Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Skoda Kodjaq po oficjalnej premierze

Nowy SUV segmentu D - Skoda Kodjaq - miał swoją oficjalną premierę w Berlinie. Kodjaq jest pierwszym tak dużym SUV-em czeskiego producenta i pierwszym siedmioosobowym modelem tej marki.

Skoda_Kodjaq (2)Kodjaq ma długość 4.697 mm, szerokość 1.882 mm i wysokość 1.676 mm (z relingiem dachowym), rozstaw osi mierzy 2.791 mm. Model bazuje na modułowej koncepcji budowy samochodu z poprzeczną zabudową silnika z przodu (MQB) koncernu Volkswagen, w której silniej rolę odgrywa lekka konstrukcja nadwozia. Duży SUV z podstawowym silnikiem TSI i przednim napędem waży w stanie gotowym do jazdy (bez kierowcy) tylko 1452 kg, z 1.4 TSI i napędem 4×4 waży 1540 kg.

Kodjaq jest tylko cztery centymetry dłuższy od Octavii. W segmencie SUV-ów oferuje jednakże ponadprzeciętnie duże wnętrze. Długość wnętrza dużego SUV-a wynosi 1.793 mm, szerokość na wysokości łokci z przodu 1.527 mm i z tyłu 1.510 mm. Wysokość przestrzeni w linii głowy z przodu wynosi 1.059 mm i z tyłu 1.015 mm. Miejsce na kolana z tyłu mierzy do 104 mm.

Dla foteli z przodu w ofercie są liczne elementy wyposażenia komfortowego. Fotele te mogą być ogrzewane, przewietrzane i elektrycznie ustawiane wraz z funkcją pamięci położenia. Także kanapa ŠKODY KODIAQ ma bardzo różne możliwości ustawienia: można ją złożyć w stosunku 60:40, seryjnie przesunąć wzdłużnie o 18 cm oraz indywidualnie pochylić segmenty oparcia. Na życzenie samochód może mieć kolejne dwa miejsca siedzące w trzecim rzędzie z tyłu – tym samym model ten jest pierwszym siedmiomiejscowym autem Skody.
Mając bagażnik o pojemności od 720 do 2065 l (po złożeniu oparć kanapy), SUV Skody oferuje największy bagażnik w swojej klasie. Gdy samochód jest wyposażony w fotel pasażera z kładzionym oparciem, do SUV-a można włożyć przedmioty o długości do 2,90 m. Opcjonalnie dostępna jest elektryczna pokrywa bagażnika, którą można – jako kolejne wyposażenie dodatkowe – otworzyć lub zamknąć ruchem stopy oraz przyciskiem w kabinie. ŠKODA KODIAQ z kombinacją napędu TDI/DSG/4×4 może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Nowością w portfolio jest asystent manewrowania przyczepą: gdy SUV ciągnie przyczepę, podczas powolnego cofania funkcja przejmuje kierowanie. Także nowością w marce jest funkcja widoku otoczenia, Area View: dzięki szerokokątnym obiektywom w kamerach obserwujących otoczenie, które się znajdują z przodu i z tyłu samochodu oraz w lusterkach.

SKODA KODIAQ - WORLD STATIC PREMIERE, Berlin 1.9.2016

Na początku sprzedaży modelu Kodjaq paletę silników tworzy pięć jednostek: trzy silniki TSI i dwa TDI. Silniki te mają pojemność skokową 1,4 i 2,0 litry, rozpiętość mocy sięga od 92 kW (125 KM) do 140 kW (190 KM). Zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne mają bezpośredni wtrysk paliwa, są turbodoładowane i spełniają normę czystości spalin Euro 6.

Silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach mocy. W podstawowej ma moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 340 Nm. W wersji o większej mocy osiąga 140 kW (190 KM) i 400 Nm. Podstawowy TDI zużywa na 100 km średnio 5,0 litrów oleju napędowego (131 g CO2/km). Mocniejszy diesel rozpędza duży SUV od zera do 100 km/h w 8,6 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość 210 km/h.

Paletę silników benzynowych tworzą dwa 1,4 TSI i jeden 2,0 TSI. Kompaktowy czterocylindrowiec w podstawowej wersji rozwija moc 92 kW (125 KM) i moment obrotowy 200 Nm. Jego zużycie paliwa według NEFZ wynosi 6,0 litrów na 100 km, co odpowiada emisji CO2 140 g/km. W silniejszej wersji silnik 1,4 TSI osiąga 110 kW (150 KM) i 250 Nm; technika ACT (Active Cylinder Technology) przy małym obciążeniu i małej prędkości obrotowej odłącza drugi i trzeci cylinder. W największej mocy silniku benzynowym, 2,0 TSI, nowy sposób spalania mieszanki umożliwia uzyskanie dużej sprawności. Jego moc wynosi 132 kW (180 KM), moment obrotowy 320 Nm.

Zależnie od silnika do dyspozycji jest sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów oraz sześcio- lub siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów DSG. Nowa 7-stopniowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem ma w Škodzie swą premierę.

Do większości silników jest dostępny napęd 4×4 z elektroniczną regulacją. Zapewnia on bardzo dobre przeniesienie napędu, stabilność i bezpieczeństwo jazdy – także poza asfaltowymi drogami.

Škoda / PD

 

Przeczytaj również
Popularne