Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
efleetmanager

Daimler wybuduje w Polsce fabrykę baterii do aut elektrycznych

Daimler obok powstającej fabryki silników w Jaworze wybuduje także drugi zakład - będzie się w nim odbywać produkcja baterii do samochodów elektrycznych. Inwestycja warta jest 400 mln zł.

Jak donosi Puls Biznesu, jeszcze w tym tygodniu koncern Daimler ogłosi, że w Jaworze, tuż obok budowanej obecnie fabryki silników Mercedesa powstanie drugi obiekt produkcyjny. W nowej fabryce ma powstawać 100 tys. baterii rocznie, które znajdą zastosowanie w samochodach elektrycznych niemieckiej marki.

Wartość inwestycji to 400 mln złotych i to w pierwszym tylko etapie wspomnianej inwestycji. Tego typu inwestycje są teraz kluczowe, ponieważ niemal każdy koncern samochodowy już produkuje albo przymierza się do wprowadzenia w najbliższym czasie do sprzedaży aut hybrydowych typu plug-in lub elektrycznych. Z baterii korzystają też tzw. miękkie hybrydy. Nieopodal Jawora, bo podwrocławskich Kobierzycach koreański LG inwestuje w produkcję baterii litowo-jonowych. Belgijski Unicor w Nysie posiada zakład ogniw (z nich powstają baterie). Fabryka baterii do aut elektrycznychZapytaliśmy o oficjalny komentarz w tej sprawie Ewę Łabno - Falęcką, która jest szefową komunikacji korporacyjnej w Mercedes-Benz Polska (Head of Corporate Communication and External Affairs).

"Jako Daimler AG rozbudowujemy naszą elastyczną sieć  produkcji na całym świecie. Obecnie nasze fabryki działają w ponad 30 lokalizacjach na całym globie. W ramach strategii rozwoju zwiększamy niezbędne zdolności produkcyjne zgodnie z zapotrzebowaniem rynku i klientów. Prawdą jest, że stale analizujemy możliwości budowy dodatkowych lokalizacji produkcji. Dotyczy to wszystkich rynków i regionów, a więc także Europy Środkowo-Wschodniej.

Mercedes-Benz Cars produkuje baterie do pojazdów elektrycznych w ośmiu fabrykach w sześciu lokalizacjach na trzech kontynentach. Pierwsza fabryka już pracuje w Kamenz (Niemcy),  druga w tej samej lokalizacji rozpoczyna produkcję seryjną na początku 2019 roku. Dwie kolejne fabryki budowane są w Stuttgart-Untertürkheim (Niemcy), kolejne w Sindelfingen oraz w Pekinie (Chiny), Bangkoku (Tajlandia) i Tuscaloosa (USA)".

 Jak zaznacza „Puls Biznesu”, oficjalne źródła odmawiają komentarza w tej sprawie. „Nie komentujemy rozmów z potencjalnymi inwestorami” - cytuje odpowiedź biura prasowego Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii dziennik.
Niestety nie wiemy kiedy powstanie wspomniana wyżej fabryka baterii i ile ludzi znajdzie w niej pracę? Nie wiemy również czy do produkcji akumulatorów będą wykorzystywane surowce wydobywane w Polsce czy raczej będą one sprowadzane? Zagadką pozostaje na ten moment także to, czy technologia do produkcji baterii będzie należała do Daimlera czy zostanie ona kupiona od technologicznego partnera. Nie udało nam się też uzyskać odpowiedzi na pytanie, do jakich modeli samochodów będą trafiały owe baterie? Jedno jest pewne, będziemy śledzili informacje dotyczące fabryki w Jaworze i na bieżąco o tym informowali.

Przeczytaj również
Popularne