Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
E-toll

Fleet Electric Day 2021

Znajomy z pewnej agencji eventowej powiedział mi kiedyś, że zawsze na imprezie, którą organizuje, ma idealną pogodę, bo nie zakłada, żeby było inaczej. Postanowiliśmy to sprawdzić i przyjęliśmy, że 9 września w Słomczynie pogoda będzie idealna. Przez cały dzień 400 gości i ponad 100 samochodów było skąpanych w przepięknym wrześniowym słońcu.

Trudno pisać z perspektywy organizatora relację z imprezy i zaczynać ją od słowa: wyjątkowa, ale tutaj nie bardzo mam wybór. Czwarta edycja testu pojazdów niskoemisyjnych Fleet Electric Day (FED) była wyjątkowa. Po pierwsze dlatego, że to nasze jedyne wydarzenie w tym roku, na którym możemy się z Państwem spotkać nie za pośrednictwem łączy internetowych, tylko na żywo. Po drugie, ponieważ pierwszy raz partnerzy przywieźli do nas ponad 100 samochodów niskoemisyjnych. Pamiętam, kiedy podczas pierwszej edycji samochodów było 30, wśród nich dosłownie kilka pełnych elektryków. Wierzymy, że przyszłoroczna impreza będzie jeszcze bardziej imponująca, jeżeli chodzi o samochody i partnerów niemotoryzacyjnych, którzy rozwijają ten rynek bardzo dynamicznie. Od nich chciałem zacząć.

W świecie aplikacji

Spotkaliście się oczywiście z określeniem TCO, a więc Total Cost of Ownership, czyli całkowitych kosztów posiadania, a czy słyszeliście o TCM, czyli Total Cost of Mobility? Właśnie mobilność jest tym, na co stawia wiele firm i to zarówno ze strony partnerów, jak i klientów. Można ją rozpatrywać wielowątkowo, ale najważniejszym elementem jest coraz lepsze wykorzystanie samochodów, jakie mamy. Firma Ecologic podczas FED zaprezentowała serię swoich rozwiązań do mobilnego zarządzania flotą. Jak mówią przedstawiciele firmy, oferta jest tak bogata, że tak naprawdę to cały ekosystem służący do zarządzania. Klienci mogą skorzystać z programu do zarządzania samochodami poolowymi, kierowcy mogą skorzystać z mobilnego asystenta, a fleet manager może na bieżąco kontrolować, co dzieje się z jego samochodami.

Z kolei firma MultiWash, jak sama nazwa wskazuje, pomaga w dbaniu o czystość pojazdów firmowych. Rzecz wydawałoby się prosta, ale wyobraźmy sobie setki faktur z różnych myjni rozsianych na terenie kraju, jeżeli mamy flotę kilkudziesięciu pojazdów. Dzięki MultiWash, która w programie zrzesza myjnie, klient dysponujący flotą otrzymuje profesjonalną usługę mycia, a także zbiorczą fakturę na koniec miesiąca.

Użytkuj, ale nie posiadaj

Kupowanie samochodów przy tak dobrze rozwiniętych systemach wynajmu stało się dla wielu firm nieopłacalne. Wynajem to elastyczność, szczególnie obecnie, kiedy forma pracy płynnie przechodzi z biurowej do domowej, a spotkania z klientami czasami się odbywają, innym razem wystarczy Internet. Właśnie o elastyczności swojej oferty opowiadali na stoisku przedstawiciele firmy LeasePlan. Przedstawili także rozwój usługi elastycznego wynajmu FlexPlan czy program zakładający zero śmiertelnych wypadków do 2030 roku – SafePlan Zero. Obecny był nawet Rogier Klop, prezes polskiego oddziału.

Druga firmą oferującą finansowanie był jeden z liderów finansowania rynku elektromobilnego – firma Arval. Eksperci nie tylko przedstawiali ofertę finansowania samochodów niskoemisyjnych – firma ma dział zajmujący się finansowaniem samochodów dla jednostek administracji publicznej – ale odpowiadali na pytania dotyczące programu „Mój Elektryk” czy wchodzącej w życie od stycznia ustawy o elektromobiności. Chętni mogli się przejechać rowerem elektrycznym, który, co ciekawe, firma także może wynająć.

