Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Dealerzy o przyszłości rynku - Ogólnopolski Kongres Dealerów Samochodów 2011

kongres_dealerow1Prawie 500 uczestników z firm dealerskich i przedsiębiorstw z otoczenia branży gościło 14 i 15 czerwca na Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodów w Ossie. W czasie konferencji można było wysłuchać kilkanaście wystąpień praktyków i ekspertów, a także zapoznać się z szeroką ofertą usług i produktów dla dealerów, prezentowaną na części wystawienniczej Kongresu. Wśród kilkunastu prelegentów Kongresu wystąpiły również gwiazdy europejskiego rynku dealerskiego. Charles Mills z firmy doradczej J.D. Power opowiadał o nowych trendach pojawiających się na światowym rynku dystrybucji samochodów, które prędzej lub później znajdą swoje odzwierciedlenie również w Polsce. Antje Woltermann z Niemieckiego Związku Branży Motoryzacyjnej ZDK analizowała niemiecką koncepcję podniesienia rentowności branży, natomiast Paolo Lobetti Bodoni z włoskiego Ernest&Young podzielił się swoim doświadczeniem w zakresie wdrażania procesów naprawczych w strukturach zarządczych firmy dealerskiej. Z kolei Axel Toedt, szef największej w Europie dealerskiej grupy zakupowej TECAR International, przekonywał, jak duże korzyści finansowe może przynieść dealerom profesjonalna grupa zakupowa. Równie wysoki poziom trzymały wystąpienia polskich prelegentów. Adam Zalaszewski z firmy Auto Watin zwrócił uwagę na błędy, jakie są popełniane przy konstruowaniu systemów wynagrodzeń pracowników w polskich stacjach dealerskich. Michał Łuczak z Mirosław Wróbel Mercedes-Benz podpowiadał, w jaki sposób zarządzać – niemałymi przecież – przepływami finansowymi w dealerstwie, aby nie okazało się na przykład, że w trudniejszym okresie firmie brakuje nawet na bieżące zobowiązania. Globalne spojrzenie na polski rynek dealerski zaprezentował z kolei Marek Konieczny z DCG Dealer Consulting, który prześledził najciekawsze transakcje i modele rozwojowe występujące nad Wisłą w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. kongres_dealerow3Merytorycznej konferencji towarzyszyła wystawa prezentująca najważniejsze oferty usług dla polskich dealerów, zwłaszcza w zakresie usług finansowych, ubezpieczeniowych, marketingowych, informatycznych oraz z wszelkich innych dziedzin, których znajomość jest polskim dealerom niezbędna do sprawnej organizacji swojego biznesu. kongres_dealerow2Nowością tegorocznego Kongresu były Nagrody Rynku Dealerskiego, przyznawane po raz pierwszy przez „Miesięcznik Dealer" za najciekawsze, najlepsze i najbardziej nowatorskie pomysły oraz działania przyczyniające się do rozwoju całego rynku dystrybucji samochodów. W tym roku Nagrody Rynku Dealerskiego otrzymali:

W kategorii: Najlepszy dealer (dealer posiadający jeden obiekt)
MM Cars, Katowice - za niezwykle skuteczną budowę jednoobiektowej firmy dealerskiej i nowatorskie, ale i skuteczne łączenie pod jednym dachem sprzedaży marek wolumenowych i marek premium.
W kategorii: Najlepsza mała grupa dealerska (dealerzy posiadający nie więcej niż 5 lokalizacji)
Carsed, Siedlce - za wysoki wzrost poziomu sprzedaży w roku 2010 (51 proc.) i skuteczne wejście w nowo pozyskaną markę VW na trudnym i nasyconym rynku Warszawy i Mazowsza.
W kategorii: Najlepsza duża grupa dealerska (dealerzy posiadający więcej niż 5 lokalizacji)
Grupa Krotoski-Cichy, Poznań - za niezwykle dynamiczny rozwój firmy poprzez niespotykaną na rynku polskim ilość przejęć innych firm dealerskich oraz za debiut na Liście 500 "Rzeczpospolitej".
W kategorii: Najlepszy dealer aut używanych
Summit Motors, Warszawa - za skuteczną realizację jednego z pierwszych na rynku polskim programów sprzedaży aut „UzywaneJakNowe", który stworzył na rynku polskim wiele powielanych później standardów budowy dealerskiego działu aut używanych w Polsce.
W kategorii: Najlepszy program / inicjatywa marketingowa
PHU Zdunek, Gdańsk - za budowę wizerunku firmy poprzez promocję lokalnego patriotyzmu oraz historii Polski - sponsoring filmu „Czarny Czwartek". kongres_dealerow5Poza nagrodami za osiągnięcia biznesowe, w trakcie Kongresu zostały wręczone także dwie nagrody honorowe. Pierwszą z nich - tytuł „Człowieka Roku Miesięcznika Dealer", otrzymał Andrzej Alama, właściciel firmy Odyssey z Warszawy - za udział w kreowaniu najważniejszych wydarzeń na rynku dealerskim: stworzeniu pierwszej polskiej dealerskiej grupy zakupowej, współtworzenie Związku Dealerów Samochodów oraz odwagę w „odbijaniu" rynku warszawskiego z rąk salonów importerskich. Drugą nagrodę honorową - pod nazwą „Dealer Dobrych Uczynków" - doceniającą najlepsze inicjatywy odpowiedzialności społecznej dostała Grupa Karlik z Poznania, którą nagrodzono za finansowe i organizacyjne wspieranie Ośrodka dla Dzieci Niesłyszących w Poznaniu - w tym za szczególne wsparcie aktywności sportowych dzieci niesłyszących (m. in. mitingi pływackie, wyjazd na Igrzyska Głuchych na Tajwanie). kongres_dealerow4Organizatorzy dealerskiego wydarzenia roku już dzisiaj informują, że przyszłoroczny Ogólnopolski Kongres Dealerów Samochodów odbędzie się w dniach 22-23 maja 2012 roku.

Przeczytaj również
Popularne