Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Renault Master jest z nami od 40 lat

W 1980 roku kultowa furgonetka Estafette ustąpiła miejsca modelom Trafic i Master. Od dnia debiutu stały się kluczowymi modelami na rynku pojazdów użytkowych i osiągnęły na przestrzeni lat łączną sprzedaż niemal pięciu milionów egzemplarzy.

W Polsce Renault Master jest liderem rynku i segmentu od blisko dwóch lat, Trafic jest numerem 1 w segmencie Minibus, a marka Renault już 11 rok z rzędu jest liderem rynku podwozi do zabudowy. Najnowsza edycja Mastera i Trafica z 2019 roku uplasowała się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się modeli w swoich segmentach w Europie.

W 1980 roku Renault Estafette zakończyło swoją karierę po 22 latach obecności na rynku. Aby lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, model, który wszedł do kanonu najbardziej popularnych modeli wszech czasów, został zastąpiony przez dwa oddzielne modele dostawcze: lekki furgon Trafic i ciężki furgon Master. Sukces nadszedł natychmiast. Dzięki nim oraz dzięki modelowi Kangoo Renault jest od 1998 roku europejskim liderem na rynku samochodów dostawczych (z wyjątkiem pick-upów). Rok 2019 okazał się dla Renault rokiem rekordowym. Marka odnotowała najlepsze wyniki w swojej historii pod względem sprzedaży modeli dostawczych. W porównaniu do 2018 roku sprzedaż wzrosła o 0,7% i wyniosła 624 290 sztuk.

Uznany za vana roku 1998 i 2004 Renault Master jest od samego początku produkowany w zakładzie Sovab w Batilly we francuskiej Lotaryngii. Od debiutu rynkowego w 1980 roku każda generacja modelu okazała się sukcesem. Rok 2019 był piątym z rzędu rekordowym rokiem pod względem sprzedaży. Od 1980 roku sprzedano łącznie na całym świecie 2,8 miliona sztuk Mastera, w tym 124 000 w 2019 roku. Obecnie Master jest samochodem o światowym zasięgu, sprzedawanym w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach. Poza Europą największymi rynkami zbytu modelu są Brazylia, Argentyna, Maroko, Turcja i Rosja.

Nowy Master, wprowadzony na rynek w 2019 roku, jest dostępny w 350 wersjach, w 4 długościach i 3 wysokościach oraz w wersji przednionapędowej, tylnonapędowej i z napędem na 4 koła (Master Extended Grip). Od 2018 roku Master jest też dostępny w wersji z napędem w 100% elektrycznym - Master Z.E.

Wyróżniony nagrodą Van of the Year 2012 oraz mianowany samochodem dostawczym roku przez czasopismo motoryzacyjne „Argus” w 2015 roku Renault Trafic to więcej niż zwykły samochód. To zróżnicowana gama wariantów, od furgonu z kabiną po wysokiej klasy pasażerski shuttle car „Space Class”, który zapewnia komfort podróżowania godny limuzyny.

Oferowany w dwóch długościach i dwóch wysokościach Trafic obejmuje łącznie 275 wersji pasażerskich lub dostawczych, z przestrzenią ładunkową od 3,2 do 8,6 m3 (ładownością od 800 do 1400 kg), z napędem na przednie lub tylne koła.

Trafic okazał się sukcesem handlowym. Od wejścia modelu na rynek w 1980 roku sprzedano łącznie 2 miliony sztuk. W roku 2019 sprzedano 103 234 egzemplarze Trafica w ponad 50 krajach świata.

Dzięki Masterowi i Traficowi, które plasują się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży w swoich segmentach, Renault pozostaje od 1998 roku europejskim liderem na rynku vanów. W 2019 roku Renault było dziewiąty rok z rzędu liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Niemal co drugim sprzedanym samochodem był samochód marki Renault (42,5% sprzedaży). Wzmocniona sukcesami marka Renault wprowadza kolejne innowacje w zakresie zrównoważonej mobilności. Pod koniec 2019 roku na rynku pojawił się model Kangoo Z.E. Hydrogen, a na początku 2020 roku Master Z.E. Hydrogen.

Renault Master od 2018 roku jest liderem zarówno segmentu jak i całego rynku polskiego (w 2020 -> 19,3% udziału w segmencie). To oznacza, że Renault Master był co piątym samochodem sprzedanym w Polsce w tym segmencie.

Renault Trafic w wersji LCV jest numerem 3 w segmencie (12,4%), Trafic Osobowy jest natomiast numerem 1 w segmencie Minibus (20,2% udziału w rynku).
Renault z udziałem ponad 27% już 11 rok z rzędu pozostaje liderem rynku podwozi do zabudowy. Ponad 50% samochodów Master oraz Trafic jest modyfikowana i adaptowana przez firmy autoryzowane przez Renault. Wachlarz zabudów jest praktycznie nieograniczony – począwszy od standardowych skrzyń, poprzez kontenery i samochody brygadowe a kończąc na tak zaawansowanych i skomplikowanych zabudowach jak pojazdy pożarnicze, ratownicze czy ostatni trend – samochody kempingowe.

 

Renault

Przeczytaj również
Popularne