Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Skoda Scala - znamy polskie ceny

Importer czeskiej marki opublikował ceny Skody Scala. Najtańszym modelem w cenniku jest wariant z silnikiem 1.0 TSI, o mocy 115 KM i z 6-biegową skrzynią manualną (od 66 500 zł). Ceny poprzednika w podobnej kompletacji wynoszą 60 900 zł (55 400 zł w promocji).

Scala (1)W standardowym wyposażeniu dostępne są m.in. klimatyzacja manualna, reflektory oraz tylne światła z diodami LED, elektrycznie otwierane przednie szyby i elektrycznie regulowane lusterka, podłokietnik z przodu, systemy lane assist i front assist oraz hamulec antykolizyjny. Na środkowej konsoli możemy korzystać z 6,5-calowego wyświetlacza multimedialnego i dwóch wejść USB-C. Lepsze osiągi zapewni wariant 1.5 TSI o mocy 150 KM, dostępny od drugiego poziomu wyposażenia w cenie od 84 250 zł. Jest on dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową przekłądnią DSG. Dla porównania Opel Astra 1.4/150 KM ze skrzynią automatyczną w wersji Enjoy kosztuje od 81 300 zł (w promocji 71 800 zł). Firmy chętnie dobiorą do Skody Scala silniki Diesla (1.6 TDI/115 KM), których ceny zaczynają się od 83 150 zł.

Skoda Scala została zbudowana na platformie MQB A0, którą wykorzystuje m.in. nowy Volkswagen Polo. Scala ma jednak wyraźnie większy rozstaw osi – 2649 mm. Pod względem długości nadwozia Scala przerosła swojego poprzednika - Rapida w wersji Spaceback. Nowy model ma długość 4362 mm (+58 mm), szerokość 1793 mm (+87 mm) oraz wysokość 1471 mm (+10 mm).

Scala (2)Nadwozie Skody Scala Scala prezentuje się bardziej dynamicznie i odważniej niż w pozostałych modelach Skody, głównie dzięki ciekawym w kształtach reflektorom i lampom tylnym. Kierowcy po raz pierwszy mogą zamówić kompaktową Skodę z adaptacyjnymi reflektorami Full-LED oraz z dynamicznym (tzw. pływającym) kierunkowskazem.

Znacznie więcej nowinek odkryjemy w środku. Po raz pierwszy w marce Skoda w wyższych wersjach zastosowano wirtualny kokpit. Na środkowej konsoli, zgodnie z dzisiejszą modą, wystaje płaski ekran systemu multimedialnego o przekątnej do 9,2-cala. Jego sercem jest dysk SSD o pojemności 64 GB oraz szybki procesor pozwalający na pokazywanie m.in. nawigacji 3D. Inżynierowie wygospodarowali w modelu Scala całkiem spory bagażnik o pojemności 467 / 1410 litrów.

Pod maską Skody Scala montowane są benzynowe 1-litrowe silniki trzycylindrowe o mocy 95 (175 Nm) lub 115 KM (200 Nm). Ten pierwszy przenosi moc na przednie koła poprzez 5-biegową skrzynię mechaniczną. Ten drugi poprzez 6-biegową skrzynię mechaniczną lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DSG.  Najmocniejszym wariantem z zapłonem samoczynnym jest 4-cylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM (250 Nm). Silnik ten posiada możliwość odłączania dwóch cylindrów w momencie gdy pracuje pod mniejszym obciążeniem. W gamie jest jeż jeden silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM (250 Nm). Ciekawostką jest wariant zasilany sprężonym gazem ziemnym 1.0 G-TEC, który osiąga moc 90 KM (145 Nm).

Czesi dają możliwość zamontowania opcjonalnie obniżonego o 15 mm zawieszenia sportowego z adaptacyjnymi amortyzatorami pracującymi w trybach Normal i Sport.

Nowością w Skodzie Scala jest też moduł eSIM gwarantujący stałe połączenie pojazdu z internetem i automatyczne powiadamianie służb w razie wypadku.

Źródło, Skoda

Przeczytaj również
Popularne