 

Sylwia Bartodziej
Doradca klientów flotowych Toyota Bielany
Tegoroczne Fleet Electric Day 2021 jak zawsze było świetnym wydarzeniem. Pomimo panującego wirusa, ale w reżimie sanitarnym, mieliśmy możliwość sprawdzania, testowania nowości na rynku motoryzacyjnym. Zapisani goście licznie przybyli na Autodrom w Słomczynie, aby spotkać się z dostawcami, jak i uczestniczyć w różnorodnym programie wydarzenia. Osobiście jestem zadowolona, że mogłam być częścią tak wartościowego eventu.

Grzegorz Sokalski
Corpo Sales & Used Cars Department Hyundai Motor Poland
Fleet Electric Day to bardzo dobry pomysł na prezentację oferty rynkowej dla klientów flotowych. Możliwość zapoznania się z pojazdami elektrycznymi różnych marek daje szansę testującym na wyrażenie opinii na temat napędów alternatywnych oraz ich rozważenie jako aut dedykowanych do flot samochodowych. Cieszy nas ogromne zainteresowanie jazdami testowymi modelem Ioniq 5. Model ten na stałe może wpisać się jako alternatywa do wyboru samochodów dla managementu w firmach. Panel merytoryczny pozwolił na przybliżenie problematyki związanej z wejściem w życie Ustawy o elektromobilności, co będzie bardzo przydatne w szczególności dla przedstawicieli administracji i samorządów. Jeśli chodzi o organizację eventu, to wszystko było przygotowane na najwyższym poziomie, a możliwość wymiany poglądów i doświadczeń w miłym towarzystwie, w takim pięknym dniu, jest bezcenne.

Karol Jelonek
Kierownik Strefowy ds. Sprzedaży Flotowej Ford Polska
Fleet Electric Day jest świetną okazją do zaprezentowania szerszej publiczności samochodów EV oraz PHEV, a co za tym idzie, daje możliwość przetestowania w praktyce działania tego typu napędów, zarówno w ruchu ulicznym, jak i na torze. W przypadku tego drugiego scenariusza, użytkownicy są w stanie nie tylko zapoznać się z danym modelem, ale odczuć również ogromną dynamikę oraz elastyczność napędów elektrycznych i zelektryfikowanych.
Bardzo cieszyło nas tak ogromne zainteresowanie modelem Mustang Mach-E, który jest idealnym połączeniem nowoczesnych technologii, świetnych osiągów, wzorowych właściwości jezdnych oraz nietuzinkowego designu. Te wszystkie elementy potwierdzają, iż nazwa „Mustang” w przypadku tego modelu nie jest przypadkowa, a rekordowe wskaźniki sprzedaży świadczą o dobrze wykonanym zadaniu domowym przez markę Ford.

Beata Borowicz
Ravicom Marketing Manager
Podczas Fleet Electric Day 2021 zaprezentowaliśmy stacje ładowania dla właścicieli samochodów elektrycznych do użytku w domu lub firmie. Były to stacje AC typu wallbox oraz wolno stojące o mocach od 7.4 kW do 22 kW, a także stacja DC o mocy 50 kW. Proponowaliśmy ofertę na instalacje fotowoltaiczne w celu obniżenia kosztów ładowania auta, a także promowaliśmy naszą sieć ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych REVNET którą cały czas rozwijamy w skali całego kraju.

Bartłomiej Kwapisz
Head of Marketing &Innovations, Arval Service Lease Polska
Chociaż pojazdy z napędami alternatywnymi zyskują na popularności, przed nami wciąż wiele wyzwań związanych ze zwiększaniem świadomości społecznej. Dlatego zdecydowaliśmy się zostać partnerem Fleet Electric Day (FED), którego idea jest nam bardzo bliska – to doskonała okazja, aby edukować, wymieniać opinie i dzielić się doświadczeniami. Cieszę się, że tak duże zainteresowanie uczestników wydarzenia wzbudzał oferowany przez Arval pakiet GO ELECTRIC, czyli zestaw rozwiązań wspierających wdrożenie aut elektrycznych w firmach (m.in. wynajem auta elektrycznego wraz z ładowarką i jej instalacją, karta GreenWay ułatwiająca ładowanie na trasie, opcja korzystania z wakacyjnego pojazdu spalinowego, gdy na co dzień poruszamy się autem na prąd, testowy wynajem „elektryka” w usłudze Try& Love It). FED to jednak nie tylko samochody! Uczestnicy mieli szansę testować z nami rowery dostępne w ramach usługi ArvalBikeLease.

