Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
AUTO PAY

Zdaj się na profesjonalistów

Różnorodność dostępnych wersji, wzorowa funkcjonalność, zaawansowanie systemów multimedialnych oraz bezpieczeństwa, a także niskie koszty użytkowania i posiadania – to jedne z wielu atutów szerokiej gamy Volkswagen Samochody Dostawcze. Przyjrzyjmy im się bliżej.

Tysiące wariantów, możliwość przewożenia towarów o kubaturze nawet 18,4 m3 oraz masie przekraczającej 1800 kg – te między innymi dane sprawiają, że gama Volkswagen Samochody Dostawcze jest niezwykle wszechstronna, dzięki czemu spełni ona potrzeby transportowe nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców.

Priorytetem praktyczność…

Dbałość o detale i maksymalną praktyczność to wspólny mianownik wszystkich modeli gamy Volkswagen Samochody Dostawcze. W modelach Caddy, Transporter 6.1 oraz Crafter docenimy obfitość różnorodnych schowków i uchwytów, a także ich obszerność. Na przykład w modelu Crafter tylko schowki umieszczone na górnej części deski rozdzielczej mają pojemność aż 13 litrów. Wzorcowa ergonomia sprawia, że obsługa samochodów dostawczych marki Volkswagen jest czystą przyjemnością. Przykład? Volkswagen postawił sobie za cel dopracowanie detalu, wydawać by się mogło, o niewielkim znaczeniu w transporcie, czyli czas otwierania i zamykania bocznych drzwi przesuwnych. W modelu Crafter skrócono go o trzy sekundy w zestawieniu z poprzednikiem. Z badań wynika, że kurier wykonuje dziennie ok. 200 cykli zamykania i otwierania bocznych drzwi, co w przypadku najnowszego modelu może dać aż 10 minut oszczędności. W ciągu 220 dni pracy daje to już 36 godzin.

W świat nowoczesnych technologii gamy Volkswagen, zależnie od wersji i modelu, wprowadza nas konfigurowalny Digital Cockpit – wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala umieszczony w miejscu klasycznych zegarów oraz rozbudowany ekran multimedialny na środkowej konsoli, poprzez który skorzystamy np. z serwisów internetowych.

Fleet managerowie docenią wyposażenie modelu Crafter w system FMS, czyli interfejs do zarządzania flotą. Moduł ten jako telemetryczny interfejs może być zsynchronizowany z dowolnym aktualnie używanym na rynku interfejsem zarządzania flotowego.
…i bezpieczeństwo

Oczkiem w głowie inżynierów marki Volkswagen było również zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa. W nowych modelach zastosowano wiele innowacyjnych technologii, które do niedawna nie były spotykane w samochodach dostawczych. W ofercie marki Volkswagen znajdziemy szeroką gamę systemów asystujących kierowcy, takich jak ESP ze stabilizacją toru jazdy przyczepy, asystenta manewrowania z przyczepą Trailer Asyst i asystenta parkowania, adaptacyjny tempomat, system automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania, system awaryjnego hamowania, seryjny system korekty toru jazdy w przypadku bocznych podmuchów wiatru Cross Wind Assist. Nie zabrakło też aktywnego asystenta pasa ruchu i układu rozpoznawania znaków drogowych. W gęstym ruchu przydatny może się okazać system ostrzegania o ruchu za pojazdem, kamera cofania oraz system czujników chroniących boki auta przed uszkodzeniem. Cennym wyróżnikiem modeli dostawczych marki Volkswagen jest możliwość zamówienia wariantów z napędem na cztery koła 4MOTION w całej gamie modelowej.

Rewolucyjne zmiany

Rynkowy debiutant – Volkswagen Caddy piątej generacji – jest znacząco większy od poprzednika, a estetyczny nowoczesny wygląd sprawia, że może on stanowić znakomitą wizytówkę firmy, podnosząc jej wiarygodność w oczach kontrahentów. Przestrzeń ładunkowa Caddy 5 mieści od 3,1 do 3,7 m3 (wersja Maxi) towarów i jest aż 5 cm (161,4 cm) szersza niż w poprzedniej wersji Caddy. Tyle samo szerszy jest otwór tylnych drzwi (123,4 cm). Zwiększenie odległości między nadkolami o 6 cm (123 cm) zaowocowało możliwością przewożenia europalety umieszczonej w poprzek. W wersji Maxi zmieszczą się więc nawet dwie europalety! Pod względem właściwości jezdnych i komfortu resorowania Caddy oferuje więcej niż niejeden współczesny model kompaktowy. Cieszy znakomita precyzja układu kierowniczego i wzorowe prowadzenie, dzięki czemu nawet długa podróż będzie przyjemnością.

Bogata gama jednostek napędowych Caddy składa się z silników wysokoprężnych 2.0 TDI o mocach 75 KM, 102 KM oraz 122 KM, a także jednostki benzynowej 1.5 TSI o mocy 114 KM. Caddy jest dostępny nie tylko ze skrzynią mechaniczną, ale również dwusprzęgłową przekładnią DSG. Każda z wersji silnikowych potrafi ująć właścicieli osiągami i niewielkim zużyciem paliwa. Modularna płyta podłogowa MQB umożliwia zastosowanie nie tylko tradycyjnych silników spalinowych i tych zasilanych gazem, ale także wersji hybrydowych i elektrycznych zespołów napędowych.


