Hyundai pokazał Tucsona Plug-in Hybrid nowej generacji, który zadebiutuje w salonach wiosną 2021 roku.
Tucson Plug-in Hybrid wyposażono w silnik 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.
System współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków i napędem na cztery koła, który jest standardem.
Wersja Plug-in Hybrid jest również wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego, prędkości pojazdu oraz innych czynników. Celem systemu jest zminimalizowanie oporu powietrza i redukcja zużycia paliwa.
Wyposażony w ładowarkę pokładową 7,2 kW, Tucson Plug-in Hybrid może być ładowany na stacjach ładowania lub przy użyciu domowej ładowarki. Przestrzeń bagażowa została zwiększona w porównaniu z poprzednim Tucsonem, oferując łącznie 558 litrów (+9%), przy złożonych siedzeniach aż 1737 litrów (+15%).
Napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem wersji Plug-in Hybrid. Tucson jest wyposażony w technologię napędu na cztery koła Hyundai HTRAC i selektor trybu terenowego zapewniający jazdę w trudniejszym terenie. HTRAC rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków drogowych i stanu nawierzchni. Opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne w zależności od sytuacji i preferencji kierowcy.
Hyundai / PD