Paweł Baranowski
Marketing Manager Renault i Dacia w Polsce i w krajach bałtyckich
Podczas Fleet Electric Day Grupa Renault zaprezentowała nowości w gamie marek Renault oraz Dacia. Zarówno na stoisku, jak i podczas jazd testowych, udostępniliśmy najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny w Polsce – Dacię Spring – miejskiego SUV-a o pojemnej baterii i zasięgu miejskim do 305 km. Do testów drogowych przekazaliśmy także pełną gamę pojazdów zelektryfikowanych – hybrydowe: Arkana, Clio, hybrydowe plug-in: Captur i Megane oraz elektryczne Zoe i Master. Bardzo mocno wspieramy elektromobilność. Grupa Renault przewiduje, że sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osiągnie poziom 65% do 2025 r. i 90% w 2030 r. dla marki Renault w Europie. Grupa dąży do neutralności węglowej w Europie w 2040 r. i na świecie w 2050 r.

 

 

Bez nich ani rusz

Czego potrzebuje samochód elektryczny? Oczywiście paliwa, a więc prądu. Podczas FED mieliśmy trzech partnerów energetycznych, którzy nie tylko prezentowali swoją ofertę, ale mieli też pełne ręce roboty z ładowaniem samochodów. Była to doskonała okazja, aby poznać różne rozwiązania.

Firma Ekoenergetyka przywiozła do Słomczyna model ładowarki o mocy 100 kW. Ta polska firma stawia na systemy szybkiego ładowania pojazdów, ponieważ, zdaniem przedstawicieli, to właśnie krótki czas ładowania może zachęcić ludzi do zakupu samochodów elektrycznych. Otrzymaliśmy zaproszenie na zwiedzanie firmy i w numerze październikowym zaprezentujemy relację z tego wydarzenia.
Po raz czwarty partnerem była także firma Rawicom. Ten dostawca systemów fotowoltanicznych od jakiegoś czasu oferuje także systemy do ładowania. W Słomczynie pokazali stację DBT Tristand, dwie stacje Circontrole Volve Post T., Wallbox Circontrole Home oraz eNext.

Trzecim dostawcą systemów ładowania była niemiecka firma Webasto. Znana doskonale z systemów ogrzewania postojowego firma jest także producentem ładowarek. Obie ładowarki zostały podłączone już rano i pracowały bez przerwy przez cały dzień, a przedstawiciele firmy odpowiadali na wszelkie pojawiające się pytania. Dla wszystkich, którzy chcieli sprawdzić, była także możliwość podłączenia samochodów do klasycznych gniazdek albo do siły.

Sześć prób, sześć grup i 100 aut

Zanim przejdziemy do głównych bohaterów testu FED, czyli samochodów, jeszcze słówko o próbach. Jak sprawdzić elektryka? Na torze, w warunkach miejskich, a może właśnie przy ładowarce. Wyszliśmy z założenia, że najlepiej – wszędzie! Dlatego wspólnie z doświadczonymi instruktorami przygotowaliśmy aż sześć prób. Były skonfigurowane w ten sposób, aby każdy mógł sprawdzić na każdej próbie różne parametry. Dwie z prób, będące jednocześnie najdłuższe, zlokalizowane były poza obiektem. Jedna polegała na tym, że uczestnicy poruszali się w samochodach po drogach lokalnych. Druga – że goście jechali w kolumnie samochodów za autem instruktora, a na trasie następowała zmiana kierowców. Jak powiedzieli uczestnicy, bardzo wartościowa była możliwość przesiadki z samochodu do samochodu, bo pozwalało to od razu zauważyć plusy danego samochodu. Pozostałe cztery próby były zlokalizowane na terenie autodromu Słomczyn. Były to: slalom, na którym można było poczuć, jak zachowują się samochody o większej masie, próba parkowania, pokazująca nowoczesne systemy ułatwiające parkowanie, próba Stewarta, polegająca na szybkim, ale precyzyjnym przejeździe krótkiej trasy. Goście musieli jechać tak, aby nie wylać wody z kubka przytwierdzonego na masce. Było to zadanie niełatwe, bo zarówno Jaguar i-Pace, jak i Mazda MX-30, które były na tej próbie, to samochody z wysokim momentem obrotowym. Czwartą próbą był przejazd po pełnej nitce toru. Tam uczestnicy mogli przekonać się, że samochody niskoemisyjne często prowadzi się lepiej, niż ich spalinowi odpowiedniki.

