Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Elantra - odważna jak nigdy

Hyundai Elantra 2020

Hyundai zaprezentował siódmą generację sedana Elantra.  Już ziewacie? Tym razem z pewnością nie jest kolejny nudny kompakt. Producent nadał mu krzykliwy wygląd czterodrzwiowego coupe oraz zastosował całymi garściami rozwiązania o jakich wprowadzeniu nieśmiało myślą konkurenci.

Pierwsza Elantra miała swoją premierę w 1990 roku. Przez 30 lat zbudowano ponad 13,8 mln sztuk tych samochodów siedmiu generacji. Ale żadna nie była tak śmiała stylistycznie jak najnowszy model. Elantra powstała w oparciu o nową platformę podłogową K3. Aby uzyskać wyrazisty wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci Hyundai wydłużyli o 5,5 cm, obniżyli o 2 cm i poszerzyli o 2,5 cm samochód w porównaniu z modelem szóstej generacji. O 2 cm zwiększył się rozstaw osi.

W przedniej części nadwozia znalazł się charakterystyczny dla marki Hyundai szeroki kaskadowy grill, który w podobnym wydaniu pojawił się niedawno w nie oferowanej w Polsce Sonacie. Bardziej wysunięta do przodu maska została wydłużona, a jej linia została poprowadzona niżej. Dynamicznie opadająca linia dachu płynnie przechodzi w wyraziste przetłoczenia, które ciągną się aż do klapy bagażnika. To co od razu rzuca się w oczy to brak klasycznych zegarów. Kierowca ma do dyspozycji połączone taflą szkła dwa ekrany o przekątnej 10,25 calaPierwszy z ekranów służy jako cyfrowe zegary, a za pomocą drugiego, dotykowego ekranu możliwa jest obsługa multimediów oraz systemu nawigacji.

Po raz pierwszy Elantra dostępna będzie także z hybrydowym układem napędowym, w którym silnik benzynowy 1.6 GDI współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 32 kW. Bateria litowo-polimerowa o pojemności 1,32 kWh położona jest pod siedziskiem kanapy. Maksymalna łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM, a moment obrotowy wynosi 265 Nm. Silnik benzynowy współpracuje z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (6DCT). Elantra Hybrid oferuje w niezależne wielowahaczowe zawieszenie oraz standardowo wyposażona jest w 16 calowe felgi aluminiowe.

Nowinką jest zastosowanie rozbudowanego systemu rozpoznawania poleceń głosowych w języku naturalnym. Użytkownik może także zapytać np.: „Jaka jest temperatura w St. Louis?”, „Kiedy jest Dzień Matki?”, „Znajdź najbliższy Starbucks” lub „Kto wygrał wczoraj grę L.A. King’s?”. Inną nowością jest możliwość otwierania pojazdu nie przy użyciu kluczyka a smartfona.

Pojazd będzie wytwarzany od jesieni w Korei Południowej oraz Stanach Zjednoczonych.

 

PD / Hyundaia

Przeczytaj również
Popularne