Opel zaprezentował pierwsze rendery/zdjęcia crossovera Opel Crossland po modernizacji. Podobnie jak w przypadku Mokki, Opel zrezygnował z dodatkowej litery X w nazwie.
Nowość Opla ma zupełnie zmieniony pas przedni oraz mocno zmodyfikowany pas tylny. Corssland ma już "buźkę" przygotowaną w nowym stylu Opel Vizor, który obejmuje cały przedni pas wraz z grillem i reflektorami, i będzie wyróżnikiem kolejnych nowych modeli niemieckiej marki.
Oprócz zmian w wyglądzie Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona z przodu oraz belkę skrętną na tylnej osi. Zastosowali też nowy wałek pośredni w kolumnie kierownicy.
Ofertę uzupełnia usportowiona wersja wykończenia GS Line+ z wyrazistą czarno-czerwoną kolorystyką. Wyposażenie modelu wzbogaci się też o adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip.
Nowością są też osłony zderzaków i podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Większe felgi są dostępne w wersjach dwukolorowej z czarnymi błyszczącymi elementami lub czarnej błyszczącej, a mniejsze dodatkowo również w kolorze srebrnym.
Nabywcy nowego Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip (dostępny od początku 2021 r.), który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach: Normal / On-road, Snow, Mud, Sand oraz ESP Off.
Zamówienia na nowego Crosslanda można będzie składać już niebawem, a pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów na początku 2021 roku.
Silniki benzynowe |
1.2 |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
Moc maks. (kW/KM) przy obr./min |
61/83 przy 5750 |
81/110 przy 5500 |
96/130 przy 5500 |
96/130 przy 5500 |
Moment obrotowy |
118 |
205 |
230 |
230 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
MT5 |
MT6 |
MT6 |
AT6 |
Zużycie paliwa wg NEDC[3] (l/100 km) – dane wstępne |
||||
|
5,6-5,4 4,2-4,1 4,7-4,6 107-106 |
5,9-5,8 4,2-4,1 4,8-4,7 109-108 |
5,7 4,2 4,8-4,7 109-107 |
5,9 4,5 5,0-4,9 113-112 |
Silniki wysokoprężne |
1.5 Diesel |
1.5 Diesel |
Moc maks. (kW/KM) przy obr./min |
81/110 przy 3500 |
88/120 przy 3750 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) |
250 przy 1750 |
300 przy 1750 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
MT6 |
AT6 |
Zużycie paliwa wg NEDC[3] (l/100 km) – dane wstępne |
||
|
4,8 3,7-3,6 3,6-3,5 |
4,4 3,8-3,7 3,9-3,8 |
PD / Opel