Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
piaggio

Fordy Rangery dla straży pożarnej

Diler Forda – Frank-Cars Częstochowa – przekazał Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla Państwowej Straży Pożarnej.

W firmie Frank-Cars Częstochowa odbyło się uroczyste przekazanie siedemnastu pojazdów. Były to trzy modele z zabudową kontenerową, cztery modele przeznaczone m.in. do obsługi dronów z termowizją oraz dziesięć modeli z zabudowami uniwersalnymi.

Kilkanaście modeli specjalistycznych w różnych wersjach zabudowy

Lekki samochód rozpoznawczo-operacyjny z zabudową ze standardowym lub dużym hardtopem, lekki pojazd z zabudową kontenerową – to tylko nieliczne przykłady możliwości, jakie oferują specjalistyczne zabudowy modeli Forda dla straży pożarnej. Wszystkie modele łączy jednak jedno – solidna konstrukcja, niezawodna baza pod wyspecjalizowaną zabudowę, dynamika, komfort podczas wielogodzinnej służby i pewność, że auto będzie mobilne w każdych warunkach.

W przypadku modelu lekkiego samochodu rozpoznawczo-operacyjnego (LSRO), który bazuje na modelu Ranger z zabudową kontenerową, mamy do czynienia z legendarnym pick-up’em, który nie boi się żadnego terenu i zapewnia mobilność nawet w trudnych warunkach drogowych. Pomaga w tym między innymi napęd na cztery koła (możliwość dołączenia napędu wraz z reduktorem). Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, który przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Oczywiście auta dla straży pożarnej są odpowiednio zmodyfikowane oraz wzmocnione, aby zapewniały pełną mobilność w najtrudniejszych warunkach. Przykładowo na tylnej osi zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia w miechach w taki sposób, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność, bez względu na masę obciążenia na skrzyni ładunkowej. Oprócz miechów pneumatycznych zastosowano tradycyjne resory piórowe, które pozwalają na pełną mobilność nawet w przypadku uszkodzenia miechów pneumatycznych. Ponadto w przednim zawieszeniu pojawiły się wzmocnione sprężyny marki Eibach, która jest licencjonowanym dostawcą elementów zawieszenia dla marki Ford. Prześwit minimalny pojazdu to 190 mm (pod osiami pojazdu – w obciążeniu), choć w niektórych modelach z oponami terenowymi, prześwit jest zdecydowanie większy. Ponadto, dzięki zastosowaniu opcjonalnego pakietu offroadowego, wszystkie elementy newralgiczne tj. silnik i skrzynia biegów, są zabezpieczone grubą osłoną przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Wszystkie samochody zostały wyposażone w dodatkowe 2 gniazda zasilania 230V, dodatkowe gniazda zapalniczek oraz gniazda USB. Na pokładzie znajdują się także przetwornice 230V, dodatkowe lampy LED, oświetlenie uprzywilejowania oraz specjalne konsole dachowe pod radiostacje, dodatkowy schowek i oświetlenie. Ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, auta mają wyższe kąty natarcia, zejścia i rampowe. Zastosowano również potężne wyciągarki, które w przypadku tak wyspecjalizowanych pojazdów, są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.

– Ford Ranger jest bez wątpienia jednym z najlepszych pickupów na świecie – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. Odzwierciedleniem tego jest zarówno zaufanie, jakim model ten cieszy się wśród wielu różnorodnych grup klientów, w tym bardzo wymagających służb mundurowych i ratowniczych, jak i doskonałe wyniki sprzedaży, np. w Polsce Ranger jest liderem segmentu pickupów, z ponad czterdziestoprocentowym udziałem. Szeroko dostępne, wyspecjalizowane zabudowy pozwalają nam przygotować pojazdy skrojone na miarę potrzeb danego klienta – dodał Piotr Pawlak.

 

Ford

Przeczytaj również
Popularne