Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
efleetmanager

Transit Custom PHEV - hybrydowy dostawczak

Transit Custom PHEV umacnia pozycję Forda na rynku pojazdów użytkowych. Wyznacza też kierunek rozwoju europejskich jednotonowych furgonów. Światową premierę model ten miał podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. Polska premiera tego samochodu odbędzie się już w najbliższą środę (21 listopada) podczas X edycji targów motoryzacyjno - biznesowych Fleet Market.

Ford Transit Custom PHEV - tył auta

Ford jest pierwszym dużym producentem oferującym system PHEV w tym segmencie rynku samochodów dostawczych. Takie rozwiązanie pozwala na ładowanie pojazdu przy użyciu prądu z sieci elektrycznej, co zapewnia podróże z zerową emisją spalin, przyczyniając się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza i umożliwiając pojazdowi wjazd do stref niskiej emisji. Model PHEV wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2019 roku.

„Transit Custom PHEV ustanawia nowe reguły dla uniwersalnych 1-tonowych furgonów, zapewniając wszechstronną wydajność przy zerowej emisji spalin. – powiedział Ian Porter, główny inżynier programu Transit Custom, Ford of Europe. „Transit Custom PHEV nie wymaga żadnych kompromisów, oferując taką samą ładowność jak furgon z silnikiem Diesla i swobodę w odbywaniu dalekich podróży, bez konieczności zatrzymywania się, by naładować akumulatory.”

Ford przedstawia także znaczące ulepszenia w ofercie modeli Transit Custom, w tym zmodernizowany 2-litrowy silnik EcoBlue z mocą powiększoną do 185 KM, pierwszy w segmencie wariant z układem napędowym typu „mild hybrid”, opartym na silniku Diesla oraz zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

Transit Custom PHEV - ładowanie akumulatorów

 

Zerowa emisja spalin. Bez ograniczeń zasięgu

Transit Custom PHEV zapewnia operatorom flot samochodowych wyjątkową oszczędność paliwa i energii oraz wyjątkową elastyczność działania. Zaawansowany hybrydowo-elektryczny układ napędowy doskonale nadaje się do różnych scenariuszy pracy, od dostaw z wieloma przystankami, po dłuższe przejazdy między placami budowy. Transit Custom PHEV wyposażony jest w zaawansowany system hybrydowy, umożliwiający zerową emisję spalin przy zasięgu przekraczającym 50 kilometrów. Układ wykorzystuje wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 1 litra, służący do zwiększania zasięgu pojazdu do ponad 500 kilometrów.

Pojazd wykorzystuje szeregowy hybrydowy układ napędowy, z przednimi kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym, a nie silnikiem spalinowym. Energia do silnika jest dostarczana przez chłodzony cieczą kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 14 kWh, umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej w taki sposób, by zachować pełną objętość ładunkową oferowaną w standardowej wersji Transita Custom i gwarantując ładowność przekraczającą 1000 kg . Kompaktowy i ekonomiczny silnik EcoBoost napędza generator prądu, zapewniający dodatkowe ładowanie akumulatorów, gdy jest to potrzebne.

Trzy wybierane tryby jazdy elektrycznej EV umożliwiają kierowcy wybór sposobu i czasu korzystania z dostępnej w akumulatorze energii:


  • EV Auto - ustawienie domyślne, pojazd sam określa sposób korzystania ze źródeł energii,

  • EV Teraz - wykorzystuje tylko energię elektryczną, aż do wyczerpania akumulatorów,

  • EV Później - system dąży do utrzymania obecnego poziomu naładowania akumulatorów.

Za pomocą portu ładowania znajdującego się w przednim zderzaku, Transit Custom PHEV może być ładowany z domowego 240-woltowego gniazda o poborze prądu ograniczonym do 10 A, osiągając pełne naładowanie w ciągu pięciu godzin lub z wydajniejszego gniazda 240 V 16 A lub 32 A, co może zapewnić pełne naładowanie akumulatorów w ciągu trzech godzin.

W kabinie znalazł się wskaźnik mocy i ładowania zastępujący standardowy obrotomierz, a mniejszy wskaźnik stanu naładowania akumulatora zastępuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Funkcje komputera pokładowego są skonfigurowane specjalnie dla układu napędowego PHEV, obejmując wskaźniki trybu EV, ostrzeżenia obsługowe i alarmy, które są wyświetlane, gdy pojazd jest podłączony do ładowania. Linia statusu wskazująca zasięg do opróżnienia akumulatora i zasięg z wykorzystaniem silnika spalinowego jest widoczna na wszystkich ekranach.

