Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Hyundai zanotował wzrosty - czwarty rok z rzędu

Według danych European Automobile Manufacturers Association (ACEA) czwarty rok z rzędu Hyundai zanotował wzrost liczby rejestracji w Europie. Liczba rejestracji wyniosła 543 292 nowych samochodów Hyundai. Udział Hyundaia w rejestracjach na rynku europejskim wzrósł o 3.9% w porównaniu do roku ubiegłego. Hyundai zanotował najwyższy wzrost udziałów rynkowych we Francji (+18%), Hiszpanii (+13%) oraz Niemczech (+6%).

Model Tucson, gama modeli „i” oraz samochody ekologiczne zapewniły stabilny wzrost sprzedaży. Według danych CEPiK na polskim rynku Hyundai zarejestrował natomiast 23 051 nowych samochodów w roku 2018. To o 13,02% więcej niż w roku ubiegłym, podczas gdy rynek samochodów nowych w Polsce urósł rok do roku o niecałe 10%. Ten wynik liczby rejestracji zapewnił Hyundaiowi w Polsce 3.84% udziału w polskim rynku.

W ostatnim czasie rozszerzony został zakres odpowiedzialności europejskiej centrali Hyundai, która zyskała większą niezależność w regionie. Zmiana ta ma zagwarantować dalszy stabilny i zrównoważony rozwój firmy. Podczas gdy europejski rynek motoryzacyjny samochodów nowych znajduje się w fazie stagnacji, Hyundaiowi udało się zwiększyć udziały rynkowe do 3.5% (dane ACEA). Dobre wyniki sprzedaży są konsekwencją zwłaszcza wysokiej jakości oferowanych przez firmę produktów. Dzięki wprowadzeniu szeregu nowych modeli w roku 2018, gama modelowa Hyundaia jest obecnie najmłodszą wśród wszystkich firm motoryzacyjnych. Nowy Hyundai TUCSON ponownie okazał się bestsellerem. i20 to drugi najlepiej sprzedający się model Hyundaia w Europie, model i10 uplasował się miejscu trzecim, a model i30 na miejscu czwartym. Jednocześnie model KONA przyciągnął do marki nowych Klientów i znacząco przyczynił się do silnej pozycji Hyundaia w segmencie subkompaktowych SUV-ów. Podobnie jak w Europie, najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia w Polsce był w 2018 roku TUCSON (8 066 rejestracji wg CEPiK), na miejscu drugim znalazł się model i20 (4 458 rejestracji wg CEPiK), a na miejscu trzecim model i30 (4 249 wg CEPiK).

Kolejnym ważnym czynnikiem sukcesu firmy Hyundai jest najszersza oferta samochodów ekologicznych ze zelektryfikowanym napędem, nisko- oraz zeroemisyjnych. Dzięki gamie IONIQ, modelowi KONA Electric, oraz wodorowemu NEXO Hyundai jest dzisiaj liderem mobilności przyszłości.

Hyundai będzie dalej rozszerzał gamę samochód elektrycznych – hybrydowych, elektrycznych oraz wodorowych (FCEV), co ma zapewnić firmie utrzymanie pozycji lidera w obszarze czystej mobilności. Do roku 2025 w portfolio Hyundaia mają znaleźć się 44 modele elektryczne, a ich łączna sprzedaż ma wynieść 1.67 miliona sztuk rocznie. Do 2030 roku Hyundai planuje zainwestować około 8 bilionów Koreańskich Wonów (w przybliżeniu 7 miliardów $) w rozwój technologii ogniw paliwowych, w tym pojazdów z napędem wodorowym, czyli w obszar, w którym firma już osiągnęła wiodącą pozycję.

 

Hyundai

Przeczytaj również
Popularne