Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Utrzymanie jakości wymaga koncentracji

Nicolai Gaedeke, prezes Athlon Car Lease Polska, w rozmowie z naszym miesięcznikiem opowiada, czym dla niego i firmy jest mobilność, co zmieniła pandemia oraz jak firma taka jak Athlon może ograniczyć globalną emisję CO2.

Miłosz Kubicki: Czy mógłby Pan wskazać, jaką pożyteczną wiedzę i doświadczenie wyniosła firma Athlon Polska z zawirowań rynkowych, jakie miały miejsce począwszy od 2020 roku? Czy w związku z nimi konieczne były istotne zmiany w samej organizacji?
Nicolai Gaedeke: Ostatnie lata były swoistym stress testem dla wielu branż i firm – profesjonalnym i personalnym. Reaktywne działanie i wyraźne skupienie były kluczowe w obliczu zmiennych okoliczności. Pozostawanie w jeszcze bliższym kontakcie z naszymi klientami i pracownikami oraz wspieranie ich w tych trudnych czasach było niezwykle ważne. Kwestie związane z łańcuchem dostaw i dostawami uwydatniły istniejący już trend zwiększania elastyczności kontraktów. Jako Athlon jesteśmy dostawcą usług i utrzymanie ich wysokiej jakości w tych szczególnie trudnych czasach wymaga silnego i skoncentrowanego zespołu. Z dumą mogę powiedzieć, że zostało to udowodnione, a posiadanie kultury zaufania, własności i przedsiębiorczości przynosi korzyści naszym klientom i samej firmie. Po tych trudnych czasach czujemy, że partnerstwo z naszymi klientami jest jeszcze silniejsze i patrzymy z nadzieją w przyszłość.

Jakie globalne cele wyznaczyła sobie firma Athlon w zakresie rozwoju swoich usług mobilności?
Jako Athlon Polska dążymy do tego, aby stać się naturalnym wyborem wysokiej klasy usług CFM z wyraźnym naciskiem na bycie partnerem po stronie naszych klientów, aby wspierać ich w ich wyzwaniach, jednocześnie dbając o środowisko i społeczeństwo. Naszym celem jest zapewnienie klientom najlepszych w swojej klasie doświadczeń dzięki naszym produktom mobilnościowym.

Ograniczanie negatywnego oddziaływania na środowisko, zmniejszenia emisji CO2 oraz wspieranie inicjatyw społecznych to priorytet dla wielu dużych korporacji. Jakie inicjatywy prośrodowiskowe realizuje Państwa firma oraz w jaki sposób są one realizowane?
Nasza odpowiedzialność za środowisko naturalne jest wyraźnie zakorzeniona w naszej lokalnej i międzynarodowej strategii. Wizją Athlon jest kształtowanie zrównoważonej mobilności. Wdrażanie zrównoważonego podejścia do mobilności to świetny sposób na zmniejszenie śladu węglowego firmy. Dobrym przykładem jest „5-step-mobility plan”, w którym zaczynasz od prostego pytania: „Czy muszę podróżować?”, a następnie wybierasz najbardziej ekologiczny sposób dotarcia do celu. Athlon jest europejskim liderem w zakresie zelektryfikowanej mobilności. To kapitał wiedzy, na którym Athlon Polska może się opierać. Najważniejsze jest to, że musimy zmienić nasze nawyki.

Innym przykładem jest nasza inicjatywa sadzenia drzew za każdy sprzedany używany samochód. Las Athlon to nasza lokalna inicjatywa zaproponowana przez jedną z naszych stażystek. Pomysł spodobał się nam od razu. Posadziliśmy już ponad sto drzew. Dzięki tej inicjatywie jesteśmy w stanie kompensować znaczne ilości CO2 każdego roku. To dopiero początek, a już ma wymierne znaczenie.

Wspieranie inicjatyw społecznych rozumiemy jako naszą odpowiedzialność i realizujemy ją w różnych formach. Nasi współpracownicy mają do dyspozycji kilka dni roboczych w roku na wspieranie inicjatyw wolontariackich, takich jak m.in. sprzątanie lasów ze śmieci, pomoc w schronisku czy pomoc  uchodźcom. Jestem bardzo dumny z polskiego zespołu, który bardzo angażuje się w każdą inicjatywę.

