Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dacia Duster

Z prochu powstałeś

Dacia przedstawiła trzecią generację modelu Duster. Jest jeszcze bardziej wyrazisty, dający poczucie solidności, a także oferuje większe możliwości jazdy po bezdrożach wersji 4x4. Nowy Duster oferuje także nowe zespoły napędowe i technologie zwiększające poziom bezpieczeństwa i komfortu.

Czy wiecie, jakie auto może pochwalić się wartością rezydualną na poziomie 124%? Wg danych Indicata kupując Dustera poprzedniej generacji w 2018 roku w bazowej wersji i sprzedając je w 2023 roku, to auto zwiększyło swoją wartość na rynku wtórnym właśnie o 124%! Nowy Duster wydaje się być rozsądnie wyceniowny, by także stać się przebojem rynkowym.

Stylistyczny przełom

Duster prezentuje całkowicie odnowiony design. Zachowano w nim wszystkie walory stylistyczne, które zapewniły sukces jego poprzednim generacjom, w szczególności wygląd wytrzymałego SUV-a, dający poczucie solidności, ale wyniesiony na wyższy poziom, wybiegający bardziej w przyszłość i bardziej wyrazisty, zgodny z nową identyfikacją wizualną Dacii.

Designerzy rozpoczęli pracę od prostych brył: kabiny, maski, błotników itd. Następnie połączyli wszystkie te elementy w całość o czystych, ostrych liniach, nadali modelowi nowoczesny, dopracowany wygląd z nadwoziem o przemyślanych prężnych i wyrazistych kształtach.

Prostota kształtów i brył potęguje siłę designu: pionowo zarysowany przód, wyraźnie odcinające się osłony nadkoli z fazowanymi krawędziami, szeroka pokrywa bagażnika i boczne szyby tworzące jednolitą powierzchnię od przodu do tyłu kabiny.
Projektanci starali się osiągnąć maksymalną spójność między designem nadwozia i wnętrza. Wrażenie to wywołuje nowa, wysoka i szeroka deska rozdzielcza z poziomą listwą ozdobną ustawioną w pionie. Spójność z designem nadwozia wyraża się również w kształcie nawiewów powietrza wzorowanych na kształcie nadkoli.

YouClip, czyli taki Simple Clever od Dacii

Inżynierowie Dacia opracowali YouClip, prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania szeregu dedykowanych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Mogą służyć do mocowania uchwytu na tablet, kieszeni na drobne przedmioty, uchwytu smartfona z wbudowaną/bez wbudowanej ładowarki indukcyjnej lub pomysłowego akcesorium „3 w 1” obejmującego uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę. Pomysłowy system „3 w 1” jest dostępny w standardzie w wersji Duster Extreme. Wszystkie te akcesoria kompatybilne z YouClip są dostępne w sieci Dacii.

Hybryda, benzyna i gaz

Duster HYBRID 140: Wprowadzony po raz pierwszy przez Dacię na początku 2023 roku w modelu Jogger zespół napędowy HYBRID 140 trafia obecnie pod maskę nowego Dustera. Jest on oparty na sprawdzonych i uznanych technologiach Grupy Renault i składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 l i mocy 94 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 49 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator) oraz zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów.
Ma ona 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i 2 przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Taka łączona technologia jest możliwa dzięki brakowi sprzęgła.

System hamowania z odzyskiwaniem energii w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh (230 V) i wysokosprawną skrzynią biegów umożliwia poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając o 20% energii mniej w cyklu mieszanym i nawet o 40% w cyklu miejskim. Ponadto ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie w 100% elektrycznym.

Duster TCe 130: Napęd ten trafia po raz pierwszy do oferty Dacii i stanowi propozycję pierwszego poziomu elektryfikacji dla klientów marki. Łączy on w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera z systemem miękkiej hybrydy (mild hybrid) 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy w fazach rozruchu i przyspieszania, obniżając średnie zużycie paliwa i emisję CO2 o około 10%.
TCe 130 jest dostępny z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów w wersjach 4X2 i 4X4.

Duster ECO-G 100: Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna-LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Nowy Duster jest również oferowany z montowaną fabrycznie, sprawdzoną technologią, stanowiącą gwarancję oszczędności.

W trybie zasilania gazem Nowy Duster ECO-G 100 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.

 

Jazda

Dacia Duster oferuje komfortowe zawieszenie, które dobrze radzi sobie z nierównościami na drodze. Samochód jest zaprojektowany tak, aby zapewniać płynną jazdę zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Układ kierowniczy w Dacii Duster jest precyzyjny, co ułatwia manewrowanie w mieście oraz na ciasnych drogach wiejskich. Dostępna wersja z napędem na cztery koła sprawia, że Duster jest dobrze przygotowany do jazdy w trudnym terenie, oferując bardzo dobrą przyczepność i stabilność. Cennik nowego Dustera otwiera wersja Essential z ceną 79 900 zł a maksymalnie zapłacimy za niego 117 400 zł (hybryda wersja Journey).

Kto testował: Michał Kośnik

Co: Dacia Duster

Gdzie: Malaga

Kiedy: 23.04.2024

Ile: 200 km

Niebanalny design który może się podobać, szeroka gama silników, nowa jakość układu kierowniczego, akcesoria YouClip, nowoczesne systemy wspomagające.

Gorszej jakości wykończenie i mniej zróżnicowane kolorystycznie w podstawowych wersjach (np. twarde podłokietniki), co kuriozalnie dla niektórych klientów, może to być zaletą ze względu na większą trwałość.

Przeczytaj również
Popularne