Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył w 2018 roku 499 700 samochodów - modeli serii T, Caddy, Crafter i Amarok (wzrost o 0,4 procent). Dzięki temu wynikowi zeszły rok okazał się najlepszy w historii marki. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim rynki w Europie Zachodniej.
W 2018 roku w większości regionów marka odnotowała znaczny wzrost sprzedaży – i to mimo słabej koniunktury na najważniejszych rynkach, jak Wielka Brytania czy Turcja, oraz mimo konieczności dostosowania aut osobowych do wymagań normy WLTP.
W Europie Zachodniej w 2018 roku trafiło do klientów 337 000 samochodów (+1,5%). Z tej liczby 127 700 aut znalazło nabywców w Niemczech (+4,1%). W Hiszpanii sprzedano 16 600 samochodów (+12,0%), w Wielkiej Brytanii 47 000 (+1,7%), we Włoszech 13 400 (+0,1%), a we Francji 21 100 (-6,5%). W Europie Wschodniej dostawy dla klientów zamknęły się liczbą 43 800 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,4 procent. W Polsce w ubiegłym roku wszystkie modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe cieszyły się większą popularnością niż w 2017 roku. Dzięki temu w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 11 192 auta dostawczych Volkswagen, czyli o 1 986 egzemplarzy więcej niż w 2017 roku (+21,6%). Pod kątem rejestracji był to rekordowy rok dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce.
Wzrost dostaw w 2018 roku odnotowano również w Afryce (+19,8% do 19.300 sztuk), w Ameryce Południowej (+7,5%, 44 400 aut) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (+1,9%, 26 800 egzemplarzy). W Ameryce Północnej (Meksyk: -8,2%, 9 600 pojazdów) oraz na Bliskim Wschodzie (-38,0%, 19 000 sztuk) sprzedaż okazała się niższa niż w 2017 roku.
VW / PD