Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Madryt zamawia 250 autobusów gazowych Solaris

W wyniku wygranego przetargu Solaris dostarczy do Madrytu aż 250 autobusów Solaris Urbino12 napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Dostawy autobusów do przewoźnikaEMT rozpoczną się jeszcze w tym roku, a ich zakończenie zaplanowane jest na rok 2023.

Jest to pierwszy wygrany kontrakt Solarisa w stolicy Hiszpanii. Empresa Municipal de Transporte (EMT) Madrid to największy w Hiszpanii i drugi największy operatortransportu publicznego w Europie. Przewoźnik postawił przed sobą ambitny cel, by do 2023 rokupo ulicach Madrytu kursowały wyłącznie autobusy elektryczne, hybrydowe i gazowe.

Plan zakładawymianę wszystkich pojazdów spalinowych na gazowe, dlatego na początku roku EMT rozpisałoprzetarg na dostawę niebagatelnej liczby 520 pojazdów o długości 12 m napędzanych gazem CNG.Aż 250 z nich dostarczy firma Solaris, a wartość zamówienia opiewa na 73 375 000 EUR.Zgodnie z umową dostawy autobusów planowane są na lata 2021-2023, ale jeszcze w tym rokuna ulice Madrytu wyjedzie 91 gazowców Solarisa.

Sercem pojazdów zamówionych przez hiszpańskiego przewoźnika będzie silnik o mocy 239 kW, przystosowany do pracy z paliwem w postaci sprężonego gazu ziemnego (CNG). Układ napędowyuzupełni automatyczna skrzynia biegów, która zapewni optymalny komfort jazdy dla kierowcówi pasażerów. Pięć sztuk butli służących do magazynowania sprężonego gazu ziemnego o łącznejpojemności 1575 litrów znajdzie się na dachu w przedniej części pojazdu. Taka ilość zgromadzonegopaliwa, przy założeniu rezerwy gwarantującej minimalny poziom stężenia gazu, pozwalana przejechanie około 400 km na jednym tankowaniu.

Przewoźnik postawił na wysoki standard wyposażenia zarówno przestrzeni pasażerskiej, jak i kabinykierowcy. W przestrzennym, klimatyzowanym wnętrzu Urbino 12 CNG pasażerowie odnajdąnowoczesny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, złącza USB umożliwiające ładowanieurządzeń mobilnych i zwiększający bezpieczeństwo monitoring.

Na pokład autobusu wejdzie 100osób. Antyagresyjna kabina kierowcy została zaprojektowana zgodnie ze standardami i wymogamiEMT, tak by zintegrowane z nią urządzenia wspomagające kierowcę pozwoliły uzyskać bezpiecznei ergonomiczne miejsce pracy.

To największe dotąd zamówienie producenta na rynku hiszpańskim. Solaris dostarczył do tego krajuponad 250 autobusów, w tym autobusy elektryczne, hybrydowe oraz na gaz ziemny.

 

Solaris

Przeczytaj również
Popularne