Ford pokazał pierwsze zdjęcia nowej generacji modelu Tourneo Connect. To bliźniacza konstrukcja z modelem Volkswagen Caddy. I podobnie jak on wytwarzany będzie w fabryce Volskwagen Poznań w Antoninku.
Podobnie jak dotychczas Tourneo Connect będzie oferowany w dwóch wersjach długości L1 i L2 z możliwością przewożenia maksymalnie siedmiu pasażerów i ładunków o długości nawet trzech metrów. Wkrótce też zostanie zaprezentowana wersja użytkowa Transit Connect. Gdy wymontujemy fotele drugiego i trzeciego rzędu to w wersji L1 uzyskamy przestrzeń ładunkową o kubaturze 2,6 m3, a w wersji L2 – 3,1 m3.
Ekran o przekątnej 8,25 cala jest wyposażeniem standardowym, ale klienci mogą otrzymać na życzenie 10-calowy ekran w każdej wersji Tourneo Connect. Ekran dotykowy zawiera elementy sterujące nawigacją, systemem audio i klimatyzacją w kabinie, natomiast inne funkcje, takie jak łączność z telefonem, informacje o pojeździe i konfiguracja systemu audio, są pogrupowane w podmenu. Klienci mogą również zamówić wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 10,25-cala, który zastąpi tradycyjne wskaźniki zegarowe. Taki wyświetlacz jest standardem w modelach Sport, jest też dostępny w wersjach Titanium i Active.
Tourneo Connect oferuje 19 systemów i funkcji wspomagających kierowcę. Specyfikacja standardowa obejmuje m.in. układ Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego i ostrzegania przed kolizją czołową, system utrzymania na wybranym pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy, wspomaganie ruszania pod górę. Pakiet Towing Assist zawiera nowy system Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko “składania się” przyczepy podczas cofania.
Pod maską modelu Tourneo Connect montowane będzie silniki benzynowy 1.5 EcoBoost dysponujący mocą 114 KM i momentem obrotowym 220 Nm lub jedna z dwóch jednostek wysokoprężnych 2,0 litra EcoBlue rozwijających moc 122 KM i moment obrotowy 320 Nm lub moc 102 KM i moment obrotowy 280 Nm. Napęd na wszystkie koła jest dostępny w modelach wyposażonych w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 122 KM oraz sześciobiegową mechaniczną skrzynię biegów.
Przypomnijmy, że ostatnim modelem marki Ford produkowanym w Polsce do 2016 roku był miejski Ka.
PD / Ford