Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Peugeot 5008 przeszedł modernizację

Peugeot 5008 drugiej generacji w 2017 roku z praktycznego minivana przeistoczył się w SUV-a, nie tracąc przy tym na praktyczności. Obecnie francuski producent zaprezentował model po istotnych modernizacjach.

Peugeot 5008 w ciągu trzech lat został wyprodukowany w liczbie ponad 300 tys. egzemplarzy. Producent określa ten model mianem siedmioosobowego SUV-a segmentu C, a więc rywalizuje on m.in. ze Škodą Kodjaq i Nissanem X-Trail.

Zmodernizowany model rozpoznamy przede wszystkim po nowym, łagodniej stylizowanym pasie przednim. Pojawiły się charakterystyczne, zachodzące głęboko w zderzaki LED-owe kły, które znamy m.in. z modelu 508 oraz 208. Bok i tył nadwozia są niemal identyczne jak w modelu dotychczasowym. Pojawiły się felgi 19-calowe o nowym aerodynamicznym wzorze. Z tyłu znajdziemy zupełnie nowe lampy LED z efektem 3D. W gamie znajdziemy nowe kolory nadwozia oraz wariant "Black Pack", z gustownymi wykończeniami w kolorze czarnym, m.in. dachu i zderzaków. We wnętrzu modelu 5008 dostrzeżemy nowe materiały wykończeniowe i nowy 10-calowy ekran na środkowej konsoli. Wprost z modelu 508 do SUV-a Peugeot przeniesiono najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia.

Zaletą modelu teraz, jak i wcześniej, jest praktyczność kabiny. Drugi rząd składa się z niezależnych regulowanych wzdłużnie foteli z pochylanymi oparciami, które w razie potrzeby można złożyć i wyjąć. Pasażerowie tego rzędu zyskali dodatkowe 6 cm na nogi względem modelu 3008. Trzeci rząd foteli można schować w podłodze. Pięcioro pasażerów może dysponować zatem największym w segmencie bagażnikiem o pojemności 780 litrów lub 570 litrów, gdy pozostawimy pod podłogą fotele trzeciego rzędu. Co więcej, po złożeniu oparcia przedniego fotela do pojazdu możemy włożyć przedmioty o długości do 318 cm.

Gama silników Peugeota 5008, tak jak dotychczas, składa się z jednostek benzynowych 1.2 PureTech o mocy 130 KM, 1.6 THP/180 KM oraz turbodiesli: 1.5 BlueHDI 130 KM lub 2.0 BlueHDI/180 KM. Producent nie przewiduje w gamie wersji hybrydowej plug-in.

Zmianom uległa również struktura oferowanych wariantów. Producent oferuje odmłodzony model w trzech poziomach wyposażenia, a do każdego z nich możemy zamówić dodatkowy "pakiet" opcji.

 

PD / Peugeot

Przeczytaj również
Popularne