Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Jak się sprzedają samochody w Europie?

Po jedenastu miesiącach roku poziom rejestracji nowych samochodów osobowych w UE niemal wrócił do poziomu z roku ubiegłego (-0,3%) - głównie dzięki wysokim rezultatom ubiegłych trzech miesięcy. Niemniej jednak cztery z pięciu głównych rynków Unii zanotowało spadek w tym okresie - największy Hiszpania (-5,7%) i Wielka Brytania (-2,7%). Niemcy (+3,9%) pozostają jedynym dużym rynkiem, który wykazuje wzrost.

W listopadzie 2019 roku popyt na nowe samochody osobowe w UE wzrósł o 4,9% i był to trzeci kolejny miesiąc ze wzrostem. W dużej mierze wynik ten jest rezultatem niskiej bazy odniesienia, ponieważ w listopadzie ubiegłego roku liczba rejestracji spadła o 8%. Z wyjątkiem Wielkiej Brytanii (-1,3%) wszystkie główne rynki UE odnotowały w ubiegłym miesiącu wzrosty: Niemcy (+9,7%), Hiszpania (+2,3%), Włochy (+2,2%) i Francja (+0,7%).

Liderem europejskiego rynku nowych pojazdów jest Grupa Volkswagen, która dostarczyła 3,46 mln wszystkich pojazdów, co dało jej udział rynkowy na poziomie 24,5%. Wśród nich najpopularniejszą marką jest Volkswagen, który sprzedał 1,58 mln samochodów. Na drugie miejsce w Grupie wskoczyła Skoda wyprzedzając Audi. Czeska marka znalazła chętnych 675 tys. pojazdów. Wiceliderem europejskiego rynku wśród koncernów motoryzacyjnych jest Grupa PSA, która dostarczyła 2,28 mln samochodów, z czego najwięcej marek Peugeot - 881 tys. oraz Opel - 768 tys. Wielką trójkę dostawców zamyka koncern Renault, który sprzedał  1,49 mln samochodów. Wśród nich prym wiedzie Renault - 954 tys. szt. oraz Dacia - 524 tys.

Tuż za tą wielką trójką znalazł się koncern Hyundai Group, który wprowadził na rynek 964 tys. samochodów marek Hyundai (503 tys.) i Kia (461 tys.).

Wśród marek, których sprzedaż wzrosła najbardziej w ciągu 11 miesięcy br. należy wskazać Seata (+10,5%), Porsche (+10,3%), Dacię (+9,3%) oraz Lexusa (+18,7%).

Powodów do zadowolenia nie mają z pewnością w marce Nissan, której sprzedaż rok do roku skurczyła się o 22,1%. Spadki zanotowały też m.in. marki Alfa Romeo (-37,5%), Honda (-12,6%), Jaguar (-9,9%) oraz Fiat (-9,1%).

 

PD / PZPM / ACEA

Przeczytaj również
Popularne