Główni bohaterowie

Mógłbym to zrobić po linii najmniejszego oporu i odesłać państwa do naszej strony napedyalternatywne.pl, gdzie znajdą państwo pełen opis modeli, które były dostępne do jazd. Zapewne ci, którzy ten materiał czytają w e-wydaniu lub Internecie, tak zrobią, ale dla tych wszystkich, którzy wciąż kochają mieć magazyn w ręku i poczuć zapach farby drukarskiej, krótka wycieczka po najbardziej interesujących modelach. Zapinamy pasy i w drogę.

To nie truizm, głęboko wierzę w to, co piszę, a piszę, że wszystkie nowe samochody są dobre i intrygujące. Pierwsza w naszym alfabetycznym zestawieniu jest Dacia, a konkretnie model elektryczny – Spring, który podczas FED miał swoją premierę. Jak powiedział Andrzej Gemra z Renault, samochód nieprzesadnie wyposażony, co doskonale oddaje jego charakter. Auto ma na wyposażeniu wszystko to, co niezbędne, a jednocześnie pozbawione jest elementów, które znacząco wpłynęłyby na koszt produkcji. Może przyspieszenie do 100 km nie jest imponujące, ale za to do 60 już bardzo, a to przecież z tych zakresów prędkości korzystamy w mieście. Do tego cena wynosząca niewiele ponad 70 tysięcy złotych. Tak, proszę państwa, to najtańszy elektryczny samochód na rynku, a kiedy pomyślimy o dopłacie z programu „Mój elektryk”, oferta robi się naprawdę kusząca.

Teraz niealfabetycznie, ale skoro była Dacia, słówko o modelach Renault. Dużym zainteresowaniem cieszył się model Arcana, który jest ładnie zaprojektowaną hybrydą w bardzo modnym nadwoziu SUV Coupe, jednak wielu z gości skierowało swoje kroki do Mastera Z.E. Elektryczne samochody użytkowe to coś, na co rynek czekał od dawna. Szczególnie przydatne są w transporcie ostatniej mili. Co istotne, Master Z.E. dostępny jest także jako podwozie pod zabudowę, a to daje wiele możliwości aranżacji.

W przypadku marki Ford, mimo że na test dostarczyła zarówno swoje hybrydowe modele dostawcze Transit, jak i gamę hybrydowych SUV-ów, gwiazda była jedna, i to w aż siedmiu egzemplarzach. Przedstawiciele marki doskonale zdawali sobie sprawę, że jeżeli mają pokazać, co w marce jest najlepszego, to muszą przywieźć Mustanga Mach-E. Jeden z samochodów brał udział w jazdach poza torem, a na sześć pozostałych trzeba się było zapisywać na stoisku importera. Przyznam, że stojące samochody widziałem dwukrotnie – podczas rozpoczęcia imprezy i jej zakończenia. Jak mówili uczestnicy, to jeden z samochodów, który zrobił na nich największe wrażenie.

W sumie, kiedy przechodzimy do marki Hyindai, można powiedzieć tylko jedno – Ioniq 5. Samochód, który wygląda, jakby auto koncepcyjne trafiło od razu na drogi. Tłum kłębił się przy stoisku marki, gdzie jeden egzemplarz był wystawiony, drugi model jeździł bez przerwy. Kiedy Grzegorz Sokalski, szef sprzedaży flotowej, przyjechał trzecim egzemplarzem, nie zdążył zamknąć drzwi i już stała kolejka chętnych do testu. Na pewno to jedno z najpiękniejszych aut, jakie do nas przyjechało.

Pisząc, wpadłem w pułapkę, ponieważ o każdym następnym samochodzie mogę powiedzieć to, co o poprzednich – naj. Jaguar i Land Rover, reprezentowane już przez nowego importera firmę Inchcape JLR. Elektryczną gwiazdą z drapieżnym kotem na masce był model i-Pace. 400 koni, które jednak prowadziły się bardzo płynnie. Wiem, ponieważ ten model był na próbie Stewarta i mimo tej mocy, prowadził się niezwykle lekko. Jeżeli chodzi o Land Rovera, na pewno uwagę przykuwał ładowany z gniazdka Velar. 404 KM i przyspieszenie do 100 km poniżej 5,5 sekundy, a tego wszystkiego możemy doświadczyć, siedząc w niesamowicie gustownym wnętrzu.

