Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Mamy 11 profesjonalistów

Po raz pierwszy utworzyliśmy kategorię Zespół Flotowy i od razu zgłosiło się tam aż 47 firm, które zaprezentowały swoich pracowników. W tej kategorii wygrał zespół flotowy Toyota Motor Poland. Z tej okazji rozmawiamy z Mirosławem Sochackim, Corporate Sales Managerem w Toyota Motor Poland.

Tomasz Siwiński: Nagroda jest dla zespołu, ale każdy zespół ma szefa. Mirku, przyjmij gratulacje!


Mirosław Sochacki: Dziękuję w imieniu całego Zespołu a także swoim. To wyjątkowe wyróżnienie. Zespół odpowiedzialny za sprzedaż flotową w Toyota Motor Poland składa się dziś z 11 profesjonalistów, którzy na co dzień współpracują z prężnie działającą siecią 70 dealerów oraz stale rosnącą liczbą stacji Toyota Professional. Jest to oczywiście sukces każdej z tych osób, a także wielu innych działów i pracowników Toyoty zaangażowanych w działania związane ze sprzedażą flotową i na co dzień nas wspierających. Może zabrzmi to banalnie, ale chcę podkreślić, że nagroda jest dla nas motywacją do dalszej, wytężonej pracy.

Tworząc kategorię Zespół Flotowy nie sądziliśmy, że będzie ona aż tak popularna i istotna. Tymczasem 47 zgłoszonych zespołów i wygrywa Toyota. Spodziewałeś się tej nagrody?
Biorąc pod uwagę tak silną konkurencję, tym bardziej cieszy nas to wyróżnienie. Wielkie podziękowania za każdy oddany na nas głos ze strony naszych klientów, partnerów biznesowych i sympatyków marki. To jest nagroda dla zespołu, który jest zdeterminowany, zmotywowany i osiąga najwyższe wyniki. Wiele zmieniło się na rynku motoryzacyjnym w ostatnim czasie. Skuteczne działanie wymagało elastyczności i szybkości w podejmowaniu decyzji, ale przede wszystkim ciężkiej pracy. To był, i w dalszym ciągu jest, okres próby dla wielu zespołów i sprawdzian, jak radzą sobie w trudnych sytuacjach.

Patrząc na Wasz zespół, nie tylko flotowy, można powiedzieć, że to osoby, które są w Toyocie od lat. Z czego wynika tak niewielka rotacja?
W Toyocie faktycznie pracują osoby z wieloletnim stażem. Sam jestem tego przykładem – za chwilę minie 25 lat, odkąd dołączyłem do struktur. Myślę, że każdego motywuje coś innego. Dla mnie ważne jest to, w jaki sposób przebiega codzienna praca. Obecne w firmie zasady Toyota Way, nacisk na pracę zespołową, szacunek do pracownika, a przede wszystkim wizja i jasno określone cele sprawiają, że do pracy przychodzimy z uśmiechem. Praca w Toyocie przynosi satysfakcję, a każdy z pracowników ma szansę dzielenia się swoimi pomysłami w duchu filozofii Kaizen. Jesteśmy stabilną firmą, która ma wizję i realizuje ją z żelazną konsekwencją.

Zespół jest silny, bo stoi za nim odpowiedni produkt. Łatwo się sprzedaje Toyoty?
Produkt można sprzedawać z sukcesem wtedy, gdy klient chce go kupić. Zatem to także pytanie do klientów, którzy kupują nasze samochody. O naszej ofercie można powiedzieć wiele, ale przede wszystkim to, że jest konkurencyjna i kompleksowa. Podstawą działania Toyoty w Polsce jest sieć autoryzowanych dealerów – sprawdzonych, wieloletnich partnerów z pełnym zapleczem do skutecznego prowadzenia biznesu flotowego. Dziś posiadamy pełną gamę samochodów osobowych, gamę aut dostawczych, KINTO – własny program wynajmu, serwisu i usług finansowych, a wreszcie markę Lexus. Wsparciem dla nas jest zaplecze w postaci Toyota Bank i Toyota Leasing. Wszystkie nasze działania opieramy o strategię, projekty, standardy, które realizujemy wspólnie z dealerami. Kluczowa jest współpraca wszystkich zaangażowanych w proces uczestników, a także szybka reakcja na zmiany.

Macie nową gamę Toyot, macie luksusową markę, macie coraz bardziej rozbudowaną gamę Toyota Professional – macie też nowych klientów?
W ostatnim czasie do grona naszych klientów dołączyło wiele nowych firm. Jesteśmy dumni i niezmiernie cieszymy się z tego faktu. Cieszy nas także wspaniałe grono klientów lojalnych, którzy wybierają nasze produkty przy kolejnych wymianach i odnowieniach kontraktów. To jest powód, dla którego dziś jesteśmy liderem sprzedaży w Polsce. Flotowi menedżerowie docenili zalety hybrydowych aut, o czym świadczą wyniki sprzedaży modeli Corolla, RAV4 czy najnowszej generacji Yarisa, który dumnie nosi tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Wierzymy, że razem z naszymi klientami i partnerami dokonamy kolejnego skoku w dziedzinie technologii i ekologii tym razem za sprawą auta wodorowego – druga generacja modelu Mirai już pojawiła się na polskich drogach.

Toyota Professional to dziś odrębne obiekty wyspecjalizowane w samochodach dostawczych, a także obsłudze serwisowej samochodów flotowych. Gama modeli dostawczych Proace, Proace Verso oraz mniejszych samochodów Proace CITY i Proace CITY Verso to także jeden z powodów pozyskiwania nowych klientów. W tym przypadku, oprócz odpowiedniego zaplecza do obsługi, ważna jest oferta konwersji nadwozi oraz akcesoriów często przygotowanych i dopasowanych specjalnie do specyficznych potrzeb danej branży czy biznesu.
Nasza marka Premium, czyli Lexus, nie tylko doskonale uzupełnia ofertę Toyoty, ale także jeden z powodów, dla których w naszym portfolio pojawiają się nowe firmy.

Przeczytaj również
Popularne