Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Oto nowy Nissan Qashqai

Nissan zaprezentował trzecią generację crossovera Qashqai. W ciągu 14 lat wyprodukowano w brytyjskiej fabryce Sunderland ponad 3 mln szt. samochodów pod tą nazwą.

Sylwetka nowego crossovera jest bardziej zdecydowana dzięki wydatnym nadkolom, zwiększonemu rozstawowi osi i 20-calowym obręczom kół, które w modelu Qashqai pojawiły się po raz pierwszy. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm. Nieznacznie wzrosła także wysokość samochodu (+25 mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm.

Z przodu uwagę zwraca powiększona chromowana krata wlotu powietrza z motywem litery V. Model będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia i 5 dwukolorowych zestawieniach, czyli w sumie w 16 różnych wariantach do wyboru.

Nowy Qashqai oferuje między innymi podłączanie smartfonów wewnętrzną siecią Wi-Fi obsługującą do siedmiu urządzeń oraz NissanConnect Services, specjalną aplikacją, która służy do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji.

Na środku deski rozdzielczej osadzono większy niż dotychczas, dziewięciocalowy wyświetlacz systemu NissanConnect. Nowy wielofunkcyjny ekran TFT za wieńcem kierownicy ma przekątną 12,3. Do tego pojazd dysponować może 10,8-calowym wyświetlaczem przeziernym (HUD – Head-Up Display). System obsługuje szereg poleceń głosowych, w tym możliwość wysyłania przez kierowcę docelowej lokalizacji do nawigacji samochodowej poprzez podyktowanie jej do własnego, np. smartfonu.

Przestrzeń na nogi dla pasażerów na tylnych fotelach wzrosła o 28 mm, do 608 mm. Jednocześnie zwiększono odległość dzieląca kierowcę od pasażera na przednim fotelu. Dzięki niewielkiemu powiększeniu gabarytów samochodu przestrzeń nad głowami użytkowników z przodu i z tyłu została zwiększona o 15 mm.

Pojemność bagażnika została zwiększona o 74 litry w stosunku do modelu poprzedniej generacji, po części poprzez obniżenie podłogi bagażnika o 20 mm, dzięki bardziej kompaktowej konstrukcji tylnego zawieszenia. Rodzice docenią możliwość otwarcia tylnych drzwi pod kątem 85°, co zapewni lepszy dostęp do dzieci i niemowląt na tylnych siedzeniach.

Gama układów napędowych oferowanych w modelu Qashqai obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic oraz zapewniający wrażenia jazdy z napędem elektrycznym system e-POWER.

Podstawą oferty hybrydowej jest benzynowa jednostka 1,3 DIG-T 140 KM/158 KM 12V typu mild hybrid. 1,3-litrowa jednostka będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic (tylko jednostki o mocy 158 KM). Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 158 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią Xtronic.

Napęd 2WD jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM i 158 KM, a 4WD jest oferowany wyłącznie z jednostkami o mocy 158 KM sparowanymi z przekładnią Xtronic.

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w iy układ napędowy e‑POWER. W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-POWER wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana.

Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany tylko do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Podobnie jak w Nissanie LEAF, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER jest wyposażony w tryb e-Pedal.

Qashqai trzeciej generacji jest pierwszym nowym modelem przeznaczonym na rynek europejski wykorzystującym platformę CMF-C. Platforma umożliwiła zoptymalizowanie układu kolumn MacPhersona na przedniej i tylnej osi. W modelu Qashqai z napędem na jedną oś, do wersji z 19-calowymi obręczami kół włącznie, w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. W wersji z 20-calowymi obręczami kół oraz we wszystkich odmianach z napędem na cztery koła zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.

Nowy Qashqai będzie wyposażony w udoskonalony system wspomagania prowadzenia ProPILOT, który zapewni kierowcy jeszcze większe wsparcie. Co więcej, ProPILOT z Navi-link jest w stanie komunikować się z czujnikami monitorującymi strefę tzw. martwego pola widzenia, aby poprzez odpowiednią korektę kierownicy pomóc zainterweniować, aby zapobiec manewrowi zmiany pasa ruchu, jeżeli w strefie martwego pola znajduje się pojazd. Pozostałe udoskonalenia obejmują m.in. ostrzeżenie o możliwości kolizji bocznej, które sprawdza się w szczególności w ruchu miejskim.

 

DANE TECHNICZNE**

NOWY NISSAN QASHQAI

Silnik benzynowy 1,3 l

Układ mild hybrid

e-POWER

(silnik benzynowy 1,5 l)

140 KM

2WD

158 KM

2WD

158 KM

2WD/4WD

188 KM

e-POWER

Skrzynia biegów

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

Xtronic

 

Moc maks. (KM)

140

158

188

Moment obrotowy (Nm)

240

260

270

330

Rodzaj napędu

2WD

2WD

2WD / 4WD

2WD

Długość całkowita (mm)

4425 (+35)

Wysokość całkowita (mm)

1635 (+10)

Szerokość całkowita (mm)

1838 (+32)

Rozstaw osi (mm)

2666 (+20)

 

 

Nissan

 

Przeczytaj również
Popularne