Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
GEOTAB

Przygotujemy każdą zabudowę

Piaggio kojarzy się wielu ze skuterami, ale to także producent samochodów ciężarowych. Z Maciejem Czekajem rozmawiamy o ofercie dla klientów szukających nietypowych samochodów użytkowych.

Tomasz Siwiński: Mówię Piaggio, myślę skuter. Źle myślę?
Maciej Czekaj: Myśli Pan bardzo dobrze. Piaggio to duży koncern i rozpoznawalna, dobrze kojarzona marka w Polsce. Jeden z największych producentów motocykli na świecie. Oprócz skuterów produkowane są motocykle sportowe, samoloty, roboty oraz oczywiście od prawie 30 lat auta dostawcze. (do koncernu należą również takie marki jak Aprilla, Moto Guzzi, Derbi, Gilera, Ligier, Vespa, Laverda, Piaggio Aero).

Jakie zabudowy i wersje silnikowe mają Państwo w ofercie?
Oferujemy jeden silnik benzynowy 1498 cc, 4-cylindrowy spełniający normę spalin Euro 6D-Final napędzany łańcuchem. Głowica i blok silnika wykonane są ze stopu aluminium. Porter fabrycznie wyposażany jest w 45-l zbiornik benzyny oraz w butle zasilane gazem CNG lub LPG. Jeśli chodzi o zabudowy, dostarczamy naszym klientom auta wyposażone fabrycznie w skrzynie otwarte lub wywrotki. W Polsce na życzenie klienta zabudowujemy podwozia w chłodnie, kontenery, śmieciarki, podnośniki koszowe. Jesteśmy w stanie przygotować praktycznie każdą zabudowę, jaka umożliwi naszemu klientowi wykonywanie pracy w gęstej miejskiej aglomeracji.

Wystarczy przejechać się ulicami centrum Wrocławia czy innego dużego miasta, żeby zdać sobie sprawę, że miejska ciężarówka to najbardziej logiczny wybór. Proszę powiedzieć, co, poza niewielkimi rozmiarami jest największymi zaletami Piaggio Portera?
Główną zaletą jest przede wszystkim ładowność. Podwozie do zabudowy ma do wykorzystania aż 1600 kg. Kolejną zaletą jest koszt eksploatacji. Auto przejeżdża 100 km w cenie 7 zł przy zasilaniu gazem CNG i 25 zł przy zasilaniu gazem LPG. Przyzna Pan, że przy obecnych cenach benzyny/diesla jest to tanie rozwiązanie.

NP6 jako jedyny pojazd dostawczy ma składane elektrycznie lusterka. Przy prędkości do 30 km/h może poruszać się w gęstej miejskiej zabudowie ze złożonymi lustrami, co pozwala się zmieścić praktycznie w każdym wąskim wjeździe. Poza tym oferujemy 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów i fabryczny assistance na terenie całej Polski klient otrzymuje w cenie pojazdu.

Piaggio Porter NP6 spełnia wymagania ustawy o elektromobilności, dzięki czemu może wykonywać pracę w tzw. strefach zielonych.

Maciej Czekaj, menedżer od 2012 r. związany z branżą motoryzacyjną. Posiada doświadczenie w segmencie pojazdów dostawczych lekkich, jak i ciężkich oraz w finansowaniu aut ciężarowych.
Obecnie menedżer ds. marki Piaggio Commercial w Polsce. Wcześniej doświadczenie zdobywał w takich firmach jak: Fraikin Polska, Scania Polska, Schmitz Cargobull Finance.


 

Do kogo kierujecie swoją ofertę? Czy to nowa grupa klientów, czy to osoby, które do tej pory wybierały inne pojazdy, a jeżeli tak, to w kim widzicie głównego konkurenta?
Ofertę kierujemy do wszystkich klientów dostarczających swoje usługi w mieście oraz wszędzie tam, gdzie mały rozmiar auta, ale duża ładowność i zwinność są niezbędne. Są to zarówno firmy dystrybucyjne, komunalne, kurierskie, rolnicze, sadownicze, jak i firmy z sektora funeralno-kamieniarskiego. Wszędzie tam, gdzie obecnie inni producenci aut mają problem z dojazdem i rozładunkiem, Piaggio Porter spisze się świetnie. Proszę pamiętać, że szerokość kabiny to 1,64 m, a długość to maks. 5,3 m.
Obecnie nie widzę na polskim rynku bezpośredniego konkurenta mającego ekologiczny pojazd o małych gabarytach, dużej ładowności i niskim koszcie eksploatacji.

Macie w ofercie wersję benzynową, LPG i CNG. Którą najczęściej wybierają klienci?
Klienci najczęściej interesują się wersją benzynową z LPG. Jest to związane ze znacznie większą liczbą stacji. Muszę przyznać, że jestem zaskoczony, pomimo niewielkiej liczby stacji tankowania CNG (12 w Polsce), zainteresowaniem na tego typu rozwiązania.
Myślę, że jest to związane, z jednej strony, z regulacjami prawnymi w sektorze komunalnym, z drugiej strony, firmy świadczące usługi dystrybucyjne w dużych miastach typu Warszawa, Wrocław, Katowice, oczywiście mając na względzie nie tylko ekologię, ale przede wszystkim koszt za przejechany kilometr, rozważają i decydują się na mniej popularny CNG. Myślę, że przewagę CNG nad rozwiązaniem elektrycznym ma przede wszystkim zasięg i cena zakupu auta. Zasięg na jednym tankowaniu to od 500 do 700 km.

Na samochody użytkowe dosyć długo się czeka, jak to jest w przypadku Portera?
Piaggio Porter NP6 w zabudowie fabrycznej skrzyniowej lub wywrotka dostępny jest praktycznie od ręki. Podwozia do zabudowy również oferujemy od ręki. Jedyny termin, na jaki oczekujemy, to termin realizacji zabudowy. Jesteśmy tu uzależnieni od firmy zabudowującej, na którą zdecydował się klient.

Przeczytaj również
Popularne