Skrótowce są na czasie, tym razem w portfolio naszego wydawnictwa zorganizowaliśmy – po raz pierwszy zresztą FTC, czyli Fleet Trends Conference. Konferencję o trendach w biznesie połączoną z networkingiem, debatą i jazdami.
Opisywanie konferencji na łamach magazynu jest trochę nielogiczne, ale warto przynajmniej wypunktować kluczowe wątki i założenia spotkania, którego osią była debata dotycząca dekarbonizacji.
Całodniowe spotkanie zorganizowane w warszawskim hotelu Sound Garden otworzyliśmy i zamknęliśmy tematami prawniczymi. Na dzień dobry Michał Wekiera, Dyrektor Generalny PZPM, przybliżył temat uregulowań prawnych dotyczących raportowania śladu węglowego i ich wpływ na transport, ze szczególnym naciskiem na taksomanię. Mamy dobrą wiadomość, ponieważ w czerwcowym wydaniu naszego miesięcznika znajdzie się artykuł mecenasa przybliżający temat poruszony na wykładzie. Dzień zamknęli Jan Starybrat i Zbigniew Marczyk, niezawodni prawnicy z kancelarii Hogan Lovells. Tym razem skupili się na kwestiach dotyczących zakupu i użytkowania samochodów niskoemisyjnych – ulgach odliczeniach, amortyzacji oraz na kwestii rozliczeń energii.
Marcin Paciorek, Dyrektor Centralnego Działu Floty Volkswagen Group Polska, przybliżył model agencyjny, który grupa wdrożyła od tego roku dla niektórych klientów instytucjonalnych. Piotr Ratajski, Kierownik Zespołu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji Biznesowych, Biuro Rozwoju Biznesu Korporacyjnego PZU SA, opowiedział o tym, jak generatywna AI może pomóc w zarządzaniu flotą, a szczególnie bezpieczeństwem.
Witold Śmiałek z Krakowskiego Holdingu Komunalnego odsłonił tajniki dotyczące floty i zarządzania pojazdami komunalnymi i miejskim transportem, a Jakub Jedliński, Head of EMobility, E.ON Drive Polska, na żywych liczbach pokazał, ile kosztuje i czego wymaga zaprojektowanie i postawienie punktów ładowania w garażach i budynkach.
W czasie spotkania Krzysztof Burda i Marcin Nowak z PIRE przeprowadzili także owocną sesję networkingową, dotyczącą tematu elektryfikacji flot. W nieco szerszym ujęciu, bowiem nie samej elektryfikacji, ale dekarbonizacji, temat potraktowali uczestnicy debaty. Przyczynkiem do jej zorganizowania było omówienie raportu o dekarbonizacji, który przygotowaliśmy wspólnie z firmą Webfleet. Udział w debacie wzięli przedstawiciele wielu sektorów, a konkretnie:
Podsumowując, na pewno temat, i to w formie debaty, będziemy kontynuować na kolejnych naszych spotkaniach. Warto dodać, że goście mogli odbyć jazdy modelem Solterra, gamą modeli Hyundai oraz Defenderami.
Tomasz Siwiński