Słyszeliście zapewne nie raz slogan, że to życie pisze najlepsze scenariusze. To prawda. Niedawno okazało się, że życie pisze nie tylko scenariusze, ale także felietony i to zdecydowanie lepsze niż moje. Dlatego w marcowym felietonie chciałem zaprezentować prawdziwy majstersztyk – informację prasową jednego z koncernów. Aby skupić się na słowie, pozwólcie proszę, że markę nazwiemy Marka. Proszę się przypiąć.
Jako wyspecjalizowany producent samochodów typu SUV, Marka oferuje szeroką gamę pojazdów do jazdy po drogach i poza nimi, w środowisku miejskim i rekreacyjnym. e-SIV, pojazd elektryczny (EV) o wielkości segmentowej C, jest piątą prezentowaną koncepcją samochodu elektrycznego tej firmy. […]
e-SIV, czyli Electric Smart Interface Vehicle, został opracowany, aby zademonstrować zdecydowane podejście Marki do tworzenia rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz jazdy autonomicznej. Według kierownictwa firmy przejście do nowego, przyszłego paradygmatu mobilności może mieć miejsce wyłącznie w wyniku pozytywnego zainteresowania konsumentów, ich zaangażowania i doświadczenia, zaś e-SIV stać się ma kluczowym elementem kształtowania nowej generacji SUV-ów i pojazdów elektrycznych.
Projekt e-SIV został zainspirowany językiem projektowania Marki, który wyraża siłę oraz dynamikę natury i opiera się na Krzepkiej Estetyce – języku projektowym, który był stosowany we wszystkich ostatnich projektach samochodów firmy. Poprzez nową koncepcję „Nowego horyzontu, inteligentnej dynamiki” prototyp ten ukazuje przyszły wygląd elektrycznych SUV-ów Marki.
Konstrukcja coupe łączy atrakcyjną sylwetkę z użytecznością i wygodą, dzięki czemu model odróżnia się od innych pojazdów elektrycznych, szczególnie limuzyn. Taka strategia projektowania ma na celu pozycjonowanie marki jako tej, która wchodzi w dialog ze stylem życia przyszłości […]
Projekt „nowego horyzontu, inteligentnego dynamizmu” wyraża otwartość marki na zmianę paradygmatu, zgodnie z którą samochody nowej generacji oferować będą nie tylko funkcjonalność, ale także wydajność połączoną z dynamiczną charakterystyką jazdy. Projekt stanowi również platformę dla zaawansowanego interfejsu łączności oraz zupełnie nowych doświadczeń, takich jak autonomiczna jazda. […]
W części frontowej zastosowano nowy wygląd Marki, dzięki czemu samochód sprawia innowacyjne i dynamiczne wrażenie. Futurystyczny srebrny kolor nadwozia i kontrastująca z nim czarna kratka dobrze komponują się z ogromnym wlotem powietrza i długimi, eleganckimi reflektorami, sugerując sportową dynamikę. Jednocześnie płynność połączeń zapewnia aerodynamiczną wydajność i funkcjonalność.
Front pojazdu został zaprojektowany z zachowaniem maksymalnej aerodynamiczności. Dzięki dolnej szufelce w kształcie skrzydła strumień powietrza kierowany jest w sposób naturalny w kierunku dużego wlotu powietrza w celu chłodzenia silnika i hamulców.
Eleganckie światła LED wypełniają przestrzeń między bocznymi tunelami powietrznymi a maską silnika i w ten sposób potęgują dodatkowo sportowy i futurystyczny wygląd. […]
Ta kluczowa struktura jest formatywną częścią tożsamości projektowej „krzepkiej estetyki” Marki, która nasyca twardą i dynamiczną bryłę poczuciem napięcia i życia.
Zwinne linie charakterystyczne segmentów drzwi łączą przednie i tylne ćwiartki oraz maksymalizują dynamiczny obraz e-SIV-a. Linia charakterystyczna prowadzi od tylnego zderzaka do i wokół zderzaka przedniego, aby zapewnić poczucie siły i prędkości.
Projekt tyłu e-SIV-a wygląda futurystycznie. Wzór skóry rekina zastosowany na powierzchni czarnego zderzaka (tak jak i z przodu), poprawia wydajność aerodynamiczną, zaś samo użycie czarnego koloru współgra z centralną częścią tylnej klapy. Wszystko to uwydatnia intensywną czerwień tylnych świateł i dobrze współgra z tylną szybą, pętlą i spojlerem. Dobrze też pasuje do srebrnej barwy słupka C, czym podkreśla postępowy i sportowy charakter samochodu. Tylna klapa i zderzak tworzą wyraźne poczucie przestrzeni, która potęguje funkcjonalność, estetykę i przepływ powietrza.
Projekt wnętrza odzwierciedla przesunięcie paradygmatu, które Marka podjęła, aby stworzyć inteligentny, zorientowany na użytkownika interfejs w zrównoważonej i zorganizowanej przestrzeni. […]
Kurtyna
Tomasz Siwiński