W zaledwie dwa lata od debiutu Hyundai zdecydował się na modernizację czwartej generacji SUV-a Santa Fe. Odmłodzony model oferuje szereg ulepszeń oraz nowe układy napędowe - hybrydowy i hybrydowy plug-in.
Nowy Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. Zmiany w nadwoziu, choć względnie niewielkie, to jednak nadają pojazdowi nieco innego charakteru. Zmieniono przedni pas, w szczególności osłonę chłodnicy oraz tylne lampy z listwą świetlną poprowadzoną przez klapę bagażnika. Diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T mają podwójne zastosowanie i służą również jako kierunkowskazy.
Santa Fe będzie pierwszym samochodem marki Hyundai dostępnym z opcjonalnym pakietem Luxury. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni.
Wiele zmian zauważymy w kabinie. Producent przeprojektował całkowicie środkową konsolą i tunel między fotelami. Nowy ekran dotykowy systemu multimediów ma teraz 10,25 cala. Konsola środkowa z przyciskami do wyboru kierunku jazdy jest płynnie połączona z deską rozdzielczą. Po raz pierwszy nowy Santa Fe jest wyposażony w selektor trybów jazdy. Pokrętło sterujące umieszczono na konsoli środkowej, aby wygodnie przełączać się między różnymi trybami jazdy. Uchwyt na kubek można zamknąć, gdy nie jest używany, a schowek pod konsolą zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania. Za kierownicą osadzono w pełni cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.
Hyundai na razie nie zdradza informacji technicznych nt. jednostek napędowych. Wiadomo, że zmodernizowany Santa Fe będzie dostępny w Europie od września 2020 roku.
PD / Hyundai