 

Jarosław Kwiecień
Fleet & Business Manager Jaguar Land Rover Poland
Fleet Electric Day to dla nas jedno z kluczowych wydarzeń na rynku flotowym. Tegoroczna edycja była szczególnie wyjątkowa, ponieważ dała nam okazję do osobistych spotkań z profesjonalistami z branży flotowej – pierwszy raz od dłuższego czasu. Bardzo to doceniamy.
Podczas imprezy w Słomczynie zaprezentowaliśmy przybyłym nasze kluczowe modele Jaguara, Land Rovera i Range Rovera w zakresie oferty modeli BEV i PHEV. Nie bez powodu naszym najliczniej prezentowanym modelem, zarówno statycznie, jak i dynamicznie, był Jaguar I-Pace. Ten 400-konny SUV jest dla nas nie tylko kluczowym elementem oferty dla biznesu, ale przede wszystkim jedną z najlepszych propozycji w segmencie elektrycznych SUV-ów premium. Ku naszemu zadowoleniu dużym zainteresowaniem cieszyły się także jazdy testowe naszymi pozostałymi modelami w wersjach PHEV: Jaguarem E-Pace oraz Range Roverami Sport i Velar. Z dużym zadowoleniem odebrałem wysoką frekwencję podczas tegorocznej edycji imprezy. Wskazuje ona na rosnące zainteresowanie branży flotowej bardzo mocnym trendem elektryfikowania oferty rynkowej, co ma wpływ na rosnącą liczbą samochodów typy BEV i PHEV we flotach.

Kamil Buga
Fleet Department Fleet Sales Specialist KIA Polska
Tegoroczne wydarzenie, jakim był Fleet Electric Day na torze w Słomczynie, możemy uznać jako jeden z nielicznych i ciekawych eventów organizowanych w tym roku. Cały projekt był doskonale zorganizowany, zarówno pod względem technicznym, jak i merytorycznym. Jako przedstawiciele marki Kia mieliśmy przyjemność zaprezentować wszystkim uczestnikom nasze modele z napędem alternatywnym, takie jak: Niro HEV, Niro PHEV, Sorento PHEV, Ceed SW PHEV, e-Niro oraz Xceed PHEV. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż wszyscy uczestnicy zostali podzieleni na mniejsze grupy, dzięki czemu każdy miał szansę przetestować wszystkie samochody, zarówno podczas jazdy po torze, jak i okolicznych podmiejskich uliczkach. Dzięki takiej możliwości biorący udział w wydarzeniu mogli przekonać się o nienagannych walorach jezdnych aut hybrydowych oraz elektrycznych, wykreować swoją własną opinię o każdym pojeździe, jak również porównać go do modeli konkurencji. Efektem takiego spotkania było poszerzenie grona potencjalnych klientów naszej marki Kia, nawiązanie nowych wartościowych kontaktów oraz fantastycznie spędzony czas na świeżym powietrzu, oczywiście zgodnie z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.

Karol Modrzejewski
Koordynator Projektu LEVC Polska
Tegoroczna edycja Fleet Electric Day dała nam możliwość osobistego zaprezentowania marki LEVC oraz modeli naszych pojazdów – TX & VN5.
Po niemal dwóch latach izolacji chciałoby się powiedzieć: „Nareszcie!”. FED nie zawiodło naszych oczekiwań: wysoka frekwencja oraz zainteresowanie elektromobilnością cieszy oko, a możliwość fizycznej rozmowy z potencjalnymi odbiorcami naszych samochodów jest w dzisiejszych (pandemicznych) czasach na wagę złota. Mamy nadzieję, że jazda naszymi (i nie tylko) pojazdami dała uczestnikom wiele frajdy i pozwoliła zyskać nowy punkt widzenia na przyszłość motoryzacji, jaką niewątpliwie są auta elektryczne. Pozostaje nam jedynie serdecznie podziękować za zaproszenie na tę imprezę i powiedzieć: do zobaczenia w przyszłym roku!

Szymon Sołtysik
PR Manager Mazda Motor Poland
Podczas Fleet Electric Day zaprezentowaliśmy Mazdę MX-30, która w ubiegłym roku była najchętniej wybieraną elektryczną nowością w Polsce. Podstawiliśmy aż 5 samochodów, by każdy uczestnik miał możliwość przetestowania tego modelu wyróżniającego się nie tylko designem, ale też wysokiej jakości materiałami i prowadzeniem znanym z konwencjonalnych samochodów Mazdy. W tej edycji udostępniliśmy też do jazd Mazdy 3 i CX-30 z udoskonalonym benzynowym silnikiem e-Skyactiv X, który daje efektywność spalania na poziomie napędów hybrydowych, a przy tym pozwala cieszyć się przyjemnością prowadzenia podczas każdego pokonanego kilometra.

