Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Kompleksowa oferta flotowa kluczem do sukcesu na rynku

Euromaster to wiodąca sieć serwisów ogumienia. Jak na potentata w swojej branży ma szeroką ofertę dla flot. Nie ma lepszej osoby niż Tomasz Misiuna, związany z siecią Euromaster od 2011 roku, żeby porozmawiać, co na oponiarskim rynku piszczy.

Tomasz Siwiński: Panie Tomaszu, we wrześniu zorganizowaliście wydarzenie nazwane „EVent FlotowyEuromaster”. Gra słów zapewne zamierzona. Euromaster i elektromobilność, na jakich płaszczyznach?
Tomasz Misiuna: Spotkania flotowe są już naszymi cyklicznymi wydarzeniami. Jest to okazja zaprezentowania nie tylko aktualnej oferty produktowej, ale również nowych narzędzi, usług i rozwiązań, jakie Euromaster oferuje klientom flotowym. Atutem tych spotkań jest również merytoryczna dyskusja i wsłuchiwanie się w oczekiwania i potrzeby naszych gości. Na tej podstawie możemy dopasować ofertę do rzeczywistych oczekiwań i wymagań klienta.

Tomasz Misiuna
Szef Działu Flot Osobowych w sieci serwisów Euromaster.

Doświadczony specjalista w branży motoryzacyjnej. Od 2005 roku związany z Grupą Michelin. Swoją karierę rozpoczął w Michelin Polska, gdzie zajmował się sprzedażą w linii opon ciężarowych, zdobywając cenne doświadczenie i rozwijając umiejętności w zakresie zarządzania produktami i usługami oponiarskimi. W 2011 roku dołączył do zespołu Euromaster – sieci serwisów oponiarskich i lekkiej mechaniki, będącej częścią Grupy Michelin, gdzie odgrywa kluczową rolę w rozwijaniu oferty skierowanej do klientów flotowych. Jako Szef Działu Flot Osobowych odpowiada za współpracę z flotami B2B oraz firmami zarządzającymi flotami (CFM), dbając o najwyższe standardy obsługi i efektywność operacyjną. Jego zadania obejmują również digitalizację procesów operacyjnych w obsłudze flot, co przyczynia się do zwiększenia efektywności i jakości usług świadczonych w sieci Euromaster. Jest zaangażowany we wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu optymalizację procesów i zapewnienie klientom flotowym kompleksowego wsparcia serwisowego. Jego doświadczenie oraz pasja do branży motoryzacyjnej sprawiają, że przyczynia się do umacniania pozycji Euromaster jako lidera na rynku usług oponiarskich i serwisowych, oferując nowoczesne i skuteczne rozwiązania dla klientów biznesowych w Polsce.

 

Tym razem nasz event odbył się pod hasłem EVent Flotowy Euromaster i rzeczywiście gra słów była zamierzona, ponieważ chcieliśmy podkreślić nasze zaangażowanie w kierunku rozwijającej się elektromobilności. Euromaster intensywnie działa na kilku płaszczyznach związanych z tym segmentem. Oferujemy usługi serwisowe dla pojazdów elektrycznych, od fachowego doboru ogumienia, przez profesjonalną obsługę opon, po serwis SMR (ang. Service, Maintenance and Repair), zgodnie ze standardami bezpieczeństwa dla pojazdów EV. Należy tu podkreślić, że serwisy sieci Euromaster mają dostęp do szerokiej oferty szkoleniowej i korzystają z wymaganych szkoleń uprawniających do obsługi pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Jako pierwsi i jedyni w Polsce podpisaliśmy umowę współpracy z wiodącym producentem pojazdów BEV na rynku w zakresie kompleksowej obsługi oponiarskiej w serwisach stacjonarnych i mobilnych na terenie całego kraju, co jest najlepszym dowodem jakości świadczonych usług. Na bazie tej współpracy propagujemy również ideę elektromobilności i rozwijamy infrastrukturę dla aut elektrycznych, wspierając tym klientów flotowych w przejściu na pojazdy elektryczne. Jak ważny jest to segment pojazdów, świadczą liczby. Według prognoz liczba zarejestrowanych w Polsce pojazdów BEV + PHEV do końca roku przekroczy 150 tysięcy, gdzie liczba ta w 2021 wynosiła niespełna 40 tysięcy.

