Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Vito się zmienia

Mercedes-Benz wprowadza do oferty odmłodzonego Vito trzeciej generacji, która pojawiła się w ofercie w 2014 roku.

Najważniejszą nowością jest lokalnie bezemisyjny eVito Tourer z silnikiem elektrycznym, nowa generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych z rodziny OM 654, nowe narzędzia i funkcje w systemie inforozrywki i systemach wspomagających, a także odświeżony design.

Od czasu wprowadzenia na rynek jesienią 2014 r.  trzeciej generacji modelu, sprzedano około 530 000 jego egzemplarzy. Ponad 70% Mercedesów Vito trafia do firm, posiadających do pięciu pojazdów.

Elektryk w gamie

Najważniejszą nowością jest wersja elektryczna - Mercedes-Benz eVito Tourer, która z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Pod maską kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie eVito Tourer. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja. Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 kilometrów. 

Odmienione Diesle

Modernizacja objęła czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 o pojemności 2,0 l dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4x4. Jednostka znana z oferty silników dla samochodów osobowych Mercedes-Benz została zoptymalizowana pod kątem wydajności i emisji. Nowa generacja silników była wcześniej dostępna tylko dla Vito Tourer. Klienci Vito Furgon mogą teraz wybierać spośród następujących czterech wariantów mocy:

• Vito 110 CDI o mocy 75 kW (102 KM) i momencie obrotowym 270 Nm (łączne zużycie paliwa 6,5–6,4 l/100 km, łączna emisja CO2 172–169 g/km[6]

• Vito 114 CDI o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 330 Nm (łączne zużycie paliwa 6,6-5,8 l/100 km, łączna emisja CO2 173-154 g/km)[7]

• Vito 116 CDI o mocy 120 kW (163 KM) i momencie obrotowym 380 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, łączna emisja CO2 169-156 g/km) 6

• Vito 119 CDI o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 440 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, łączna emisja CO2 169-154 g/km) 6

Ponadto – jako nowy topowy silnik w swojej klasie – dla Vito Tourer i Vito Mixto z homologacją osobową, dostępny jest wariant 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4–6,3 l/100 km, łączna emisja CO2 168–166 g/km) 6. W fazie przyśpieszania Vito Tourer/Mixto 124 CDI, może na krótko zapewnić dodatkowy 30 Nm momentu obrotowego (funkcja „overtorque”) – oprócz 500 Nm momentu obrotowego. Vito 124 CDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.

Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4x4. Aktywny asystent hamowania, DISTRONIC i cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne rozszerzają liczbę systemów wspomagających bezpieczeństwo nowego Vito z poprzednich 10 do 13.

Nowego Mercedes-Benz Vito można zamawiać od 16 marca 2020 r. Ceny zaczynają się od 91 700 zł (+ VAT) za Vito Furgon. eVito Tourer pojawi się latem 2020 roku.

 

PD / Mercedes-Benz

Przeczytaj również
Popularne