Transporter – mistrz wszechstronności

Jeszcze większe możliwości oferuje Volkswagen Transporter 6.1. Model ten, wraz z poprzednikami, jest globalnym bestsellerem, który trafił na drogi w liczbie ponad 12 milionów sztuk, wpływając na rozwój tysięcy firm na całym świecie. Volkswagen Transporter 6.1 oferowany jest w szerokiej gamie wersji, dzięki czemu spełnia nawet wyśrubowane wymagania nabywców. Dostępne są wersje furgon w dwóch rozstawach osi: 300 i 340 cm (L2). Pierwszy z nich może przewieźć towary o kubaturze 5,8 m3, a dłuższy – 6,7 m3. W gamie nie zabrakło też niezwykle uniwersalnych Kombi Vanów, które, poza dopracowaną przestrzenią ładunkową, mogą przewieźć w wysokim komforcie nawet sześciu pasażerów. Wielu przedsiębiorców już doceniło wersje skrzyniowe modelu Transporter 6.1 dostępne z przestrzenią ładunkową długości nawet blisko trzech metrów. Gama złożona jest z dwóch modeli z pojedynczą kabiną, opartych o podwozia długości 300 oraz 340 cm, a także wariantu z podwójną sześcioosobową kabiną. Do napędu modeli Transporter 6.1 służą dopracowane jednostki wysokoprężne 2.0 TDI dostępne w wariantach mocy 110 KM, 150 KM, 199 KM oraz 204 KM. Jednostki te charakteryzują się znakomitą elastycznością i niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo. W wersji furgon w trasie wynosi ono zaledwie 7,0 l/100 wg WLTP.

Największy w gamie

Największe możliwości w gamie Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje model Crafter dostępny w niezliczonej liczbie wersji, a tym samym dający możliwość tysięcy zastosowań. Wersje przednionapędowe i 4MOTION mają dopuszczalną masę całkowitą DMC 3,5-4 tony, a modele z tylnym napędem od 3,5 do 5,5 tony. Craftery z tym napędem są dostępne z pojedynczymi kołami tylnymi (z maks. naciskiem na oś: 2380 kg) lub bliźniaczymi (4000 kg). W ofercie Volkswagena znajdują się podwozia pod zabudowę z pojedynczą lub podwójną kabiną, furgony, brygadówki z dwoma rzędami siedzeń oraz wersje osobowe kombi i minibusy. Gros oferty stanowią furgony z jednym z dwóch rozstawów osi (364 cm lub 449 cm), w wariantach długościowych (od 598,6 cm do 739,1 cm) oraz trzech wariantach wysokości (od 235,5 cm do 279,8 cm). Zależnie od wersji kubatura ładowni może wynosić o 9,9 m3 do 18,4 m3. W największym z furgonów możemy przewozić przedmioty o długości 485,5 cm. Wysokość przestrzeni ładunkowej w tej wersji sięga 219,6 cm. Inżynierowie dużo czasu poświęcili na uczynienie przestrzeni ładunkowej jak najbardziej praktyczną. Ściana działowa za kabiną jest płaska, dzięki czemu umożliwione jest maksymalne dosunięcie do niej towaru. Na bokach nadwozia znaleźć możemy liczne uchwyty i dodatkowe torby (na drzwiach), pojemniki nad nadkolami czy też podwieszane pod sufitem uchwyty na długie przedmioty (nośność uchwytów sięga 50 kg). Producent przewidział w opcji dodatkowe urządzenia modułowe jak np. drugą sprężarkę do chłodzenia przestrzeni ładunkowej (przydatna przy np. transporcie produktów spożywczych), cztery warianty drugiego akumulatora oraz dodatkowy wymiennik.

Pod maską Craftera pracują mocne i wydajne jednostki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy: 102 KM, 140 KM lub 177 KM (biturbo). Silniki te, zależnie od wersji, współpracują z 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi lub 8-biegowym automatem.

W ofercie marki Volkswagen Samochody Dostawcze jest też wariant elektryczny e-Crafter napędzany jednostką o mocy 100 kW (290 Nm). Dzięki akumulatorom trakcyjnym o pojemności 35,8 kWh możemy przejechać nim na jednym ładowaniu 115 km według normy WLTP. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas ładowania do 80% będzie wynosił 45 minut. Jak przystało na pojazd elektryczny, wysoki moment obrotowy jest dostępny natychmiast po naciśnięciu pedału gazu. Znakomite liniowe przyśpieszenia i niewielkie szumy pochodzące głównie od opon sprawią, że kierowcy szybko polubią ten pojazd w dystrybucji miejskiej. Co więcej, po ośmiu godzinach pracy wyjdą z kabiny wyraźnie mniej zmęczeni niż z modelami napędzanych tradycyjnie. Użytkownicy aut elektrycznych mogą liczyć na wiele cennych eko-profitów, w tym wyższe odpisy amortyzacyjne, darmowe parkowanie w miastach, nieograniczony dostęp do stref czystego transportu oraz możliwości przejazdu buspasami. Ten ostatni przywilej okaże się nieoceniony zwłaszcza w godzinach szczytu, wpływając wydatnie na skrócenie czasu transportu. A jak wiadomo, czas to też pieniądz!

Renoma procentuje

Wysoka wiarygodność samochodów dostawczych marki Volkswagen sprawia, że znakomicie trzymają one wartość po latach użytkowania. Na przykład za model Volkswagen Caddy Cargo ze 102-konnym silnikiem pod maską odzyskamy po trzech latach i przy przebiegu 90 tys. km aż 57,9% kwoty z dnia zakupu (wg Info-Ekspert). To rekordowo wysoki wynik w segmencie. Oznacza to, że miesięczny spadek wartości modelu Caddy w tym okresie wyniesie zaledwie 960 zł, podczas gdy jeden z jego głównych konkurentów będzie tracił w tym czasie 1130 zł miesięcznie.

Miłosz Kubicki

Przeczytaj również
Popularne