Lilianna Muchel-Kazikowska
Volkswagen Group Polska
Podczas tegorocznej edycji Fleet Electric Day marka Volkswagen udostępniła do przetestowania zarówno samochody w pełni elektryczne, jak ID.3 oraz ID.4, oraz samochody z napędem alternatywnym. Największe zainteresowanie uczestników skierowane było na modele ID.3 oraz ID.4, natomiast wśród modeli hybrydowych typu plug-in największą uwagę skupił Golf. Klienci, z którymi mieliśmy szansę porozmawiać, bardzo doceniali możliwość przetestowania tak szerokiej gamy aut w jednym miejscu i na gorąco porównać oraz podzielić się spostrzeżeniami z innymi.

 

 

Marka Kia przywiozła do Słomczyna samochody nietuzinkowe. Kiedy rozmawiałem z uczestnikami testu, to zarówno w odniesieniu do modelu e-Niro, jak i e-Soul niemal zawsze padało określenie, że niesamowicie praktyczne samochody z olbrzymim wręcz zasięgiem, które prowadzą się wyjątkowo dobrze. Faktycznie, zasięgi obu elektryków marki Kia są porównywalne z tymi, jakie oferują auta spalinowe.

O ile modele Kia można nazwać uniwersalnymi, o tyle model oferowany przez markę LEVC jest kierowany do bardzo konkretnej grupy odbiorców – taksówkarzy. Kiedy spojrzycie na ten samochód, jasne będzie dlaczego. To wierna kopia londyńskich taksówek, ale to także w pełni funkcjonalna hybryda plug-in. Samochód cieszył się niesamowitym wręcz zainteresowaniem, tym bardziej, że jeden z modeli zaprezentowany był w wersji cargo.

Mazda, reprezentowana także przez dealera Oddysey, zaprezentowała swoje modele w ciekawy sposób. Oczywiście do jazd przeznaczony był pierwszy elektryk marki MX-30, który wzbudzał zachwyt wyglądem i jakością wykonania. Jednak przedstawiciele importera zaprezentowali także model Mazda 3 sedan z silnikiem spalinowym Skyactive. Po co, aby przekonać gości, że nowoczesny silnik spalinowy zbudowany w tej technologii może być równie oszczędny co hybryda.

Marka Mercedes, reprezentowana przez dealerstwa z Warszawy i Sosnowca pokazała, co ma obecnie najlepszego, jeżeli chodzi o elektromobilność. Gwiazdami segmentu samochodów użytkowych był na pewno model Evito, a także luksusowy EQV. W przypadku osobówek największym zainteresowaniem cieszył się model EQA, czyli elektryczny odpowiednik spalinowego crossovera zbudowanego na klasie A – GLA. Poza jakością wykończenia goście zwracali uwagę na zasięg, wynoszący ponad 400 km. Takiej motoryzacji przyszłości sobie życzymy. Niesamowicie pochlebne opinie zebrał również elektryczny smart EQ fourfour. Ten miejski elektryk ma niewielka baterię, ale dzięki temu jest lekki, a jego zasięg to 150 km. Poza tym to auto niesamowicie zwrotne i zaprojektowanie dosłownie do tego, aby pokazywać swoje walory w najciaśniejszych uliczkach miast.

Marka niezwykle mi bliska, a więc Mitsubishi zaprezentowało model Eclipse Cross PHEV. Nazwą nawiązuje do sportowego odpowiednika, podobnie jak w przypadku modelu Mustang i nie jest to nawiązanie bezzasadne. To bardzo ciekawy samochód, oparty na dwóch silnikach elektrycznych i silniku spalinowym służącym głównie jako generator prądu. To pełnoprawny SUV, który odziedziczył także coś, co przez wiele lat było wyróżnikiem marki – napęd na wszystkie koła.

Z Mitsubishi szybko przesiadamy się do samochodu, który zelektryfikował Europę – Nissan Leaf. Mimo wielu lat obecności na rynku, to wciąż auto świeże, nowoczesne i niemal idealne do flot. Możemy wybrać jeden z dwóch wariantów pojemności baterii i cieszyć się jazdą pełnym elektrykiem, który oferuje komfort, ekonomię, a przy tym jest bardzo przemyślany wewnątrz. Ciekawe, że wielu z naszych gości nie znało tego modelu i byli nim zachwyceni.

