Firma Express Car Rental od lat stawia sobie za cel zwiększanie innowacyjności w usługach wynajmu pojazdów. Jej ideą jest zwiększanie dostępności usługi, upraszczanie formalności i optymalizacje kosztowe. W 2021 roku Express uruchomił aż dwie duże funkcjonalności do kontaktów ze swoimi klientami. Odprawa w formule Just In Time i panel dla klientów biznesowych to zaawansowane rozwiązania bazujące na automatyzacji powtarzalnych procesów. Na czym polegają te innowacje?
Just In Time
Just In Time – to system szybkiej odprawy online i błyskawicznego odbioru wynajmowanego samochodu. Dzięki niemu klient może zarządzać wszystkimi formalnościami związanymi z rezerwacją auta i komunikacją z firmą za pomocą narzędzi online. Jak w liniach lotniczych, gdzie przed planowaną podróżą dokonuje się wszelkich formalności. Zamiast karty pokładowej, Express Car Rental udostępnia wynajmującemu unikalny kod, który upoważnia go do odbioru samochodu.
Usługa Just in Time to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu. Bez względu na rodzaj podróży – prywatny, czy biznesowy – wynajmujący nie musi szukać punktu obsługi, a następnie oczekiwać w kolejce na wypełnienie formalności. To również istotne udogodnienie w kontekście różnych – zwłaszcza bardzo wczesnych lub bardzo późnych – pór wynajmu. W przypadku nowej usługi od Express Car Rental z góry wiadomo, gdzie się udać na spotkanie z kierowcą wydającym pojazd, na podstawie weryfikacji kodu. Co ważne, raz wpisane dane można zachować do następnego korzystania z usługi, co dodatkowo upraszcza i przyspiesza przyszłe wynajmy.
– Stworzyliśmy rozwiązanie, które nie tylko wpisuje się w rosnące potrzeby bezpieczeństwa, jest benefitem w postaci zdigitalizowania procesu najmu, ale także pozwala na optymalizacje kosztowe tak ważne w obecnym, trudnym czasie. Just in Time to doskonały przykład jak innowacje w firmie mogą iść w parze z korzyściami finansowymi – mówi Magdalena Hibner, Dyrektor Linii Biznesowej Rent a Car w Express Car Rental.
Panel flotowy – wszystkie informacje w jednym miejscu
Usługi zdalnego zarządzania wynajmem i flotą pojazdów w firmie zdecydowanie była potrzebna na rynku. W ciągu zaledwie 6 miesięcy z Panelu Klienta zaczęło korzystać ponad stu nowych Klientów biznesowych, a część zrezygnowało z tradycyjnej obsługi na rzecz samodzielnego zarządzania.
– Panel Klienta to rozwiązanie, którego wprowadzenie istotnie przyspieszyła pandemia. Ze względu na utrudniony przepływ dokumentacji w firmach przekonaliśmy się jak bardzo przydatne są zdalne narzędzia zarządzania. Nasz Panel Klienta łączy w sobie wygodę, funkcjonalność oraz transparentność, dzięki czemu użytkowanie pojazdów w firmach ma szanse zyskać na efektywności, a to z kolei przełoży się na mniejsze obciążenie dla środowiska i oszczędności wewnątrz samej organizacji – mówi Piotr Markowiak, Dyrektor Linii Lease a Car w Express Car Rental.