Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Skoda Superb PHEV nie tylko w wersji kombi

Najnowszy Superb przyciąga klientów nie tylko komfortem, przestrzenią i jakością, ale także różnorodnością silników i napędów. Trudno się dziwić, że to jedno z ulubionych aut flotowych. Teraz gamę uzupełnia limuzyna z 1,5-litrową hybrydą.

Czwarta generacja flagowej limuzyny wreszcie doczekała się odmiany w nadwoziu liftback z napędem hybrydowym plug-in. System napędowy łączy silnik 1.5 TSI z silnikiem elektrycznym, zapewniając łączną moc 204 KM. Superb Liftback PHEV podczas jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym zgodnie z deklaracją producenta potrafi przejechać do 120 kilometrów, a jego akumulator można naładować od 10% do 80% na stacjach szybkiego ładowania DC w zaledwie 26 minut. I choć importer właśnie zapowiedział poszerzenie gamy, produkcja auta rozpocznie się dopiero w drugim kwartale 2025 roku. Wtedy też poznamy ceny wersji liftback. Kombi plug-in kosztuje przynajmniej 208 700 zł.

Wystarczy?

Superb Liftback w wersji PHEV korzysta z silnika benzynowego 1.5 TSI i silnika elektrycznego w trzech konfiguracjach, w zależności od wybranego trybu jazdy. Oprócz standardowych trybów dostępnych w linii Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual), wersja hybrydowa oferuje jeszcze trzy dodatkowe opcje: E-mode, Hybrid mode i Sport mode.

Moc systemowa trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności brutto 25,7 kWh składa się z czterech modułów i znajduje się pod tylnymi siedzeniami.

Akumulator można naładować od 0% do 100% w 2,5 godziny przy użyciu domowej ładowarki ściennej (Wallbox) lub punktu ładowania AC o maksymalnej mocy 11 kW. Akumulator można również naładować w szybkim trybie DC o mocy do 50 kW, wówczas w 26 minut poziom naładowania możne wzrosnąć z 10% do 80%. Podczas jazdy akumulator jest stale doładowywany dzięki rekuperacji, która odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania.

Trójfazowy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi został zintegrowany z przekładnią i oddzielony od silnika spalinowego za pomocą sprzęgła. Może on pracować niezależnie, napędzając pojazd lub współpracować z silnikiem benzynowym. W trybie E-mode silnik elektryczny samodzielnie zapewnia maksymalną moc 85 kW i moment obrotowy 330 Nm. Służy również do uruchamiania silnika spalinowego i zastępuje tradycyjny alternator.

Nie tylko simply clever

Podobnie jak w poprzednich wersjach napędowych Superba w aucie dostępne są matrycowe reflektory LED drugiej generacji, przeprojektowane wnętrze z pokrętłami Skoda Smart Dials dla bardziej intuicyjnej obsługi oraz uproszczona struktura wyposażenia Design Selections.

W modelu znajdziemy także ulepszone funkcje bezpieczeństwa, zaawansowane systemy wspomagające kierowcę oraz szeroką gamę układów napędowych, w tym technologię mild-hybrid oraz nową generację systemu hybrydowego plug-in.


Przeczytaj również
Popularne