A jednak. Leapmotor wchodzi do Polski. Od przyszłego roku wybrani dilerzy Stellantis będą sprzedawali modele T03 i C10. Czy wątpliwości w kwestii serwisu chińskich aut właśnie zniknęły?
Polska to kolejny po Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii rynek w Europie, na który Leapmotor wprowadzi, za pośrednictwem wybranych dealerów marek Stellantis. Jeszcze do niedawna ta decyzja nie była pewna. Więcej o tym pisalismy TUTAJ.
I może to być jedna z ważniejszych przyszłorocznych premier i to nie tylko za sprawą modeli, jakie Leapmotor wprowadza. Bo jeśli ktoś obawia się serwisowania chińskich samochodów, to w przypadku Leapmotor serwisami zajmą się wybrani dilerzy Stellantis. Poza tym, Model T03 jest już skłądany w Polsce (model SKD), w fabryce Stellantis w Tychach i jak wynika z przecieków, niebawem ruszy jego pełnaskoalowa produkcja. Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ.
Na razie w sprzedaży będą dwa modele. Najmniejszy i najtańszy T03 i pełnowymiarowy SUV segmentu C, czyli C10. Nadal nie wiadomo jednak, ile będą kosztowały auta na naszym rynku.
Najmniejszego elektryka mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć na tegorocznych taragach w Pekinie. Realcję przeczytasz TUTAJ.
W Niemczech T03 jest najtańszym autem elektrycznym na całym rynku. Wyceniono go na 19 900 euro. W przeliczeniu na złotówki to ok. 86 000 zł. Dla porównania na razie najtańsza jest u nas Dacia Spring. Za auto z silnikiem o mocy 45 KM i baterią 26,8 kWh trzeba zapłacić 76 900 zł. Zasięg? 225 km.
Leapmotor T03 mocniejszy nie będzie. Zasięg także ma być typowo miejski. To kompaktowy, pięciodrzwiowy samochód z segmentu A, oferujący, jako taką przestrzeń i zasięg 265 km (wg WLTP). Pojemność baterii też nie jest znana, mówi się o 36,5 kWh.
Natomiast C10 to SUV z segmentu D, oferujący zasięg na poziomie 420 km wg WLTP, najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz inteligentne doświadczenie użytkownika i najwyższy poziom komfortu.
C10 opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP 3.0, która wykorzystuje wiodącą w branży centralnie zintegrowaną architekturę elektroniczną, technologię Cell-to-Chassis (CTC) oraz flagowy inteligentny kokpit.
Wejście Leapmotor na polski rynek daje kupującym dostęp do unikalnej oferty oraz zaawansowanej, wysokowartościowej technologii BEV. Dzięki organizacyjnemu i handlowemu wsparciu Stellantis klienci będą mogli cieszyć się wysokiej jakości, zorientowanym na klienta doświadczeniem, które wyróżnia Leapmotor International na tle innych chińskich konkurentów na rynku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska.
Potężny system dystrybucji części Stellantis, zapewni klientom Leapmotor dostęp do bezkonkurencyjnego poziomu usług, co jest istotnym wyróżnikiem na tle innych ofert - dodał.
Będzie, ale później. Podobnie jak C16. Premiera obu aut odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu i jak zapowiedziano B10 to pierwszy z wielu nadchodzących modeli, które zostaną wprowadzone na rynek w ramach serii B marki Leapmotor i stanowi kluczowy kamień milowy dla rozwoju marki w Europie.
C16 z kolei został zaprojektowany tak, aby oferować dużą przestrzeń w kabinie (do 6 miejsc w konfiguracji 2+2+2) spełniając oczekiwania rodzin. Model C16, o długości 4915 mm oraz rozstawie osi wynoszącym 2825 mm, zapewnia dużo miejsca we wnętrzu dla wszystkich pasażerów i duży bagażnik, którego pojemność po złożeniu trzeciego rzędu wzrasta aż do 1022 litrów. C16 jest wyposażony w platformę wysokonapięciową 800 V na bazie węglika krzemu (SiC), która znacznie poprawia ogólne osiągi samochodu i obsługuje moc ładowania do 180 kW, umożliwiając naładowanie akumulatora od 30% do 80% w zaledwie 15 minut.