Škoda pokazała swoje modele „wtyczkowe”: Octavię i Superba, ale to nie one były największymi gwiazdami czeskiej marki. Oczywiście Eniaq. Dwa modele jeździły bez przerwy, tylko podczas obiady szybko podpięliśmy je do ładowania, bo mimo dużego zasięgu wynoszącego 340 KM, chcieliśmy mieć pewność, że każdy chętny będzie mógł odbyć test. Uczestnicy podkreślali, że przede wszystkim jest to samochód niesamowicie przestronny, a do tego niesamowicie prosty i przyjemny w prowadzeniu.

Rafał Fus
Szef sprzedaży flotowej Volvo
W ramach Fleet Electric Day udostępniliśmy do testów nasz najnowszy samochód elektryczny XC40 Recharge P8 o mocy ponad 400 KM i zasięgu 420 km WLTP. To gorąca nowość, która cieszyła się największym zainteresowaniem.
Dodatkowo goście mogli przetestować gamę naszych modeli PHEV: XC40 T5, XC90 T8, XC60 T8 oraz S90 T8 Recharge. Wszystkie te samochody mają świetne osiągi i spełniają wyśrubowane normy emisji CO2. Każdy nasz model w ofercie ma swoją odmianę PHEV. Volvo ma ofertę dla firm, dla których niska emisja CO2 floty samochodowej ma kluczowe znaczenie.

Anna Wiśniewska
Head of Marketing LeasePlan Polska Fleet Management
Fleet Electric Day miał miejsce 9 września, czyli w światowym dniu EV (World EV Day) trudno więc o lepszą oprawę dla święta elektryków. Dla nas w LeasePlan wydarzenie to miało dużą wartość edukacyjną, ponieważ w jednym miejscu mogliśmy zobaczyć i przetestować najnowsze modele samochodów elektrycznych dostępnych na rynku. Fleet Electric Day był dla nas również okazją do zaprezentowania klientom oraz branży automotive najnowszej oferty „LeasePlanAll In”, czyli samochodu elektrycznego z ładowarką.

Kamil Wieczorkowski
Corporate Sales Manager CEE, Nissan Sales CEE Kft
Czwarta edycja Fleet Electric Day była dla nas okazją do prezentacji obu elektrycznych modeli Nissana: osobowego LEAF-a i użytkowego e-NV200. Do dyspozycji uczestników udostępniliśmy cztery egzemplarze Nissana LEAF w różnych wersjach – z bazowym akumulatorem 40 kWh oraz większym 62 kWh, oferującym zasięg blisko 400 km w cyklu mieszanym. Można było również przetestować e-NV200 w wersji van, czym szczególnie zainteresowane były firmy przewożące różne produkty. Jednym słowem, każdy mógł znaleźć coś dla siebie, w zależności od swoich potrzeb biznesowych. Wydarzenie było wspaniałą okazją dla właścicieli film, menedżerów flot oraz zwolenników elektromobilności, by zasiąść za kierownicą naszych samochodów i samemu ocenić ich potencjał oraz sprawdzić ich możliwości, zarówno w trakcie manewrów na torze, jak i przejażdżek po drogach publicznych. Jestem przekonany, że wielu uczestników Fleet Electric Day przekonało się po testach, że samochód elektryczny może być idealnym partnerem w pracy.

Robert Bastrzyk
Sales & Operations Director/Co Founder Ecologic
Elektryfikacja flot będzie ważnym elementem napędzającym zmiany w sposobie zarządzania mobilnością we flotach. Odpowiedni dobór pojazdów oraz narzędzi do optymalizacji ich użytkowania będą kluczowymi wyzwaniami fleet managerów. Fleet Electric Day daje świetną okazję do praktycznego sprawdzenia możliwości pojazdów elektrycznych, co ułatwi późniejsze decyzje. Dla Ecologic to świetna okazja do zaprezentowania najnowszych rozwiązań wspierających car pooling pojazdów elektrycznych.

Sylwia Kaszczuk
Business Development DirectorMitiWash
Bezpośredni kontakt z klientami i potencjalnymi klientami ma dla nas kluczowe znaczenie, dlatego chętnie uczestniczymy w eventach flotowych organizowanych na żywo. Jest to świetna okazja do porozmawiania face to face, wysłuchania opinii klientów, zaprezentowania naszych nowych pomysłów i rozwiązań. Ale także inspiracja do ciągłego ulepszania naszych usług i wdrażania nowych, bo to właśnie pomysły naszych klientów są głównym ich motorem; W MultiWash jesteśmy mocno zorientowani na ekologię i dbanie o środowisko, Dlatego nasza główna usługa (mycia i kompleksowego dbania o czystość pojazdów flotowych) zdobyła statuetkę Fleet Derby w kategorii najbardziej ekologicznej usługi flotowej także nasze kolejne projekty są związane z ekologią – o nich wkrótce.

