Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Fleet Trends Conference

Skrótowce są na czasie, tym razem w portfolio naszego wydawnictwa zorganizowaliśmy – po raz pierwszy zresztą FTC, czyli Fleet Trends Conference. Konferencję o trendach w biznesie połączoną z networkingiem, debatą i jazdami.

Opisywanie konferencji na łamach magazynu jest trochę nielogiczne, ale warto przynajmniej wypunktować kluczowe wątki i założenia spotkania, którego osią była debata dotycząca dekarbonizacji.

Prawne porządki

Całodniowe spotkanie zorganizowane w warszawskim hotelu Sound Garden otworzyliśmy i zamknęliśmy tematami prawniczymi. Na dzień dobry Michał Wekiera, Dyrektor Generalny PZPM, przybliżył temat uregulowań prawnych dotyczących raportowania śladu węglowego i ich wpływ na transport, ze szczególnym naciskiem na taksomanię. Mamy dobrą wiadomość, ponieważ w czerwcowym wydaniu naszego miesięcznika znajdzie się artykuł mecenasa przybliżający temat poruszony na wykładzie. Dzień zamknęli Jan Starybrat i Zbigniew Marczyk, niezawodni prawnicy z kancelarii Hogan Lovells. Tym razem skupili się na kwestiach dotyczących zakupu i użytkowania samochodów niskoemisyjnych – ulgach odliczeniach, amortyzacji oraz na kwestii rozliczeń energii.
Marcin Paciorek, Dyrektor Centralnego Działu Floty Volkswagen Group Polska, przybliżył model agencyjny, który grupa wdrożyła od tego roku dla niektórych klientów instytucjonalnych. Piotr Ratajski, Kierownik Zespołu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji Biznesowych, Biuro Rozwoju Biznesu Korporacyjnego PZU SA, opowiedział o tym, jak generatywna AI może pomóc w zarządzaniu flotą, a szczególnie bezpieczeństwem.

Witold Śmiałek z Krakowskiego Holdingu Komunalnego odsłonił tajniki dotyczące floty i zarządzania pojazdami komunalnymi i miejskim transportem, a Jakub Jedliński, Head of EMobility, E.ON Drive Polska, na żywych liczbach pokazał, ile kosztuje i czego wymaga zaprojektowanie i postawienie punktów ładowania w garażach i budynkach.

W czasie spotkania Krzysztof Burda i Marcin Nowak z PIRE przeprowadzili także owocną sesję networkingową, dotyczącą tematu elektryfikacji flot. W nieco szerszym ujęciu, bowiem nie samej elektryfikacji, ale dekarbonizacji, temat potraktowali uczestnicy debaty. Przyczynkiem do jej zorganizowania było omówienie raportu o dekarbonizacji, który przygotowaliśmy wspólnie z firmą Webfleet. Udział w debacie wzięli przedstawiciele wielu sektorów, a konkretnie:

  • Agnieszka Szwaj, Marketing Manager Poland & EE, Webfleet,
  • Michał Wekiera, Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego,
  • Dariusz Wołoszka, Wiceprezes Zarządu Info-Ekspert sp. z o.o.,
  • Tomasz Czumaj, Chief Customer Officer, Athlon Polska,
  • Jacek Mleczek, Fleet & Administration Expert, Coca-Cola HBC Polska,
  • Paweł Latała, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Subaru Import Polska,
  • Stanisław Dojs, Marketing Team, PR manager, Hyundai Motor Poland Sp. z o.o.,
  • Krzysztof Burda, Prezes Zarządu Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności (PIRE).


Godzina przeznaczona na debatę miała tylko zachęcić gości do rozmów w kuluarach czy jednej z dwóch sal wynajętych właśnie do pogłębiania poruszonych podczas debaty tematów. Agnieszka Szwaj podkreśliła, że niemal wszyscy flotowcy mają dane służące do tego, aby monitorować ślad węglowy generowany przez ich flotę, problemem jest zrozumienie i agregacja tych danych. Tomasz Czumaj odniósł się do tematu współpracy z dostawcami, jakimi są firmy CFM, i podkreślił, że obsługując dużą liczbę klientów, mają duże doświadczenie i chętnie się nim podzielą. Krzysztof Burda zaznaczył, że elektromobilności nie da się wprowadzić zarządzeniem i dekretem, a jest to proces ciągły i wymagający zachęt. Michał Wekiera podzielił to zdanie, dodając, że istotne są rezolucje unijne i pewne zapisy mogą być łagodzone, jednak odwrotu z tej ścieżki nie będzie. Stanisław Dojs argumentował, że miasto jest naturalnym środowiskiem dla samochodów elektrycznych, a te coraz częściej są budowane z myślą o użytkowaniu w miastach. Paweł Latała opowiedział o wygranym przez Subaru przetargu na dostarczenie parkom narodowym 31 egzemplarzy modelu Solterra i o tym, że niektóre modele elektryczne idealnie pasują do pewnych zadań. Jacek Mleczek podkreślił, że przy dekarbonizacji i elektryfikacji potrzebne jest znalezienie ambasadorów tych działań i że są to działania nierozłączne z bezpieczeństwem. Dariusz Wołoszka natomiast podał przyczyny szybszej utraty wartości aut elektrycznych. Jedną z nich jest na przykład obiecane wejście w życie systemu dopłat do zakupu używanych samochodów elektrycznych, co zatrzymało niemal rynek sprzedaży używanych elektryków.

Podsumowując, na pewno temat, i to w formie debaty, będziemy kontynuować na kolejnych naszych spotkaniach. Warto dodać, że goście mogli odbyć jazdy modelem Solterra, gamą modeli Hyundai oraz Defenderami.

Tomasz Siwiński

 

Przeczytaj również
Popularne