Mercedes-Benz przedstawia nową generację aplikacji Mercedes me oraz własną, standaryzowaną platformę dla programistów. W ten sposób aplikacja Mercedes me, która od 2015 r. pozwala zdalnie połączyć samochód ze smartfonem, zamienia się w cyfrowy ekosystem.
Platforma dla programistów pozwala rozwijać w przyszłości nowe usługi – elastycznie i zgodnie z potrzebami. Początkowo oferta obejmuje trzy aplikacje: Mercedes me, Mercedes me Store i Mercedes me Service.
Każdą z tych aplikacji można już pobrać ze sklepów App Store (iPhone’y) i Google Play Store (urządzenia z Androidem), a do końca roku będą one dostępne na ponad 40 rynkach, na których działa Mercedes me. Aplikacje powstały w ścisłej współpracy z partnerami i klientami. Podczas projektowania decydujące znaczenie miała perspektywa użytkownika: nowe aplikacje Mercedes-Benz łączą udoskonalone funkcje z jeszcze atrakcyjniejszym interfejsem. Pozwalają np. skrócić cykle aktualizacji. Równocześnie wyróżniają się jeszcze łatwiejszą, bardziej intuicyjną obsługą.
Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za sprzedaż: „Nowa generacja aplikacji Mercedes me jeszcze bardziej ułatwia naszym klientom kontakt z Mercedes-Benz – przez całą dobę. Mogą oni zarezerwować na przykład wizytę w serwisie u preferowanego dealera lub wysłać za pomocą »apki« cel swojej podróży bezpośrednio do samochodu. Zawsze koncentrujemy się na ułatwianiu naszym klientom życia i dlatego systematycznie poszerzamy ofertę naszych cyfrowych usług. Nowa generacja aplikacji Mercedes me zapewnia jeszcze bardziej intuicyjny dostęp do naszych produktów oraz nowych usług, takich jak funkcja wygodnego, zdalnego otwierania i zamykania okien lub panoramicznego dachu”.
Inteligentna sieć: nowe aplikacje Mercedes me
Wszystkie aplikacje Mercedes me będą w przyszłości ściśle ze sobą powiązane. Oznacza to, że wymagają tylko jednego logowania za pomocą Mercedes me ID – dzięki czemu użytkownicy mogą szybko i łatwo przełączać pomiędzy poszczególnymi aplikacjami.
Aplikacja Mercedes me łączy smartfon z samochodem właściciela. Oferuje m.in. wyświetlanie na ekranie urządzenia mobilnego kluczowych informacji o statusie auta – takich jak przebieg, zasięg czy ciśnienie w oponach. Dodatkowo umożliwia zdalną obsługę ogrzewania postojowego, składanego dachu lub otwierania i zamykania szyb; nowością jest funkcja włączania przednich świateł, tak aby np. łatwiej odszukać wóz na ciemnym parkingu.
Aplikacja Mercedes me Store zapewnia wygodny dostęp do cyfrowych produktów Mercedes-Benz, umożliwia szybki przegląd subskrypcji wszystkich usług Mercedes me connect oraz używanych funkcji na żądanie. W razie potrzeby można je zamówić za pomocą smartfona.
Aplikacja Mercedes me Service w odpowiednim czasie przypomina o terminach przeglądów w serwisie. Wskazuje aktywne lampki ostrzegawcze i zaleca podjęcie odpowiednich działań, takich jak sprawdzenie ciśnienia w oponach. Pozwala też na rezerwację spotkania w serwisie bezpośrednio przez smartfon i oferuje praktyczne filmy instruktażowe z informacjami na temat obsługi auta.
Nowa generacja aplikacji Mercedes me została opracowana w ramach międzynarodowej, wewnętrznej społeczności Daimlera i przetestowana w ścisłej współpracy z klientami. Po wstępnych testach wewnętrznych Mercedes-Benz na początku 2020 r. rozpoczął pilotażowy projekt we Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, a od początku czerwca – w Irlandii i na Węgrzech. Nowe aplikacje są teraz dostępne w sklepach Apple i Google App Store na 35 rynkach świata; kolejne rynki Mercedes-Benz, m.in. Chiny i Stany Zjednoczone, dołączą do nich wkrótce.
Wspólna podstawa: Mercedes-Benz Mobile SDK
Aplikacje po raz pierwszy oparto na wspólnej, standaryzowanej platformie programistycznej Software Development Kit (w skrócie: SDK). W 2019 r. Mercedes-Benz, jako pierwszy producent samochodów, przyznał do niej dostęp programistom.
SDK działa jako rodzaj zestawu do programowania: udostępnia interfejsy samochodu, a deweloperzy mogą projektować na nich nowe aplikacje – przy zagwarantowaniu bezpieczeństwa danych. Mercedes-Benz stosuje tu jasne wytyczne dotyczące udostępniania danych. Podstawowa zasada brzmi: wszystkie samochody Mercedes-Benz mają rozbudowane systemy bezpieczeństwa i antykradzieżowe. Bezpieczny dostęp do systemów, bezpieczeństwo danych, ich prywatność oraz ochrona przed kradzieżą to kluczowe elementy działalności badawczo-rozwojowej producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy.
Do 2025 r. firma spodziewa się, że ¼ światowej sprzedaży jej aut osobowych będzie odbywać się za pośrednictwem kanałów online, wspólnie z partnerami handlowymi.
Mercedes-Benz