Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Volkswagen Caddy po raz piąty

Volkswagen ujawnia coraz więcej danych o nowej generacji modelu Caddy, którego uruchomienie sprzedaży planowane jest na 2021 rok. To pierwszy dostawczy model marki zbudowany na platformie MQB.

Nowe Caddy jest zupełnie nowym modelem, a nie jak w przypadku poprzednika, który był jedynie modernizacją Caddy III. Samochód wygląda zdecydowanie nowocześniej i bardziej wyraziście. Konstruktorom udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza z 0,33 do 0,3. Reflektory LED oraz LED-owe lampy tylne będą przywilejem najwyższych wersji Caddy. Opcją będzie również cyfrowy zestaw zegarów za kierownicą.

Caddy V będzie oferowany w dwóch wersjach długości: standardowej o długości 4501 mm oraz wydłużonej Caddy Maxi o długości 4853 mm. W tej drugiej przewieziemy nawet dwie europalety. Co istotne, producent zadbał o zwiększenie szerokości między nadkolami do 1230 mm, co oznacza, że europaletę możemy umieścić teraz w poprzek.

Caddy będzie posiadał możliwość stałego połączenia z siecią, dzięki systemowi eSIM umożliwiającemu dostęp do wielu usług mobilnych i funkcji online.

Podobnie jak w Golfie także w Caddy zrezygnowano z tradycyjnego pokrętła włączania świateł po lewej stronie pod kierownicą. Teraz mamy tam panel dotykowy. Aby poprawić działanie systemu klimatyzacji producent zastosował wentylację dachową.

Modularna płyta podłogowa MQB umożliwia zastosowanie nie tylko tradycyjnych silników spalinowych lecz również jednostek napędowych zasilanych gazem, a także hybrydowych i elektrycznych zespołów napędowych.

Na razie podstawowymi jednostkami w Caddy będą silniki 2.0 TDI o mocy od 75 KM do 122 KM. W wariantach z tymi silnikami zastosowano system Twindosing złożonemy z dwóch katalizatorów SCR, podwójnemu wtryskowi AdBlue. Dzięki nim emisja m.in. tlenków azotu jest znacznie niższa niż w poprzednim modelu.

W gamie Caddy V znajdzie się też silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 116 KM i spokrewniony z nim technicznie motor 1.5 TGI napędzany metanem.

Pojawiło się kilka ciekawostek technicznych nieczęsto spotykanych w tego typu pojazdach, np. opcjonalnie elektryczne funkcje domykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz przeszklony dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2, który rozciąga się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń.

Platforma MQB pozwoliła też na zastosowanie po raz pierwszy w modelu Caddy znacznie powiększonej gamy systemów asystujących i wsparcia kierowcy. Sześć z dziewiętnastu systemów wsparcia kierowcy zamontowanych na pokładzie nowego Caddy to systemy zupełnie nowe. Jest wśród nich ‘Asystent Podróży – Travel Assist’, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym i zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie osiąganych prędkości. W nowym Caddy znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz Side Assist – ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Alert.

 

PD / Volkswagen

 

 

Przeczytaj również
Popularne