Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

E‑TECH - nowa gama hybryd Renault

Renault E-Tech

Clio E-TECH 140 KM oraz Captur E-TECH Plug-in 160 KM - to nowości francuskiej marki pokazane właśnie na Targach Motoryzacyjnych w Brukseli. Już niedługo gama będzie poszerzona o model kompaktowy, czyli Mégane E-TECH Plug-in.

Inżynierowie z Renault zaprojektowali dla hybrydowej oferty technologie oparte na szeregowo-równoległej architekturze napędu hybrydowego. 

Renault Clio E-Tech - miejska hybryda

Nowe Clio E-TECH może poruszać się po mieście w trybie  elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem termicznym. Nowy Captur E-TECH Plug-in ma zasięg pozwalający na pokonanie 50 km w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h w cyklu mieszanym (WLTP) i nawet 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).

Napęd silnik Renault E-TechModułowy układ napędowy montowany we wszystkich modelach Renault z jednostkami hybrydowymi jest dostępny w jednym z dwóch wariantów: E-TECH w technologii „pełnej hybrydy” (HEV lub „full hybrid”) i E-TECH Plug-in (PHEV lub „doładowywany silnik hybrydowy”). Zastosowanie nowej technologii w obu modelach jest możliwe dzięki nowej modułowej platformie CMF-BM, zaprojektowanej z myślą o zelektryfikowanym napędzie.

Zespół napędowy Renault E-TECH (hybrydowy i hybrydowy typu plug-in) pochodzi z modelu koncepcyjnego Eolab, który był pokazywany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014. Składa się on z silnika benzynowego 1,6 l współpracującego z dwoma silnikami elektrycznymi, w tym jednego silnika typu HSG (High-Voltage Starter Generator, czyli wysokonapięciowego rozrusznika) oraz wielostopniowej skrzyni biegów bez synchronizacji załączania biegów. W Clio E-TECH akumulator o pojemności 1,2 kWh (230 V) umożliwia obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2, ponieważ nawet do 80% czasu jazdy po mieście odbywa się w trybie elektrycznym. Wszystkie elementy napędu hybrydowego ważą 10 kg więcej niż silnik dCi 115.

renault clio e-techZ zewnątrz nowe Clio wyróżnia się odmiennym tylnym zderzakiem oraz emblematem E-TECH na środkowym słupku i podłodze bagażnika. Pakiet „Hybrid Blue” umożliwia personalizację wnętrza i nadwozia nowego modelu. Wewnątrz samochodu wzrok przyciąga kokpit high-tech wyposażony w siedmiocalowy ekran na tablicy rozdzielczej oraz nowy ekran systemu multimedialnego Renault EASY LINK o przekątnej 7” (w układzie poziomym) lub 9,3” (w układzie pionowym). Na nowej, cyfrowej tablicy rozdzielczej pojawia się szereg ikon i animacji, typowych dla samochodów z napędem hybrydowym. Pokazują poziom naładowania akumulatora lub sygnalizują, czy włączony jest silnik elektryczny. Dodatkowo specjalny dla tej wersji drążek zmiany biegów jest ozdobiony emblematem „E-Tech".

Hybrydowy crossover Renault Captur E-Tech

Renault E-Tech schemat napędW Capturze E-TECH Plug-in akumulator o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia pokonanie w cyklu miejskim do 65 km w trybie elektrycznym. W modelu tym jest dostępny nowy tryb systemu MULTI-SENSE. Tryb „PURE” jest uruchamiany z poziomu ekranu ustawień lub po przyciśnięciu specjalnego przycisku. Aktywuje przejście do trybu elektrycznego, pod warunkiem, że akumulator jest wystarczająco naładowany. Dodatkowe funkcje systemu MULTI-SENSE są dostępne w trybie „SPORT”.
W określonych warunkach, jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, trzy silniki mogą współpracować ze sobą dzięki szeregowo-równoległej konstrukcji napędu. W takiej sytuacji samochód w pełni wykorzystuje potencjał zespołu napędowego, co jest szczególnie ważne podczas wyprzedzania.

Kolejna funkcja systemu MULTI-SENSE o nazwie „E-Save” ogranicza pracę silnika elektrycznego
i korzysta z silnika spalinowego, aby nie obciążać akumulatora trakcyjnego (oszczędność energii o co najmniej 40%). Kierowca może jednak w każdej chwili przełączyć się na napęd elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta. Dzięki zwiększonej pojemności akumulatora, funkcji ciągłego odzyskiwania energii oraz dwóm silnikom elektrycznym nowy Captur optymalnie wykorzystuje największe atuty hybrydowego napędu
E-TECH - rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, a zużycie paliwa zostało znacznie obniżone. Oczekuje się, że w cyklu mieszanym nowy Captur E-TECH Plug-In będzie zużywać 1,5 l/100 km i emitować 32 g CO2/km[1] (zgodnie z protokołem WLTP).

Captur E-TECH Plug-In wyróżnia się stylistyczne poprzez akcenty typowe dla gamy hybrydowej. Emblemat „E-TECH Plug-in Hybrid” znajduje się na drzwiach, klapie bagażnika i środkowych słupkach. Zbiornik paliwa jest po lewej stronie, a gniazdo ładowania po prawej. Gniazdo jest wyposażone w diodę, której kolor informuje o aktualnym statusie ładowania: kolor niebieski oznacza, że ładowanie trwa, zielony, że samochód jest naładowany, pomarańczowy, że ładowanie wkrótce się rozpocznie, a czerwony oznacza niski poziom naładowania.

Do 2022 roku Grupa Renault będzie dysponować gamą 8 w pełni elektrycznych oraz 12 zelektryfikowanych modeli (hybryd i hybryd plug-in).

 

PD / Renault

 



[1] Tj. poniżej 35 g CO2/km zgodnie z protokołem NEDC BT (w oczekiwaniu na homologację).

Przeczytaj również
Popularne