Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Zespół flotowy 2023

Na pytania odpowiadają Michał Solak, Head of Account, oraz Paweł Kostrubiec, Head of Sales, którzy odbierali z ramienia LeasePlan nagrodę w Plebiscycie Fleet Derby. Na co dzień zarządzają zespołem obsługi klienta oraz sprzedaży w LeasePlan.

Tomasz Siwiński: Gratuluję, co tu jeszcze można powiedzieć. LeasePlan to najlepszy zespół flotowy zdaniem głosujących w Plebiscycie Fleet Derby. Uznanie od klientów chyba smakuje najlepiej?
Michał Solak: Nie ma dla naszej firmy nic bardziej budującego niż wyrazy uznania, jakie otrzymujemy nie tylko od klientów, ale również od partnerów i dostawców. W naszej współpracy opieramy się na profesjonalizmie, zaangażowaniu, gotowości do udzielenia wsparcia i szybkiej reakcji na zapytania i zgłoszenia – zawsze było to dla nas priorytetem. To wyróżnienie jest potwierdzeniem naszych wysiłków i zaangażowania w budowaniu silnych relacji biznesowych.
Paweł Kostrubiec: Właśnie dzięki efektywnej współpracy i dbałości o dobre relacje staliśmy się preferowanym zespołem flotowym na rynku. Dziękujemy wszystkim, którzy oddali na nas swój głos i docenili naszą pracę. To ogromne wyróżnienie i motywacja dla całego naszego zespołu do dalszego doskonalenia naszych usług.

Nie mogę o to nie zapytać, jesteście u progu zmian, jednak o relacjach czy jakości nie świadczą nazwy czy logotypy, ale właśnie ludzie. Jak w dobie tak dynamicznego rynku zbudować zespół, w którym każdy może na każdego liczyć?
Paweł Kostrubiec: Nagrodę Zespołu Roku otrzymaliśmy jeszcze jako LeasePlan, ale mówiąc o zespole, możemy już mówić o naszej połączonej firmie ALD | LeasePlan. Kładziemy ogromny nacisk na tworzenie środowiska opartego na zaufaniu, współpracy i otwartej komunikacji. Stawiamy na rozwój pracowników i budowanie silnych relacji między członkami zespołu. Wierzymy, że „nie możesz rozwijać firmy, możesz tylko rozwijać ludzi, którzy będą rozwijać firmę”. Programy szkoleniowe i wellbeingowe, spotkania integracyjne są częste i dostępne dla wszystkich. W każdej ankiecie pracowniczej pozytywna atmosfera pracy jest wskazywana jako element wysoko ceniony przez zespół i silna strona organizacji.

Michał Solak: Rynek też jest bardzo dynamiczny i szybko się zmienia, tym bardziej cenione i ważne są takie wartości jak szacunek, wsparcie, inkluzywność, rozwój oraz umiejętność dostosowania się do zmian. I na to właśnie stawiamy. Razem tworzymy ekosystem, który ucząc się, proaktywnie dostosowuje się do zmian, tworzy wspaniałą atmosferę i ciągle z entuzjazmem podejmuje kolejne wyzwania.


 
Dużą część Waszego zespołu stanowią kobiety. To celowe działanie, czy po prostu każdy chce u Was pracować?
Michał Solak: Udział kobiet w naszej firmie jest nawet nieznacznie większy niż mężczyzn. Zależy nam na równowadze w zespole, ponieważ wierzymy w różnorodność i korzyści płynące z różnych perspektyw. To nieprawda, że motoryzacja to wyłącznie męski świat. Rzeczywistość pokazuje, że kobiety odgrywały i nadal odgrywają istotną rolę w dziedzinie motoryzacji. Mało kto wie, ale to właśnie kobieta, Clarenore Stinnes, jako pierwsza objechała świat samochodem. Promowanie roli kobiet w motoryzacji jest dla nas szczególnie istotne, dlatego m.in. w tym roku zorganizowaliśmy Pink Fleet Day – wydarzenie tylko dla kobiet i o kobietach w biznesie motoryzacyjnym.

Jesteście jako CFM ważnym elementem rynku motoryzacyjnego, ale zapewne macie w swoim zespole osoby, które kochają motoryzację, oraz takie, które doskonale odnajdują się w skomplikowanych wyliczeniach. Jest tak faktycznie?
Paweł Kostrubiec: Bez wątpienia jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie, nie tylko ze względu na wieloletnie doświadczenie, ale także dlatego, że zajmujemy się po prostu tym, co lubimy robić i dlatego robimy to najlepiej.Ta różnorodność umożliwia nam skuteczne działanie na dynamicznym rynku motoryzacyjnym.
 
Jak z perspektywy Zespołu Flotowego Roku możecie ocenić wpływ pracy zdalnej na relacje. Miało to duże znaczenie?
Michał Solak: Wprowadzenie pracy zdalnej, choć początkowo było pełne wyzwań, ostatecznie sprawiło, że jesteśmy bardziej elastyczni, co jest szczególnie doceniane przez naszych pracowników. Obecnie stosujemy wariant hybrydowy, trzy dni z biura, dwa dni z domu. Praca jest zrobiona, a ludzie mają poczucie większego komfortu i bezpieczeństwa w codziennym funkcjonowaniu.
Paweł Kostrubiec: Umiemy współpracować online, jak i stacjonarnie. Połączenie możliwości pracy zdalnej z pracą w biurze jest według nas najlepszym rozwiązaniem. Nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz, uścisku dłoni czy pogawędki przy kawie.
 
Zespół to często suma osobistych ambicji i na pewno zdarzają się trudne i stresujące sytuacje. Czy zdarzają się jakieś konflikty, a jeżeli tak, jak staracie się je rozwiązywać?
Paweł Kostrubiec: Oczywiście, w każdym zespole czasami mogą pojawić się różnice zdań i konflikty, zwłaszcza gdy ludzie mają różne temperamenty, doświadczenia, ambicje i oczekiwania. Ważne jest, aby podejść do tych sytuacji w sposób konstruktywny i otwarty, czasem też z dystansem i humorem.
Michał Solak: Staramy się otwarcie ze sobą rozmawiać i szukać kompromisów. Różne punkty widzenia pozwalają często wypracować najlepsze rozwiązania. W pierwszej kolejności relacja, a potem racja. Ważne, aby odnosić się do siebie z szacunkiem i ciekawością, co pozwala zrozumieć punkt widzenia drugiej osoby.
 
Czego Wam życzyć?
Michał Solak: Dalszego rozwoju, energii, abyśmy nadal mogli wspierać naszych klientów na najwyższym poziomie!

Przeczytaj również
Popularne