Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

EQS już w produkcji

W zakładach Mercedesa w Sindelfingen rozpoczęło się wytwarzanie elektrycznej limuzyny EQS. Produkcja modelu, pierwszego montowanego tam auta na prąd, jest integrowana z bieżącymi pracami fabryki. Linie montażowe zakładu opuszczają już Mercedes-Benz Klasy S Limuzyna w wersji ze standardowym i długim rozstawem osi oraz Mercedes-Maybach Klasy S.

Fabryka wyróżnia się licznymi rozwiązaniami na rzecz ochrony środowiska
i zasobów. Przykładem są między innymi systemy fotowoltaiczne na dachu budynku, pokrywające około 30% rocznego zapotrzebowania na prąd. Maksymalna elastyczność pozwala na montaż różnych modeli i typów napędów na wspólnej linii. Dzięki temu procesy i wyposażenie hali produkcyjnej można dostosować do wymogów elektrycznego modelu EQS. Staje się to jasne na etapie, w którym nadwozie pojazdu jest łączone z zespołem napędowym. W zakładzie znajduje się kilka modułowych stacji, na których różne warianty układu napędowego mogą być łączone z odpowiednimi nadwoziami – a wszystko na jednej linii.

Znacząco wzrosła także efektywność produkcji – co po części wynika z wysokiego poziomu cyfryzacji. Produkcja i rozwój EQS-a bazują na nowej koncepcji, z większym udziałem technik cyfrowych oraz sztucznej inteligencji. Do koordynacji prac w fabryce służy cyfrowy ekosystem MO360, którego zadaniem jest zapewnienie najlepszego możliwego wsparcia pracownikom – a jest ich ponad 1500. Ważną rolę odgrywają też odpowiednie kwalifikacje, zwłaszcza w zakresie technik wysokonapięciowych. Z tego względu osoby pracujące przy produkcji samochodów przeszły szeroko zakrojone szkolenia.

 

Mercedes-Benz

Przeczytaj również
Popularne