Zima przyszła w porę, ponieważ Zakopane przywitało uczestników szkolenia z cyklu FleetAcademy prawdziwie zimową pogodą, co nawet w zimowej stolicy Polski nie zdarza się często pod koniec marca. Konferencja silna prelegentami Tym razem skupiliśmy się na tematach serwisowych i ubezpieczeniowych, które są jednymi z najistotniejszych składowych TCO. Wykłady rozpoczął Andrzej Stefańczyk dyrektor Super Cars poruszając temat: „Naprawy powypadkowe samochodów firmowych, w odniesieniu do bezpieczeństwa kierowców, wartości rezydualnej i ogólnych kosztów zarządzania naprawami w firmie." Przedstawiając zalety serwisowania, nie tyle w ASO, co w serwisach dysponujących fachową kadrą i sprzętem najwyższej jakości, pokazał za pomocą eksponatów, jak bardzo niektóre elementy we współczesnych samochodach są skomplikowane, i jak duża wiedza jest potrzebna do ich poprawnej naprawy. Naświetlił także najnowsze trendy w naprawach powypadkowych i uzmysłowił, na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę podczas prozaicznego przeglądu. Zawsze warto prosić o wydruk diagnostyczny i kontrolować pracę serwisu.Drugim prelegentem była Pani Beata Mrozowska, starszy prawnik międzynarodowej kancelarii Hogan Lovells, z którą nasza firma współpracuje od lat. Pani mecenas opowiedziała o tym, jak odzyskać ubezpieczenie w przypadku kiedy ubezpieczyciel odmawia wypłaty - na przykładzie flot samochodowych. Kiedy auto jest naszą własnością, kiedy jest w leasingu, bądź kiedy wynajmujemy je od firmy zewnętrznej. Było wiele pytań z sali i wykład przerodził się w żywą dyskusję związaną z problemami z firmami ubezpieczeniowymi, jakie mają fleet managerowie w swoich flotach. Jak zawsze prawniczych zagwozdek było wiele przy zagadnieniu dotyczącym ubezpieczeń i ich wypłaty, kiedy samochody nie są własnością firmy, tylko są leasingowane. Część prelekcji dotyczyła udziałów własnych w ubezpieczeniach, jako remedium na wzrost stawek ubezpieczeniowych. Jak pokazuje praktyka, takie posunięcia wymagają dokładnej analizy ryzyk i niemal zawsze opłacalność takiego posunięcia jest zależna od specyfiki danej floty. Dużą część wykładu Pani mecenas poświęciła kwestiom zabezpieczenia się flotowców i firm przed ryzykami.Szczególnie, kiedy mamy flotę leasingową. Podkreślała także znaczenie ubezpieczeń GAP.Pokrywa ono różnicę między wysokością odszkodowania ubezpieczeniowego, a zobowiązaniem kredytowym na pożyczce samochodowej lub umowie leasingowej. Ubezpieczenie to ma zastosowanie w przypadku kradzieży lub całkowitej szkody auta, w wyniku której koszt naprawy przekracza aktualną wartość samochodu. Niektóre banki czy firmy leasingowe wymagają takiego ubezpieczenia do momentu kiedy zobowiązanie kredytowe lub leasingowe spadnie poniżej wartości samochodu.Ubezpieczenie to jest ściśle związane z deprecjacją - utratą wartości samochodu w miarę upływu czasu.Ostatnim wykładem było wystąpienie Erniego Greszty, Regiona lInsurance Manager Central Europe & Asia LeasePlanFleet Management (Polska). Opowiedział on ozarządzaniu kosztami ubezpieczeń w odniesieniu do szkodowości floty ze szczególnym uwzględnieniem napraw powypadkowych i części użytych do ich wykonania. Ten wykład spinał jakby dwa poprzednie i był idealnym podsumowaniem. Pan Ernie z racji ogromnego doświadczenia z rynku polskiego,ale nie tylko, wielokrotnie odwoływał się do przykładów z innych rynków. Nakłaniałdo dokładnego analizowania umów ubezpieczeniowych. Podkreślał także fakt, aby nie bać się wstępować na drogę sądową z ubezpieczycielami, a w niektórych przypadkach także z osobami, które spowodowały szkodę. O tym, że poziom wykładów był niezwykle wysoki świadczy fakt, że mimo późnej godziny, wciąż były pytania do prelegentów i część merytoryczna przeciągnęła się niemal do samej kolacji. Wieczór w doskonałych humorach przywitali wszyscy, a szczególnie Ci, którzy mieli szczęście i wygrali w konkursach wizytówkowych naszych partnerów, między innymi firmy Nokia, Link4, Carefleet, Masterlease, Citroën.Także samochody Dzięki naszym partnerom, nie zabrakło akcentów czystko motoryzacyjnych. Partner główny szkolenia – Citroën, przywiózł do Zakopanego całą swoja linię, ślicznych, co by nie mówić samochodów – czyli DS. DS3, DS4 i DS. Może nie są najpopularniejszymi egzemplarzami francuskiej marki we flotach, ale zawierają w sobie wszystko co najlepsze w Citroënie.Podczas przerwy w wykładach goście mogli wziąć udział w konkursie Porsche Inter Auto, który to diler zaprezentował nowe modele Škody: Rapida, Citigo i Octavię. Wszystkimi samochodami uczestnicy odbywali jazdy, ale czterech szczęśliwców wytypowanych w konkursie wizytówkowym wzięło udział w jeździe nową Octavią. Wygrywał ten, kto na wyznaczonej trasie spali jak najmniej paliwa. Zwycięzcą został Karol Ruciński z firmy SAS Instytute.Tuż przed kolacją miała miejsce premiera samochodowa. Firma Renault Polska przy akompaniamencie góralskiej kapeli odsłoniła model, który może i wedle pierwszych opinii powinien być hitem we flotach - Renault Clio Grandtour. To jedno z nielicznych kombi w segmencie B, a obecnie na pewno najładniejsze i najnowsze. Może być doskonałą alternatywą dla większych samochodów z wyższych segmentów.Dziękując prelegentom, partnerom i uczestnikom serdecznie zapraszamy 17 kwietnia na autodrom Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie na test samochodów flotowych Fleet Derby.