Motoryzacja się zmienia na naszych oczach. Czy firmy takie jak Wasza nadążają za zmianami i oczekiwaniami klientów, a może wyprzedza je, oferując nowe rozwiązania i usługi?
Zgadza się, rynek motoryzacyjny rozwija się w dynamicznym tempie. Liczba rejestrowanych pojazdów stale rośnie, średnio 15% rok do roku. Lista serwisów obsługujących te pojazdy nie rozwija się w analogicznym tempie, dlatego aby sprostać oczekiwaniom i wymaganiom klientów, nie tylko zwiększamy liczbę serwisów sieci Euromaster, ale również poszerzamy zakres oferowanych usług o lekką mechanikę. Dzięki temu możemy kompleksowo zadbać o pojazdy, oferując naprawy SMR i bieżące utrzymanie pojazdu podczas jednej wizyty w serwisie, co oszczędza czas i ewentualne dodatkowe koszty związane z niewykrytymi usterkami. Dla uzyskania najlepszej efektywności wdrożyliśmy rozwiązania i narzędzia informatyczne usprawniające obsługę pojazdów. Dzisiaj klienci flotowi oczekują przede wszystkim rozwiązań systemowych, które zapewniają bieżący dostęp do danych oraz narzędzi IT, które w szerokim ujęciu zapewniają obsługę serwisową dla flot. W oparciu o potrzeby serwisów oraz klientów Euromaster opracował i wdrożył własne narzędzie w postaci kalendarza online udostępnionego w sieci serwisowej, pozwalającego zarządzać rezerwacjami na poszczególnych stanowiskach. Dzięki temu kierowcy mogą wygodnie planować wizyty online w dogodnym terminie, w prosty sposób zapiszą termin w swoim kalendarzu oraz otrzymają przypomnienia SMS o wizycie. Narzędzie do rezerwacji online dostosowujemy pod potrzeby danej floty. Aplikacja weryfikuje stan depozytu, alarmuje o brakach oraz pozwala wykonać usługę relokacji opon przez kierowcę bez zaangażowania fleet managera, oczywiście zgodnie z wytycznymi, jakie ustalił fleet manager w systemie. Jako że jakość usług jest dla nas jednym z priorytetów, po wizycie serwisowej zachęcamy kierowców do udziału w krótkiej ankiecie satysfakcji, w której oceniane są trzy obszary: usługa serwisowa, eKalendarz oraz jakość obsługi klienta. Średnia ocena wszystkich tych obszarów obecnie to 4,6 w skali 5-stopniowej, co ogromnie cieszy, ale też skłania nas do dalszego udoskonalania procesów i narzędzi.



Klient flotowy jest wdzięczny, bo zapewnia wiele samochodów do obsługi, czy wręcz przeciwnie, bo targuje się o każdą złotówkę?
Tu należałoby zadać pytanie, czy klient flotowy jest ważny dla sieci serwisowych? Dla nas klient flotowy jest kluczowym partnerem, z którym współpraca wymaga nie tylko profesjonalnej obsługi, ale także zaawansowanych rozwiązań systemowych.
Widzimy, że klienci flotowi oczekują szybkiej i fachowej obsługi, jednocześnie zwracając uwagę na optymalizację kosztów. To, co wyróżnia ofertę Euromastera, to nasze narzędzia do zarządzania flotą, które umożliwiają bieżące monitorowanie aktywności serwisowej pojazdu oraz analizę kosztów, co przekłada się na bardziej efektywne zarządzanie. Fleet menedżerowie, mając bezpośredni dostęp do naszych systemów oraz spersonalizowanych raportów, opierając się na rzetelnych danych, mogą szybko podejmować decyzje serwisowe. Współpraca z flotami wpływa również na poszerzanie oferty serwisowej. Dzisiaj nasza obsługa flot to nie tylko sprzedaż i serwis opon, ale również SMR, zarządzanie magazynem, logistyka opon, gromadzenie danych oraz raportowanie. Nasi klienci szczególnie cenią sobie właśnie kompleksowość oferty. O ile początkowa cena oferty może być istotnym czynnikiem, to jakość i kompleksowość obsługi serwisowej mają bezpośredni wpływ na koszty operacyjne, bezpieczeństwo i wydajność floty w dłuższej perspektywie, co generuje większe korzyści finansowe niż oszczędności wynikające z niższej ceny. Wszystkie powyższe elementy powodują, iż oferta sieci oponiarskich musi się stale rozwijać, więc odpowiadając na pytanie: Tak, klient flotowy jest ważny.