Innym przykładem jest to, że zrezygnowaliśmy z wysyłania prezentów świątecznych naszym partnerom i przeznaczyliśmy budżet na wsparcie domu dziecka – ośrodka preadopcyjnego.



Obserwujemy zaczątki elektryfikacji kolejnych polskich flot. Jakimi działaniami i realizacjami w tym zakresie może się pochwalić Athlon Polska?
Dołączyliśmy do programu „Mój elektryk”, aby samochody elektryczne były bardziej dostępne dla naszych klientów. Szkoliliśmy i nadal szkolimy naszych kolegów, aby ich „zelektryfikować”. Wspieramy naszych klientów w podejmowaniu decyzji dotyczących transformacji floty na pojazdy elektryczne, w oparciu o fakty i liczby.  Celem jest ułatwienie naszym klientom obsługi pojazdów elektrycznych i zapewnienie wygodnych rozwiązań, za pomocą m.in. atrakcyjnej oferty ładowarek i kart do ładowania.

Cieszymy się, że aby osiągać te cele, możemy korzystać z rozległej wiedzy w dziedzinie elektryfikacji, silnej pozycji i ogromnego wsparcia międzynarodowej sieci Athlon.

Coraz więcej organizacji, w tym sami producenci samochodów, akcentują rozwój usług mobilnościowych, w tym wynajmu samochodów. Czy te działania postrzegają Państwo jako potencjalną konkurencję, czy wprost przeciwnie – jako szansę dla Athlon?
Jak wspomniałem wcześniej, tendencja do zwiększania elastyczności jest widoczna od kilku lat a w ciągu ostatnich dwóch uległa przyśpieszeniu. „Używanie” zamiast „posiadania” to wyraźny trend rynkowy, w obrębie którego istnieje kilka use-casów. Nasze produkty bardzo dobrze się w to wpisują. Rozwój ten prowadzi do zmieniających się wymagań naszych klientów, które z przyjemnością spełniamy oferując wiele rozwiązań

Nadal widzimy potrzebę indywidualnej mobilności wśród polskich klientów, dlatego wciąż koncentrujemy się na usługach full service lease, ale uzupełniamy je o produkty związane z mobilnością.

Obecnie mamy do czynienia z przyśpieszeniem procesów cyfrowej rewolucji i coraz szybszym wdrażaniem cyfrowych nowinek. Jakie nowe usługi zamierzacie Państwo wprowadzić lub rozwinąć, wykorzystując najnowsze technologie?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego niedawno uruchomionego portalu dla klientów „AthlonMyCar”. Zapewnia on cyfrowe, aktualne rozwiązania dla menedżerów flot i kierowców. Najważniejsze dane umowy, szczegóły kart paliwowych, różne możliwości kontaktu i wiele więcej są natychmiast dostępne za pośrednictwem przeglądarki lub aplikacji AthlonMyCar. Wygodne rozwiązania samoobslugowe, takie jak m.in. łatwe zgłaszanie szkód (w tym możliwość załączenia zdjęcia) są na wyciągnięcie ręki.

Poza tym wdrożyliśmy kilka wewnętrznych inicjatyw, które wspierają naszą cyfrową transformację i zwiększają wydajność i efektywność różnych procesów BackOffice, co zapewnia płynniejsze doświadczenia dla naszych klientów.

Myśląc o zwiększonej łączności pojazdów, istnieje wiele innych ekscytujących rozwiązań cyfrowych, które mogą stanowić wartość dodaną dla naszych klientów i nie możemy się doczekać tej cyfrowej podróży.

W jakim kierunku, Pana zdaniem, będzie podążać branża CFM w kolejnej dekadzie?
Następna dekada będzie charakteryzować się trwającą transformacją w branży motoryzacyjnej w kierunku elektryfikacji i elastyczności. Branża CFM odegra znaczącą rolę we wspieraniu tej zmiany, urzeczywistnianiu zrównoważonej mobilności i wspieraniu użytkowników podczas całego procesu. Dlatego firmy CFM będą w coraz większym stopniu umożliwiać realizację zmieniających się potrzeb w zakresie mobilności, doświadczając nowych zielonych technologii i będąc zaufanym doradcą swoich klientów w poszukiwaniu najlepszych możliwych rozwiązań.

Przeczytaj również
Popularne