Łukasz Szurgot
menedżer ds. produktu MMC Car Poland
Cieszymy się, że nasza najnowsza propozycja – Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, czyli elektryczny i hybrydowy SUV coupe z możliwością szybkiego ładowania i jedyny w swej klasie SUV coupe plug-in – spotkał się z tak ciepłym przyjęciem ekspertów z branży flotowej podczas Fleet Electric Day. Menedżerowie flot, którzy odbyli nim podczas tej imprezy aż kilkadziesiąt jazd testowych, bardzo chwalili ciekawy design auta. Zwracali także uwagę na nowoczesne światła LED i praktyczne cechy tego modelu, takie jak bogata lista wyposażenia auta i oczywiście unikatowy, wzorowany na modelu Lancer Evolution, napęd na 4 koła S-AWC dostępny także, co ciekawe, w trybie EV. Docenili też możliwość szybkiego ładowania auta w 25 min, co jest ewenementem w tej klasie.

Wojciech Mazurek
Kierownik Sprzedaży Flotowej Samochodów Osobowych Mercedes-Benz Own Retail Poland
IV Fleet Electric Day był dla nas świetną okazją do zaprezentowania naszej gamy samochodów hybrydowych oraz elektrycznych, zarówno osobowych, jak i dostawczych. Nasi klienci mieli niepowtarzalną szansę przetestować najnowsze modele aut spod znaku trójramiennej gwiazdy. W tym trudnych dla wszystkich czasach to wydarzenie było doskonałą okazją do nawiązania kontaktów oraz spotkania z partnerami.

Kamil Kleczewski
Webasto
Udział w FED okazał się doskonałą okazją do zaprezentowania naszych rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych dla użytkowników pojazdów flotowych. Nasze stacje ładowania AC Webasto Wallbox Pure i Live spotkały się dużym zainteresowaniem uczestników, z czego się bardzo cieszymy. Podczas eventu mieliśmy również okazję omówić rolę inteligentnego zarządzania stacjami ładowania w infrastrukturze klienta. Podsumowując, FED to ciekawe wydarzenie, ciekawi ludzie oraz interesujące rozmowy, nie zapominając oczywiście o możliwości przetestowania gamy samochodów elektrycznych dostępnych na naszym rynku.

Podobne wrażenia były z testu bliźniaczego modelu Volkswagena ID4. Szczególnie ciekawe było porównanie zalet tego samochodu i mniejszego modelu ID3. Widać wyraźnie, że niemiecki koncert już projektuje swoje modele pod konkretne potrzeby klientów. Dla tych, którzy przygodę z elektromobilnością chcą rozpocząć od jazdy wersjami hybrydowymi, koncern oferuje model eGolf, który także zbierał bardzo pochlebne recenzje.
Toyota Bielany zaprezentowała całą gamę modeli hybrydowych, w tym Lexusa UX. Jednak, co było do przewidzenia, kolejka chętnych ustawiała się przed dwoma samochodami. Pierwszym z nich był hybrydowy Yaris Cross, a drugim wodorowy Mirai. Niestety, problemy z infrastrukturą do tankowania wodoru (najbliższa stacja jest w Berlinie). Jazdy Miraiem po nitce toru mogło odbyć tylko dziesięcioro szczęśliwców, którzy uzyskali najlepszy czas na próbie Stewarta. Nawet kiedy auto nie jeździło, inżynierowie Toyoty opowiadali o innowacyjnych rozwiązaniach.

Na koniec samochód równie wyjątkowy – Volvo XC40 Recharge P8. 204 KM mechanicznych przekazuje elektryczna jednostka, ale na każdą z osi! Oznacza to, że mamy do dyspozycji 408 KM mocy, napęd na wszystkie koła i przyspieszenie do 100 km poniżej pięciu sekund. Zachwytom nad tym egzemplarzem nie było końca.

Dziękujemy raz jeszcze gościom i partnerom za wspaniałą atmosferę, bezpieczne testy i wiedzę, którą wszyscy się wymieniali. Już zapraszamy na przyszłoroczną edycję i oczywiście gwarantujemy pogodę.

 

Przeczytaj również
Popularne