Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Enyaq iV– elektryczna Skoda oficjalnie pokazana!

Skoda zaprezentowała pierwszego elektrycznego SUV-a o nazwie Enyaq iV. Trzeba przyznać, że to jeden z najciekawszych pod względem technicznym i najładniejszych modeli czeskiej marki.

Nowość Skody powstała na platformie MEB, która będzie bazą dla całej serii elektrycznych modeli koncernu Volkswagen. Enyaq iV wyróżnia się m.in. podświetlaną przez 130 diod LED osłoną chłodnicy. Jest ona dostępna w wybranych wersjach.

Enyaq iV może się pochwalić niskim współczynnikiem oporu powietrza Cd, który wynosi 0,27. Model jest standardowo wyposażony w reflektory LED. W pełni diodowe reflektory Matrix i tylne światła w pełni diodowe w kształcie litery „C” są dostępne jako opcje. Samochód ma 4649 mm długości, 1879 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Rozstaw osi wynoszący 2765 mm i brak tunelu skrzyni biegów zapewniają sporą przestronność i odpowiednio dużą przestrzeń na kolana z tyłu. Bagażnik ma pojemność 585 l.

Czeski elektryczny SUV jest dostępny z trzema rozmiarami akumulatorów, w pięciu wariantach mocy i napędem na tylne lub wszystkie koła. Podstawowa Skoda Enyaq 50 iV jest wyposażona silnik o mocy 109 kW przy tylnej osi napędzajacy koła tylne. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 220 Nm. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność brutto 55 kWh (52 kW netto), który zapewnia zasięg do 340 km. Drugi wariant – Enyaq 60 iV - wyposażono w baterie o pojemności 62 kWh (58 kWh netto) i jednostkę napędową o mocy 132 kW (310 Nm). Taki pojazd może przejechać do 390 km na jednym ładowaniu. Enyaq 80 iV z największym zestawem baterii o pojemności 82 kWh (77 kWh netto) przejedzie 510 km na jednym ładowaniu, wg WLTP. Silnik oferuje już 150 kW mocy (310 Nm).

Akumulator 82 kWh (77 kWh netto) jest również używany w dwóch wariantach napędu na wszystkie koła - w połączeniu z drugim silnikiem elektrycznym na przedniej osi ENYAQ 80x iV wytwarza 195 kW, a Enyaq RS iV 225 kW. Oba te modele mają zasięg 460 km. Wariant RS iV przyspiesza od startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Ponadto najmocniejszy Enyaq iV może holować przyczepę o masie do 1400 kg.

Najszybciej możemy naładować ten model od 5% do 80% w ciągu 38 minut. Samochód jest wyposażony standardowo w łądowarkę o pojemności 11 kW, która, zależnie od pojemności baterii, pozwala naładować Enyaqa „do pełna” w ciągu od sześciu do ośmiu godzin. SUV imponuje maksymalną mocną ładowania, która wynosi 125 kW.

Na środkowej konsoli Enyaqa osadzono 13-calowy ekran – największy spośród wszystkich modeli Skody. Elektryczny SUV to pierwszy model czeskiej marki wyposażony w wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością. Oprócz aktualnej prędkości i wykrytych znaków drogowych, informacji z systemów wspomagających i instrukcji nawigacyjnych dane mogą być również wyświetlane na przedniej szybie tuż nad deską rozdzielczą, w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Enyaq iV wyposażony jest komplet najnowszych systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa czynnego. Nowinką jest np. Exit Warning, ostrzegający wizualnie i akustycznie pasażerów o nadjeżdżającym obiekcie z tyłu, w momencie otwierania drzwi.

Producent zapowiedział pojawienie się specjalnej wersji Founders Edition, ograniczonej do 1895 sztuk. Upamiętnia ona 125 rocznicę istnienia firmy. Dostaw możemy się spodziewać na początku 2021 roku.

 

PD

Przeczytaj również
Popularne