Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

ID.1 - nowy, tani i spóźniony elektryk Volkswagena

Oto jest! Pierwsza konkretna zapowiedź nadchodzącego samochodu elektrycznego w cenie około 20 tys. euro – ogłosił właśnie Thomas Schafer, CEO VW Group. Premiera nowego, małego ID.1 zaplanowana jest na 2026, sprzedaż 2027. Już, czy dopiero?

Co będzie w 2027 roku? Tego w pędzącym i zmieniającym się świecie nie wiedzą nawet najlepsze wróżki. Motoryzacja zmaga się z problemami tu i teraz. I choć ubiegłoroczny wynik wszystkich marek grupy VW to ponad 9 mln sztuk na całym świecie, nadal sprzedaż nie odbiła się jeszcze po pandemicznej zapaści. W sumie w Europie rynek skurczył się o ponad 2 mln samochodów. Sam VW stracił na tym 500 tys. aut rocznie i to mimo ofensywy modelowej i 30 premier tylko w ubiegłym roku.

Właśnie dlatego trzeba zamykać nierentowne fabryki i zwalniać ludzi. Do tego trzeba zmagać się z zalewem chińskich samochodów nie tylko elektrycznych, ale i spalinowych oraz hybrydowych. Konkurencja jest ostra i będzie coraz ostrzejsza.

Czy dla europejskich marek jest rozwiązanie tych problemów? To tanie, małe samochody elektryczne dla każdego. Przystępne cenowo, wysokiej jakości i opłacalne – wyprodukowane w Europie dla Europy – wyjasnia Thomas Schafer, CEO VW Group.

Kłopot jedynie w tym, że zdaniem szefa grupy VW takie auto pojawi się w sprzedaży najwcześniej w 2027 roku.

Podjęliśmy to wyzwanie i spełniamy obietnicę naszej marki: mobilność elektryczna dla każdego. Jest to ważny kamień milowy w największym przyszłościowym planie w historii Volkswagena. Będziemy się rozwijać. Będziemy atakować. I osiągniemy to – dodaje Schafer.

A co z ID.2, czyli ID.2all? Światowa premiera małego, taniego samochodu elektrycznego za 25 tys. euro zbudowanego na platformie MEB odbyła się w 2023 roku. Zgodnie z zapowiedziami, auto ma wejść do produkcji w maju 2026. Już, czy dopiero? Teraz mamy kolejną zapowiedź.

Konkurencja już tu jest

Swojego malucha przywiózł do Polski niedawno Hyundai. Inster kosztuje 107 900 zł. Więcej o nim pisalismy TUTAJ. Od dawna na naszym rynku dostępna jest Dacia Spring wyceniona na 86 tys. zł. Za chwilę wjedzie chiński Leapmotor T03, którego cena ma oscylować wokół 80-90 tys. zł. Wiecej o T03 pisaliśmy TUTAJ.

Volkswagen ID.1 byłby tutaj świetną alternatywą. Byłby, bo jeśli wszystko dobrze pójdzie, do sprzedaży trafi dopiero za dwa lata. Czy wtedy będzie?

Przeczytaj również
Popularne