Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2024

Volkswagen ID. UNYX, czyli tańsza Cupra Tavascan. Niestety nie dla nas


Volkswagen poszerzył i tak bardzo bogatą ofertę samochodów w Chinach. Tym razem o elektrycznego ID. UNYX, czyli tak naprawdę bliźniaka Cupry Tavascan. Nie dość, że to najładniejsze auto z rodziny ID. to na dodatek o połowę tańsze niż u nas Cupra.

Dzięki strategii „In China, for China” Volkswagen jeszcze bardziej dostosowuje swoją gamę produktów do potrzeb klientów z Państwa Środka. Jej kolejny element to ID. UNYX, czyli SUV coupe, który wyróżnia się wyjątkowo progresywną stylistyką, inteligentnym interfejsem (HMI) z konfigurowalnym awatarem 3D i zasięgiem ponad 600 kilometrów.

Dlaczego auto nie trafiło do Europy? Trafiło, ale pod marką Cupra. To bliźniak modelu Tavascan z tym samym napędem elektrycznym, baterią, ale wzbogacony o awatar 3D, czyli innowacyjny interfejs HMI oparty na sztucznej inteligencji.

Co najciekawsze w Chinach ID.Unyx jest o połowę tańszy niż Cupra Tavascan w Polsce. Tam jego ceny startują od 209 juanów, czyli 113 tys. zł U nas ceny Tavascana zaczynają się od 238 tys. zł. I nawet biorąc pod uwagę wyposażenie związane ze spełnieniem innych standardów bezpieczeństwa to przepaść. Podobnie jest z reszta z innymi modelami marki.

Cena chińskiego ID.3 startuje od 125 tys. juanów, czyli w przeliczeniu 68 tys. zł. Z tym samym napędem jak u nas (204 KM, 58 kWh) cena to 165 tys. juanów, czyli ok. 90 tys. zł. W Polsce najtańszy ID.3 wyceniony jest na 191 tys. zł.

ID. Unyx – submarka VW

Jak głosi hasło reklamowe to samochód technicznie i wizualnie dostosowany do stylu życia młodych klientów w chińskich metropoliach. Auto podobnie jak pozostałe modele rodziny ID. sprzedawane będą w 40 ekskluzywnych salonów w 20 chińskich miastach. Potencjalni klienci mogą się zapoznać z pojazdem przy użyciu nowoczesnych technologii, takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.

Wraz z nowym ID. UNYX poszerzamy gamę naszych elektrycznych modeli ID. w Chinach o awangardowy produkt. Łączymy progresywny design ze zrównoważonym napędem elektrycznym i najnowocześniejszymi doświadczeniami użytkownika. Inteligentnie połączone samochody elektryczne, takie jak nowy ID. UNYX są kluczem do przyciągnięcia młodych grup docelowych i utrzymania obecnych klientów marki Volkswagen – powiedział Stefan Mecha, zarządzający marką Volkswagen w Chinach.

Na tym nie koniec, bo do 2026 roku gama submarki Volkswagena ID. UNYX ma zostać uzupełniona o cztery kolejne pojazdy. Oprócz prezentowanego obecnie E-SUVa coupe. Będą to zarówno SUV-y, jak i sedany.

Strategia dla Chin

Jak twierdzi VW pojazdy submarki ID. UNYX są najważniejszym elementem planu Volkswagena dla Chin, który przewiduje wprowadzenie łącznie 34 nowych modeli do 2030 roku i ma na celu wzmocnienie pozycji Volkswagena, jako wiodącej międzynarodowej marki na rynku chińskim.

Dzięki działającym od wielu lat spółkom joint venture SAIC Volkswagen i FAW-Volkswagen, a także nowemu hubowi Volkswagen Smart E-Mobility, gama produktów Volkswagena w Chinach, w tym program ID. UNYX, poszerzy się o 16 nowych elektrycznych modeli ID. UNYX, 12 nowych Volkswagenów z silnikami spalinowymi i sześć nowych modeli z napędem hybrydowym plug-in.

Choć ID. UNYX jest bardzo podobny do Cupry Tavascan, jak głosi komunikat, powstał w nowym centrum innowacji i rozwoju Volkswagena w Hefei we wschodnich Chinach. Hub pracuje wyłącznie nad najnowszą generacją inteligentnych pojazdów elektrycznych na rynek lokalny. Także w Hefei auto jest produkowane. W jednej z najbardziej zaawansowanych fabryk samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen.

Awatar 3D

To właśnie tutaj powstał awatar 3D. To innowacyjny interfejs HMI oparty na sztucznej inteligencji. Jego wygląd można dostosować w aplikacji i zsynchronizować z HMI pojazdu. Głos awatara można skonfigurować na podstawie ludzkiego głosu i może on towarzyszyć kierowcy, np. rozmawiając z nim.

Podstawowa wersja ID. UNYX jest napędzana silnikiem elektrycznym APP550 o mocy 286 KM umieszczonym na tylnej osi. Źródłem zasilania jest akumulator o pojemności netto 77 kWh. Auto ma zasięg do 621 kilometrów (wg chińskiego standardu CLTC). Dostępna będzie również wersja z napędem na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 340 KM. Technologicznie to, zatem te same podzespoły, jakie VW stosuje w przypadku pozostałych modeli ID. dostępnych także w Europie.

Przeczytaj również
Popularne