Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Jeep Wrangler również stał sie hybrydą

Jeep Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe oferowanych w gamie elektrycznych samochodów Jeep.

Wrangler 4xe ma pod maską czterocylindrowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem, dwa silniki elektryczne i solidną ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite. Może poszczycić się maksymalną mocą 375 KM (637 Nm) i przejechać około 25 mil (homologacja USA)  w trybie czysto elektrycznym, zapewniając zerową emisję podczas codziennych dojazdów i niemal bezgłośną jazdę z otwartym dachem, bez obawy o zasięg. Moment obrotowy silnika elektrycznego poprawia osiągi Wranglera na drodze, zapewniając szybszy start i lepszą elastyczność przy niskich prędkościach. 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh jest zamontowany pod fotelami drugiego rzędu, aby zabezpieczyć go przed elementami zewnętrznymi,  bez uszczerbku dla wolnego miejsca w kabinie.

Hybrydowy zespół napędowy Wranglera 4xe ma trzy tryby działania, zwane E Selec. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy. Niezależnie od wybranego trybu, Wrangler 4xe przełącza się na hybrydę, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania.

  • Hybrydowy: tryb domyślny łączy moment obrotowy z silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika R4, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania.
  • Elektryczny: układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się 2,0-litrowy silnik benzynowy.
  • eSave: daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy terenowej EV w terenie lub w mieście, gdzie napęd spalinowy jest ograniczony. Kierowca może również wybierać pomiędzy oszczędzaniem i ładowaniem akumulatora w trybie eSave poprzez „Hybrid Electric Pages” na ekranie Uconnect.

Oczywiście Wrangler 4xe oferuje te cechy jakie znamy z klasycznych Wranglerów - to przede wszystkim sztywna przednia i tylna oś,  2-biegowa skrzynia rozdzielcza 4x4 typu „full-time" oraz zawieszenie o dużym skoku i głębokość brodzenia 30 cali. Wersja Wrangler 4xe ma emblemat Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4x4 wsparte takimi elementami wyposażenia i osiągami, jak:

  • Płyty osłonowe podwozia oraz haki holownicze z przodu i z tyłu.
  • Wrangler Rubicon 4xe- kąt natarcia 44°, kąt rampowy 22,5°, kąt zejścia 35,6° i prześwit 27,4 cm (10,8 cala) (zgodnie ze specyfikacjami).
  • Agresywne 17-calowe koła terenowe i 33-calowe opony w standardzie w wersji Rubicon 4xe; 20-calowe koła w standardzie w wersji Wrangler 4xe i Sahara 4xe.
  • Głębokość brodzenia 76 cm (30 cali).

Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021 roku; modele Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe pojawiły się w Europie latem br.

Dostępne na zamówienie w Europie modele Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe, oferując moc do 240 KM i około 50 km (31 mil) zasięgu w trybie czysto elektrycznym (bezemisyjnym).

 

PD / Jeep

Przeczytaj również
Popularne