Ford Transit Custom - kabina

Funkcjonalność i wyposażenie

W przestronnym i praktycznym nowym wnętrzu Transita Custom znajdziemy najwygodniejsze w tej kategorii pojazdów schowki oraz całkowicie nowe wyświetlacze i panele sterowania, zaprojektowane z myślą o poprawie ergonomii i łatwości użytkowania. Aktywowany głosem system komunikacji i rozrywki SYNC 3 jest dostępny w modelach z bogatym wyposażeniem. Towarzyszy mu 8-calowy kolorowy ekran dotykowy.

Transit Custom PHEV będzie oferowany w wielu dobrze wyposażonych wersjach, w których znajdą się systemy wspomagające kierowcę, w tym aktywny asystent parkowania i asystent utrzymywania pasa ruchu, współpracujące ze standardowym elektrycznym układem wspomagania kierownicy, który zoptymalizowano pod kątem jazdy miejskiej i łatwości manewrowania w niewielkiej przestrzeni.

 

Testowany w świecie rzeczywistym

Prototypy Ford Transit Custom PHEV przechodzą 12-miesięczne testy flotowe u londyńskich klientów Forda, obejmujących dystans przeszło 50 000 km, a jak Ford ogłosił niedawno, kolejne testy zostaną przeprowadzone w Walencji w Hiszpanii. Samochody dostawcze wyposażone w systemy telematyczne zbierają dane na temat wydajności operacyjnej i środowiskowej, w tym schematy ładowania akumulatorów, rodzaje podróży i rzeczywisty zasięg z napędem całkowicie elektrycznym podczas użytkowania przez komercyjne floty, m.in. przez firmy kurierskie, budowlane i usługowe, a także przez służby, takie jak policja.

Zebrane dane pomagają Fordowi lepiej zrozumieć, jak zoptymalizować wykorzystanie hybrydowego układu napędowego i ustalić, w jaki sposób ładowane z zewnętrznych źródeł hybrydowe samochody dostawcze o niskiej emisji mogą wspierać walkę z zanieczyszczeniem powietrza, jednocześnie zwiększając produktywność działania operatorów flot w warunkach miejskich.

Nowy furgon PHEV Transit Custom jest kluczowym elementem globalnego zaangażowania Forda w elektryfikację, z inwestycjami w wysokości 11 miliardów dolarów na stworzenie oferty 40 zelektryfikowanych pojazdów na całym świecie, w tym 16 pojazdów całkowicie elektrycznych do 2022 roku.

Transit Custom PHEV - zegary

Układ napędowy Transita Customa i nowe rozwiązania systemów łączności

Od połowy 2019 roku modele Transit Custom otrzymają szereg istotnych ulepszeń, które będą również wprowadzone w nowym 2-tonowym modelu Transit debiutującym w Hanowerze.

Zmiany pomyślano tak, by zwiększyć wydajność i obniżyć koszty eksploatacji, a obejmują one między innymi usprawnienia silnika wysokoprężnego EcoBlue 2.0, w którym zastosowano kolejne rozwiązania optymalizujące zużycie paliwa i podnoszące moc w jednym z wariantów do 185 KM. Transit Custom oferuje również pierwszą w jego segmencie rynkowym opcję miękkiego napędu hybrydowego (mHEV), który zapewnia dodatkową oszczędność paliwa, przynosząc szczególne korzyści w warunkach ruchu miejskiego z częstym zatrzymywaniem samochodu.

Wprowadzono także technikę modemów pokładowych FordPass Connect, co pozwoli operatorom flot na poprawę wykorzystania pojazdów i optymalizowanie kosztów eksploatacji, a także umożliwi dostęp do wielu funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, ułatwiając korzystanie z pojazdu i zwiększając jego produktywność. Transit Custom może być również wyposażony w rozbudowany zestaw zaawansowanych technik wspomagania kierowcy, takich jak aktywny asystent parkowania, inteligentny tempomat adaptacyjny, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu i system informacji o obiektach w martwym polu lusterek z uwzględnieniem holowanej przyczepy.

Każdy kto chce odwiedzić targi Fleet Market powinien się zarejestrować na stronie klikając w ten link.

Źródło, Ford

Przeczytaj również
Popularne