Magazyn Fleet, jako pierwsze w Polsce pismo branżowe, organizuje Długodystansowy Test Flotowy (DTF). To wyjątkowe i bardzo ambitne przedsięwzięcie właśnie ruszyło, a na pierwszy ognień poszedł Hyundai i30. Uroczyste przekazanie samochodu nastąpiło 11 lutego. Kluczyki z rąk prezesa Hyundai Motor Poland Pana Duck Sang Janga odebrał Mariusz Stuszewski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego i jednocześnie jeden z jurorów testu.
Idea DTF zrodziła się w trakcie rozmów z naszymi partnerami, Polskim Stowarzyszeniem Motorowym i Stowarzyszeniem Kierowników Flot Samochodowych. Dotychczas testy samochodów zamieszczane w naszym magazynie i magazynach konkurencyjnych były raczej wrażeniami z jazdy, którymi dzieli się z czytelnikami dziennikarz. Tymczasem samochód firmowy, pracuje zupełnie inaczej niż auto prywatne. Jurorami DTF będą dziennikarze magazynu Fleet, doświadczeni fleet managerowie, instruktorzy doskonalenia techniki jazdy. Do udziału w przedsięwzięciu zaprosiliśmy również niezależnych ekspertów, których wiedza i opinia będzie bardzo pomocna w uzyskaniu rzetelnej odpowiedzi, czy Hyundai i30 nadaje się do flot. Ekspertami będą między innymi przedstawiciele takich firm i instytucji jak Inter Cars, Instytut Transportu Samochodowego, EurotaxGlass’s, Jakub Bielak z Akademii Bezpiecznej Jazdy, Bogusław Bach z Toruńskiej Akademii Jazdy i niezależny ekspert Wiesław Mrówczyński. Taki skład jury i ekspertów, w połączeniu z bardzo skrupulatną ankietą, którą będą mieli do wypełnienia jurorzy i dystansem jakie pokona testowany model zagwarantuje surową i wielowymiarową ocenę i miarodajne wyniki.
Test Hyundaia i30 będzie przeprowadzany prze okres sześciu miesięcy, od lutego do czerwca. Taki termin testu pozwoli sprawdzić samochód zarówno w warunkach zimowych, jak i letnich. Przewidywany dystans, jaki pokona w tym czasie samochód to około 20 tysięcy km.
Po zakończeniu testu samochód jak i testowane produkty otrzymają certyfikat, zaświadczający o przydatności przetestowanych produktów do flot. Już od 15 lutego na naszej stronie internetowej będzie można śledzić, co dokładnie dzieje się z modelem, gdzie jest, kto nim jeździ, jak jeździ i ile samochód pali. To wszystko dlatego, że test samochodu obudowaliśmy testem usług dodatkowych: systemów monitorujących, zestawu głośnomówiącego, paliwa i oklejenia samochodu.
Testowany Hyundai jest zaopatrzony w system Keratronik Combo 2.6 dostarczony przez firmę Impel Monitoring. Dzięki temu na naszej stronie będzie można pobrać aplikację i śledzić on-line co dzieje się z testowanym pojazdem. W Hyundaiu będzie też zamontowany zestaw głośnomówiący Nokia CK 300 dostarczony przez firmę Komsa. Dodatkowo test będzie odbywał się tylko na paliwach Statoil Diesel Gold, a eksperci z firmy Inter Cars po zakończeniu testu sprawdzą wpływ paliwa premium na podzespoły.
Zapraszamy do śledzenia testu, wszelkich uwag, a już niedługo ruszamy z testem następnych modeli.
Testowany model
Hyundai i30 1,6 diesel hatchback 90 KM. Wersja wyposażenia Classic Plus, kolor srebrny, data rejestracji kwiecień 2009. Przebieg 20 000 km.