ID.7 to flagowy model wśród elektrycznych aut Volkswagena. Obecnie koncern rozszerza portfolio ID.7 o wersję kombi: ID.7 Tourer. Nowy model Volkswagena jest jednym z pierwszych elektrycznych aut z takim nadwoziem w klasie wyższej średniej.
Volkswagen oferuje także inne auto z wszechstronnymnadwoziem w tym segmencie–nowego Passata. Obie linie uzupełniają się, a klient może wybrać optymalny dla siebie typ napędu–od elektrycznego napędu w ID.7 i ID.7 Tourer po hybrydę plug-in, wersję mild hybrid, napędy benzynowe i wysokoprężne w Passacie. Oznacza to, że Volkswagen oferuje niezwykle szeroką gamę najnowocześniejszych modeli w klasie wyższej średniej. Dopracowany pod względem aerodynamicznymID.7 Tourer (współczynnik Cx wynosi, zależnie od wersji, ok. 0,24) łączy zalety elektromobilności w zakresie emisji z dużym zasięgiem (wstępne szacunki zakładająnawet687 km) i bardzo dużą pojemnością bagażnika (do 1714 litrów). Wszystkie teparametry sprawiają, że ID.7 Tourer idealnie nadaje się roli samochodu dla biznesmena, ale również świetnie się sprawdzi podczas rodzinnych wyjazdów. A wszystkow sposób bardziej zrównoważony niż kiedykolwiek wcześniej.
Biznes klasa z napędem elektrycznym.„ID.7 Tourerwraz z limuzyną ID.7 i nowym Passatem sprawiają, że nasza oferta w klasie wyższej średniej jest pełna. Nowy model jest szczególnie atrakcyjny dla kierowców pokonujących dalekie dystanse i klientów biznesowych, dzięki dużej przestrzeni i dużemu zasięgowi” –powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu marki Volkswagen do spraw sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.
Tourer to połączenie kombi i nadwozia shooting brake.Elektryczne kombi Volkswagena charakteryzuje się długą linią dachu. Pod względem stylistycznym awangardowy Tourer jest połączeniem klasycznego kombi w formacie Passata i wyjątkowo dynamicznego auta z nadwoziem shooting brake, takiego jak Arteon. Dzięki zwiększonej wysokości z tyłu, przestrzeń bagażowa jest wyraźnie większa niż w limuzynie: z pięcioma osobami na pokładzie bagażnik ID.7 Tourera może pomieścić do 605 litrów. Po załadowaniu do oparć przednich siedzeń i do dachu, przestrzeń ta rośnie do 1714 litrów, wówczas w bagażniku zmieszczą się przedmioty mierzące blisko 2 metry długości.
Mocy pod dostatkiem. Nowe elektryczne kombi Volkswagena zostanie wprowadzone na rynek europejski jako ID.7 Tourer Pro i ID.7 Tourer Pro S, każdy o mocy 286 KM i napędem na tylne koła. Źródłem energii w tej pierwszej wersji będzie akumulator o pojemności netto 77 kWh, a w ID.7 Tourer Pro S zastosowano nowy akumulator o pojemności netto 86 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym akumulator o pojemności 77 kWh można ładować z mocą do 175 kW, a akumulator o pojemności 86 kWh –do 200 kW. Obie wersje nadwoziowe ID.7 będą produkowane (równolegle z SUV-em ID.4) w najnowocześniejszej niemieckiej fabryce samochodów elektrycznych Volkswagena w Emden.
ChatGPT po raz pierwszy w samochodzie.Nowy Volkswagen ID.7 Tourer zadebiutuje z bogatym wyposażeniem standardowym. Wersja Pro na rynku niemieckim będzie mieć w standardzie reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii, 19-calowe felgi i relingi dachowe. Ponadto w aucie znajdą się: bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania Keyless Access, siatkaoddzielająca bagażnik od kabiny, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach, podgrzewanawielofunkcyjnakiero
Opcjonalny dachpanoramiczny.Podobnie jak w ID.7 z nadwoziem fastback, także w odmianie kombi na liście opcji znajdzie się panoramiczny, szklany dach z inteligentną szybą. Zintegrowana ze szkłem polimerowa warstwa ciekłokrystaliczna (PDLC) sprawia, że dach może być przezroczysty lub nie –zależnie od życzenia kierowcy.