Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Sorento również z wtyczką

Kia zaprezentowała nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid. Model ten jest drugim pojazdem ze zelektryfikowanym zespołem napędowym – obok Sorento Hybrid – w gamie Sorento czwartej generacji.

W pierwszej połowie 2020 r. zelektryfikowane wersje wszystkich modeli marki Kia – w tym samochody typu „mild hybrid”, hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz elektryczne – stanowiły około jednej czwartej wszystkich aut marki Kia sprzedanych w Europie. Sprzedaż nowego Sorento Plug-in Hybrid rozpocznie się na wybranych rynkach w Europie na początku 2021 roku, w standardzie z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

Sorento Plug-in Hybrid to nie tylko model o najniższej emisji dwutlenku węgla w gamie flagowego SUV-a marki Kia w Europie, ale także najmocniejszy. Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc wynoszącą 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm.

Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą oraz wydajność. W wirniku silnika elektrycznego o mocy 66,9 kW zastosowano nowy dwustopniowy proces laminowania, co zmniejsza hałas i wibracje.

Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów – podobnie, jak jego odmiany z napędem hybrydowym i z silnikiem Diesla. Duży SUV dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator nie ogranicza jego pojemności niemal w ogóle. Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. W siedmioosobowym Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów, czyli o tylko 4 l mniej niż w hybrydowej odmianie topowego SUV-a marki Kia.

Dwie subtelne różnice, które z wyglądu odróżniają Sorento Plug-in Hybrid od pozostałych wersji, to oznaczenie „eco plug-in” i port ładowania z tyłu na błotniku. Z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze topowego SUV-a marki Kia również pozostało niezmienione. Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System  automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.

Sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku. Sorento Plug-in Hybrid, jak każdy model sprzedawany w Europie, będzie standardowo objęte siedmioletnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150 000 kilometrów, która obejmuje zarówno akumulator, jak i silnik elektryczny.

 

PD / KIA

Przeczytaj również
Popularne