Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Wreszcie jest - nowy Fiat 500!

Fiat 500 to jedna z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych premier. Najpopularniejszy samochód miejski w Europie po trzynastu latach doczekał się następcy, który będzie oferowany wyłącznie w wersji elektrycznej. Wersje plug-in oraz spalinowe będą nadal produkowane, ale na bazie dotychczasowego modelu.

Włosi nie eksperymentowali. Dotychczasowe pięćsetka sprzedaje się doskonale i jest ceniona, zwłaszcza przez płeć piękną, za przyjemne dla oka, delikatne kształty. Patrząc z przymrużonymi oczami nowość Fiata niewiele się od poprzednika różni. Forma nadwozia i kształty są bardzo zbliżone. Nowy model jest jednak znacząco większy. Zastosowanie nowej platformy w trzeciej generacji 500 widać już na pierwszy rzut oka: model jest o 6 cm szerszy i o 6 cm dłuższy, rozstaw osi został przedłużony o 2 cm.

Wyjątkowo ciekawie poprowadzono reflektory, które nie są okrągłe, ale z daleka na takie wyglądają. Wszystko dzięki LED-owym paskom na masce pięćsetki nadającym z oddali kształt owalnym przednim lampom. Pomysłowy projekt. Co istotne, z marki, klapy bagażnika oraz kierownicy zniknęło logo Fiat. Pojawiło się w ich miejsce logo "500". Ten krok nie dziwi. Nie od dziś wiadomo, że Fiat 500 jest właściwie oddzielną marką Fiata, o zupełnie odmiennym postrzeganiu niż pozostałe modele. Z badań osób kupujących pięćsetki wynika, że są zainteresowani oni tylko tym modelem, zupełnie pomijając inne pojazdy w gamie włoskiej marki.

Nowość Fiata wyposażona jest w baterie o pojemności 42 kWh, które zapewniają nowej 500 zasięg do 320 km według cyklu WLTP. Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 jest wyposażona w szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 85 kW, która w bardzo krótkim czasie ładuje akumulator. Przykładowo, potrzeba zaledwie 5 minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż to potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80% w zaledwie 35 minut.

Premierowa wersja nowej 500 zawiera Easy Wallbox™, domowy system ładowania, który można podłączyć do normalnego gniazdka domowego. System ten został opracowany przez firmę ENGIE EPS specjalnie dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Jest to proste rozwiązanie typu „plug&charge”, którym można łatwo zarządzać przez Bluetooth. Nie wymaga ono konfiguracji przez specjalistyczny personel, a ładowanie rozpoczyna się automatycznie po podłączeniu z pojazdem, korzystając z mocy ładowania do 3 kW. Ponadto, Easy Wallbox™, jest przystosowany do zwiększenia mocy do 7,4 kW, zapewniając pełne ładowanie w domu w nieco ponad 6 godz.

Nowa 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy. Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczenie) i przyspiesza  od 0-100 km/h w 9,0 sekund a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.

 

PD / Fiat

Przeczytaj również
Popularne