Czy w obecnych czasach istnieje coś takiego, jak zaufanie w biznesie? Jak zbudować relacje i dbać o nie, żeby współpraca nie trwała jeden sezon, ale była długofalowa?
Oczywiście. Dzisiaj, gdy konkurencja jest duża, zaufanie w biznesie i budowanie relacji są kluczowe. Aby budować zaufanie i długofalowe relacje z naszymi klientami, opieramy się na 3 filarach: Lojalność, Uczciwość i Zaangażowanie. Długofalowa współpraca opiera się na tworzeniu trwałej współpracy, w której nasi klienci czują, że są traktowani indywidualnie, a ich potrzeby są priorytetem. Podstawą budowania takich relacji jest wsłuchiwanie się w potrzeby oraz elastyczne podejście. Nie mamy jednego szablonu, który pasuje do każdego klienta. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostosować naszą ofertę do jego specyficznych potrzeb. Dbałość o relacje to również oferta produktowa i jakość świadczonych usług. Dziś oferujemy klientom flotowym szeroki wybór opon, zapewniając możliwie najszybsze dostawy do serwisów. Natomiast dzięki współpracy z dostawcami serwisy Euromaster są wyposażone w nowoczesne narzędzia, aby zapewnić możliwie najlepszą jakość wykonanej usługi serwisowej.

Silną stroną Euromaster jest również nasz zespół, który posiada nie tylko wiedzę i ogromne doświadczenie, ale także umiejętności miękkie, które pozwalają na budowanie pozytywnych relacji. Wysoki poziom kompetencji i fachowe doradztwo sprawiają, że klient ma pewność, że współpracuje z profesjonalistami. Każdy klient flotowy ma dedykowanego opiekuna w zespole Euromaster, który zna jego specyfikę i może oferować proaktywne wsparcie, co przekłada się na większe zaangażowanie oraz długoterminowe relacje. Komunikacja i opieka nad flotami przez Dział Flotowy Euromaster to nie jedyny element, ważna jest również praca z serwisami. To, co jest niewątpliwie wyróżnikiem Sieci Euromaster, to Konsultant Biznesowy pracujący w terenie, który jest wsparciem operacyjnym dla serwisów sieciowych. Konsultant oprócz wdrożenia w serwisach Konceptu Euromaster jest odpowiedzialny za przeprowadzenie audytu flotowego dopuszczającego serwis do obsługi flotowej. W bieżącej pracy serwisu zapewnia jak najwyższy standard jakości obsługi klientów detalicznych i flotowych, a w przypadku uwag czy reklamacji podejmuje odpowiednie działania.

Jest Pan w branży od wielu lat, obserwuje zmiany. Co obecnie jest kluczowe jeżeli chodzi o rynek? Zmiany klimatu i przejście na opony całoroczne, a może digitalizacja sprzedaży?
Obserwując zmiany zachodzące w tym obszarze na przestrzeni ostatnich lat, można zauważyć, że zarówno digitalizacja, jak i adaptacja do zmian klimatycznych odgrywają coraz większą rolę. Co w tej chwili jest kluczowe dla rynku flotowego? Z jednej strony potrzeba znalezienia profesjonalnego w szerokim ujęciu, godnego zaufania partnera w biznesie, z drugiej zaś, zmiany klimatu i związane z nimi dążenie do zrównoważonego rozwoju oraz adekwatna oferta produktowa coraz częściej wpływają na wybór firm flotowych. Widzimy, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony całoroczne, które pozwalają na redukcję kosztów, zwiększenie wygody użytkowania, a także minimalizację śladu węglowego. Tym bardziej, że opony wielosezonowe, zwłaszcza te z segmentu Premium, oferują coraz lepsze parametry użytkowe. Wiele firm flotowych decyduje się na takie rozwiązania, aby optymalizować operacje i jednocześnie wpisywać się w trend ekologiczny, który staje się coraz ważniejszy. Widzimy również, że digitalizacja sprzedaży i procesów obsługi flot to równie istotny aspekt. Klienci oczekują szybkiego, łatwego dostępu do usług, a systemy online, umożliwiające zarządzanie flotą są nieocenione. Rozwiązania cyfrowe pozwalają na zautomatyzowanie zamówień, monitorowanie zużycia opon, planowanie wykonania serwisów czy analizę TCO (Total Cost of Ownership). Dzięki temu procesy stają się bardziej przejrzyste i efektywne, a klienci mogą podejmować decyzje na podstawie dokładnych danych. W odpowiedzi na te potrzeby ciągle udoskonalamy nasze aplikacje.

W nadchodzącym roku planujemy ogromną aktualizację naszego głównego systemu Fleet Management Solution, wprowadzającą szeroki zakres zmian pod kątem UI/UX, obsługi procesów oraz integracji z systemami zewnętrznymi, w tym rozbudowane możliwości integracji z systemami klientów flotowych. Myślę, że te dwa podejścia stanowią przyszłość branży flotowej. Zrównoważony rozwój oraz nowoczesne technologie są dziś nieodłącznym elementem skutecznego zarządzania flotami, a firmy, które skutecznie łączą te dwa podejścia, zyskują przewagę na rynku.

Przeczytaj również
Popularne