Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Leapmotor C10 REEV. Hybryda z zasięgiem 970 km

Były elektryki są i hybrydy. Leapmotor rozszerza swoją gamę na polskim rynku o nową wersję modelu C10. REEV (Range-Extended Electric Vehicle) to hybryda z silnikiem spalinowym. Zasięg? 970 km. Cena? 149 900 zł.

Leapmotor to chińska marka, za której dystrybucję odpowiada Stellantis. Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ. Oprócz dwóch modeli elektrycznych C10 i T03 (więcej o nich pisaliśmy TUTAJ), na rynek trafia właśnie hybryda z range extenderem.

C10 REEV jest wyposażony w akumulator o pojemności 28,4 kWh oraz niewielki silnik benzynowy o pojemności 1,5 l., co pozwala osiągnąć całkowity zasięg ponad 970 km w cyklu mieszanym (WLTP). Auto zawsze porusza się dzięki energii baterii elektrycznej. Ale do produkcji prądu wykorzystuje silnik benzynowy z 50-litrowym zbiornikiem paliwa. Cena? Od 149 900 zł.

Szybkie ładowanie

Technologia REEV oferuje trzy sposoby ładowania akumulatora trakcyjnego: ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 65 kW, ładowanie prądem zmiennym (AC) o mocy do 6,6 kW oraz ładowanie za pomocą pokładowego generatora energii elektrycznej, czyli silnika spalinowego.

System potrafi ładować akumulator z mocą 0,3 L/kWh w najlepszym możliwym scenariuszu, a dopasowanie wydajności generatora do optymalnego zakresu pracy silnika ma gwarantować, niskie zdaniem producenta spalanie benzyny. W trybie elektrycznym to zaledwie 0,4 l/100 km. A w trybie mieszanym? Sprawdzimy podczas testów.

Rekuperacja

Napęd elektryczny, który zawsze napędza Leapmotor C10 REEV, korzysta również z hamowania regeneracyjnego, aby zoptymalizować wykorzystanie energii oraz uzyskać zasięg do 145 km, zapewniany przez akumulator. Gdy zapasy energii zaczynają się wyczerpywać, silnik spalinowy włącza się tylko w celu doładowania akumulatora, bez potrzeby podłączania pojazdu do ładowania.

Leapmotor C10 REEV pozwala na zarządzanie pracą układu napędowego poprzez 4 tryby jazdy:

  • EV+ – Jedynym źródłem energii jest akumulator. Silnik spalinowy nie włącza się do chwili, aż poziom energii w akumulatorze spadnie poniżej 9% pojemności.
  • EV – Głównym źródłem energii jest akumulator. Silnik spalinowy aktywuje się (w zależności od prędkości jazdy, stanu naładowania akumulatora, zapotrzebowania układu na energię itp.), gdy poziom energii w akumulatorze spadnie poniżej 25% pojemności.
  • FUEL – Jazda w trybie czysto elektrycznym jest możliwa powyżej poziomu energii przewyższającego określony przez użytkownika procent pojemności akumulatora. Jeśli poziom naładowania akumulatora spada, silnik spalinowy zaczyna działać jako generator energii i doładowywać akumulator trakcyjny. W tym trybie użytkownik może wybrać poziom naładowania akumulatora w zakresie 30% – 80%.
  • POWER+ – Silnik spalinowy jest stale aktywny i stale doładowuje akumulator trakcyjny.

Wyposażenie wersji REEV jest tożsame z tym, w wersji elektrycznej. Wnętrze auta zostało zaprojektowane z myślą o szczegółach i zrównoważonym rozwoju, tworząc przestrzeń, w której elegancja idzie w parze z funkcjonalnością i komfortem.

Ekran zegarów o przekątnej 10,25 cala, wraz z centralnym ekranem o wysokiej rozdzielczości 14,6 cala, potęgują wrażenie prowadzenia samochodu wysoko zaawansowanego technologicznie.

Przeczytaj również
Popularne