Jeep Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe oferowanych w gamie elektrycznych samochodów Jeep.
Wrangler 4xe ma pod maską czterocylindrowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem, dwa silniki elektryczne i solidną ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite. Może poszczycić się maksymalną mocą 375 KM (637 Nm) i przejechać około 25 mil (homologacja USA) w trybie czysto elektrycznym, zapewniając zerową emisję podczas codziennych dojazdów i niemal bezgłośną jazdę z otwartym dachem, bez obawy o zasięg. Moment obrotowy silnika elektrycznego poprawia osiągi Wranglera na drodze, zapewniając szybszy start i lepszą elastyczność przy niskich prędkościach. 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh jest zamontowany pod fotelami drugiego rzędu, aby zabezpieczyć go przed elementami zewnętrznymi, bez uszczerbku dla wolnego miejsca w kabinie.
Hybrydowy zespół napędowy Wranglera 4xe ma trzy tryby działania, zwane E Selec. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy. Niezależnie od wybranego trybu, Wrangler 4xe przełącza się na hybrydę, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania.
Oczywiście Wrangler 4xe oferuje te cechy jakie znamy z klasycznych Wranglerów - to przede wszystkim sztywna przednia i tylna oś, 2-biegowa skrzynia rozdzielcza 4x4 typu „full-time" oraz zawieszenie o dużym skoku i głębokość brodzenia 30 cali. Wersja Wrangler 4xe ma emblemat Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4x4 wsparte takimi elementami wyposażenia i osiągami, jak:
Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021 roku; modele Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe pojawiły się w Europie latem br.
Dostępne na zamówienie w Europie modele Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe, oferując moc do 240 KM i około 50 km (31 mil) zasięgu w trybie czysto elektrycznym (bezemisyjnym).
PD / Jeep