruchu na obszarach wiejskich...
Wyjątkowa zwrotność. Nowa Dacia Spring, wyjątkowo kompaktowa (3,70 m długości) i dysponująca całkowitym promieniem zawracania jednym z najmniejszych w tym segmencie aut (4,80 m), jest niezwykle zwrotna, dzięki czemu jest szczególnie łatwa w prowadzeniu.
Nadwozie wystawiane na próbę każdego dnia! Elementy ochronne opasające nadwozie i barwione w masie, w szczególności w obrębie zderzaków i nadkoli, zapewniają nowej Dacii Spring odporność na zadrapania w codziennym użytkowaniu bez uszczerbku dla wyglądu. Zwiększony prześwit jest istotnym atutem podczas jazdy po nierównych drogach.
Łatwiej dostępny silnik o mocy 65 KM. Nowa Dacia Spring zyskuje większą wszechstronność dzięki łatwiej dostępnemu silnikowi o zwiększonej mocy, wynoszącej 65 KM/48 kW. Jest on teraz łatwiej dostępny, ponieważ oprócz poziomu wyposażenia Extreme jest on obecnie oferowany również w pośredniej wersji wyposażeniowej Expression. Zapewnia on autu dynamiczne przyspieszenie, na przykład od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 14 sekund. Jeszcze bardziej przystępna cenowo i doskonale przystosowana do użytku w mieście Nowa Dacia Spring z silnikiem o mocy 45 KM jest dostępna w wersji wyposażenia Essential (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 20 sekund).
Nowa, oszczędna Dacia Spring stawia na lekkość w celu zwiększenia swej efektywności energetycznej. Oprócz decyzji odnoszących się do wszystkich nowych modeli Dacia, takich jak całkowite wyeliminowanie chromowanych elementów ozdobnych i skóry zwierzęcej czy zwiększenie liczby elementów barwionych w masie, Nowa Dacia Spring została zaprojektowana ściśle pod kątem zaspokojenia potrzeb nabywców aut z segmentu A, bez zbędnych dodatków i z akumulatorem o parametrach dobranych tak, by móc spełnić te kryteria i pomieścić się na tak kompaktowej platformie.
Jedyny w 100% elektryczny samochód ważący poniżej jednej tony. Niewielka masa jest kluczowym czynnikiem pozwalającym nowemu Springowi wyeksponować wszystkie jego zalety. Przy masie własnej 984 kg w najwyższej wersji wyposażeniowej Extreme, jest to jedyny w 100% elektryczny samochód w Europie ważący poniżej jednej tony. W porównaniu z poprzednią wersją masa dla tego samego poziomu wyposażenia wzrosła zaledwie o 6 kg (czyli o 0,6%) pomimo licznych nowych systemów wspomagania prowadzenia, wymaganych obowiązującymi przepisami, a także ulepszonego wykończenia i montowanego w standardzie wyposażenia.
Wyjątkowo niskie zużycie energii. Tak niska masa w połączeniu z wysoką efektywnością zespołu napędowego Nowego Springa przekłada się na rekordowo niskie zużycie energii, poniżej 14,6 kWh/100 km, zmniejszające koszty użytkowania auta.
Idealnie dostosowany akumulator trakcyjny. Kompaktowy akumulator trakcyjny o pojemności 26,8 kWh został precyzyjnie dopasowany, aby móc sprostać potrzebom i stylowi życia użytkowników Nowego Springa bez pogarszania nadmierną wagą globalnych osiągów samochodu. Akumulator zapewnia wszystkim wersjom auta zasięg ponad 220 km (w trakcie homologacji). Jest to zasięg bardziej niż wystarczający dla użytkowników, którzy – przypomnijmy – pokonują średnio 37 km dziennie, jak wynika z danych dostarczonych poprzez system łączności pojazdu. Unikalny system hamowania z odzyskiwaniem energii. Aby jeszcze bardziej zoptymalizować zasięg, Nowa Dacia Spring została po raz pierwszy wyposażona w system hamowania z odzyskiwaniem energii, aktywowany poprzez ustawienie nowej dźwigni skrzyni biegów w położeniu „B”.
Praktyczne i bezproblemowe ładowanie. Nowa Dacia Spring jest wyposażona w standardzie w ładowarkę prądu zmiennego o mocy 7 kW, umożliwiającą naładowanie akumulatora od 20% do 100% z domowego gniazdka w czasie poniżej 11 godzin lub w ciągu 4 godzin z terminala typu Wall Box o mocy 7 kW. Ładowarka DC o mocy 30 kW (dostępna w opcji) umożliwiająca doładowanie akumulatora z 20% do 80% pojemności w ciągu 45 minut.
A gdyby tak zorganizować grilla z wykorzystaniem nowej Dacii Spring? Nowa Dacia Spring, bardziej praktyczna niż kiedykolwiek, została po raz pierwszy wyposażona w system dwukierunkowego ładowania V2L (vehicle to load) umożliwiający wykorzystanie jej jako źródła energii do zasilania urządzeń elektrycznych. Specjalny adapter, podłączany do umieszczonego pod osłoną chłodnicy konektora ładowania samochodu, oferuje do dyspozycji standardowe gniazdo zasilania 220 V/16 A.
Zamówienia na nową Dacię Spring będzie można składać już wiosną 2024 roku. Samochód trafi do sprzedaży latem bieżącego roku.
Dacia Spring, bardzo oczekiwana przez naszych klientów w Wielkiej Brytanii, będzie po raz pierwszy dostępna także z kierownicą po prawej stronie.