Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Opel Vivaro-e: „E” dla Bezemisyjnych Dostaw

Ładowność do 6,6 m3, zasięg do 330 km. Te między innymi parametry oferuje Opel Vivaro-e - pierwszy elektryczny samochód użytkowy niemieckiego producenta.

Nowy Opel Vivaro-e oferuje ładowność nawet 1275 kg, a więc prawie tak dużą, jak wersje z silnikiem spalinowym. Na przykład Furgon w rozmiarze Compact z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów, posiada maksymalną ładowność 1405 kg. Vivaro-e jest również jedynym pojazdem elektrycznym producenta samochodów dostępnym „ex works” z opcjonalnym hakiem do przyczepy, który umożliwia maksymalny uciąg 1000 kg.

Klienci Vivaro-e mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami akumulatorów litowo-jonowych, w zależności od potrzeb: 75 kWh z zasięgiem do 330 km lub, w przypadku mniej intensywnego codziennego użytkowania pojazdu, 50kWh z zasięgiem do 230 km, obydwa mierzone zgodnie z cyklem testowym WLTP1. Akumulatory składają się odpowiednio z 27 i 18 modułów. Ponieważ od początku planowano elektryczną wersję, są one umieszczone pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, aby nie ograniczały możliwości jej użytkowania.

Zaawansowany system hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.

Dzięki mocy 100kW (136 KM) i, pochodzącemu z napędu elektrycznego, momentowi obrotowemu 260 Nm, Vivaro-e oferuje wyższe osiągi niż większość elektrycznych pojazdów użytkowych. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h umożliwia jazdę z prędkością autostradową. Akumulator umieszczony pod przestrzenią ładunkową dodatkowo obniża środek ciężkości, co korzystnie wpływa na pokonywanie zakrętów.

Przy użyciu publicznej 100 kW stacji ładowania prądem stałym (DC), ładowanie akumulatora 50 kWh do 80% stanu pojemności trwa tylko około 30 minut (około 45 minut dla akumulatora 75 kWh). Opel oferuje pokładowe ładowarki, które zapewniają możliwie jak najkrótszy czas ładowania oraz długą żywotność akumulatora (objętego gwarancją na osiem lat / 160 000 km). W zależności od rynku i infrastruktury, Vivaro-e jest standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11kW lub jednofazową o mocy 7,4kW.

Funkcja „Charge My Car” z aplikacji „Free2Move Services” umożliwia dostęp do ponad 140 000 punktów ładowania w całej Europie, łącznie z płatnościami. Aby jeszcze bardziej ułatwić klientom wybór właściwego punktu ładowania, aplikacja „Free2Move Services” automatycznie dokonuje wstępnego wyboru na podstawie odległości do punktu ładowania, szybkości ładowania oraz aktualnej ceny możliwych publicznych opcji ładowania.

Dzięki funkcjom zdalnego sterowania „OpelConnect”, klienci mogą korzystać ze swoich smartfonów, aby sprawdzić stan naładowania baterii lub zaprogramować klimatyzację i czas ładowania.

Ponadto oferta „OpelConnect” sięga od eCall i połączeń awaryjnych po wiele innych usług, takich jak status i informacje o pojeździe. Nawigacja Online dostarcza informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Samochód elektryczny do wszystkich zadań: Furgon z kabiną załogową, platforma, osobowe kombi, aż do 6,6 m3 objętości ładunku

Opel dostosował Vivaro-e do potrzeb różnych klientów, oferując również wersję Furgon z kabiną załogową, platformę i osobowe kombi, o ładowności do 1275 kg i masie całkowitej pojazdu od 2800 do 1100 kg. Szczególnie kompaktowa wersja o długości 4,60 m wypełnia lukę między małym a średnim pojazdem dostawczym. Przy średnicy zawracania wynoszącej tylko 11,3 m jest on również bardzo zwrotny w ciasnych przestrzeniach. Ponieważ większość wariantów ma około 1,90 m wysokości, Vivaro-e ma dostęp do parkingów podziemnych lub w centrach handlowych o niskim zadaszeniu.

Dzięki praktycznemu otworowi ładunkowemu FlexCargo, umieszczonemu po stronie pasażera z przodu, pojemność ładunkowa najkrótszej wersji Compact wynosząca 4,6 m3 wzrasta do 5,1 m3. Umożliwia to również transport przedmiotów o długości do 3,32 m.

Wersje 4,95 m i 5,30 m Long i Extra Long mają maksymalną pojemność ładunkową wynoszącą odpowiednio 5,8 i 6,6 m3. Drabiny lub panele o długości do 3,67 m lub 4,02 m można bezpiecznie przewozić, a wiele miejsc w kokpicie (z elektrycznym hamulcem postojowym) wygodnie mieści wiele mniejszych przedmiotów.

Następny elektryczny samochód użytkowy marki Opel – Combo-e, pojawi się w 2021 roku. Do 2024 r. Opel zaoferuje zelektryfikowaną wersję każdego modelu samochodu osobowego i dostawczego.

 

Opel

Przeczytaj również
Popularne