Wynajem długoterminowy staje się coraz popularniejszym sposobem finansowania pojazdów dla mikroprzedsiębiorstw i MŚP – wynika z danych Arval Service Lease Polska. Liczba aut wynajmowanych przez Arval klientom indywidualnym oraz firmom o niewielkiej skali działalności (segment Retail) przekroczyła 15 000 sztuk.
Już ponad 1/5 pojazdów z floty wynajmowanej przez Arval, spółkę z Grupy BNP Paribas, użytkowana jest w najmniejszych i średnich firmach. Czasy, w których z tego sposobu finansowania korzystały tylko korporacje, bezpowrotnie odchodzą w niepamięć.
– Zainteresowanie wynajmem zdecydowanie rośnie na polskim rynku, a w przypadku małych firm ten wzrost jest jeszcze bardziej zauważalny. Mikroprzedsiębiorcy i klienci z sektora MŚP są szczególnie wrażliwi na zawirowania w gospodarce, dlatego szukają sposobu na finansowanie auta, który nie narazi firmy na niespodziewane wydatki. Wynajem długoterminowy jest odporny na inflację i zmiany stóp procentowych, rata pozostaje niezmienna przez cały czas trwania kontraktu, a przy tym nie jest konieczna wpłata własna. Klienci cenią też pakiet usług zawartych w cenie – serwisowanie, przeglądy czy obsługę opon – mówi Łukasz Niemczuk, Retail Solutions Director w Arval Service Lease Polska.
Z badania IBRiS przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, wynika, że o wynajmie długoterminowym słyszało 84% właścicieli najmniejszych firm, a blisko połowa ankietowanych zna jego zasady. Spośród mikroprzedsiębiorców, którzy planują w ciągu 12 miesięcy wymianę samochodu lub pozyskanie nowego, aż 17% będzie rozważać wynajem.
Wśród aut wynajmowanych od Arval przez klientów z segmentu Retail zdecydowanie przeważają pojazdy z silnikiem benzynowym (67%). Drugie miejsce zajmują zelektryfikowane auta – hybrydowe i w pełni elektryczne (16%). W odwrocie są samochody z silnikiem Diesla (15%).
Marką pojazdów zdecydowanie najczęściej wybieraną przez małe i średnie firmy, które są klientami Arval, jest Kia. Dalsze miejsca na podium zajmują Hyundai i Mercedes-Benz.
Arval