Prawie 500 uczestników z firm dealerskich i przedsiębiorstw z otoczenia branży gościło 14 i 15 czerwca na Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodów w Ossie. W czasie konferencji można było wysłuchać kilkanaście wystąpień praktyków i ekspertów, a także zapoznać się z szeroką ofertą usług i produktów dla dealerów, prezentowaną na części wystawienniczej Kongresu. Wśród kilkunastu prelegentów Kongresu wystąpiły również gwiazdy europejskiego rynku dealerskiego. Charles Mills z firmy doradczej J.D. Power opowiadał o nowych trendach pojawiających się na światowym rynku dystrybucji samochodów, które prędzej lub później znajdą swoje odzwierciedlenie również w Polsce. Antje Woltermann z Niemieckiego Związku Branży Motoryzacyjnej ZDK analizowała niemiecką koncepcję podniesienia rentowności branży, natomiast Paolo Lobetti Bodoni z włoskiego Ernest&Young podzielił się swoim doświadczeniem w zakresie wdrażania procesów naprawczych w strukturach zarządczych firmy dealerskiej. Z kolei Axel Toedt, szef największej w Europie dealerskiej grupy zakupowej TECAR International, przekonywał, jak duże korzyści finansowe może przynieść dealerom profesjonalna grupa zakupowa. Równie wysoki poziom trzymały wystąpienia polskich prelegentów. Adam Zalaszewski z firmy Auto Watin zwrócił uwagę na błędy, jakie są popełniane przy konstruowaniu systemów wynagrodzeń pracowników w polskich stacjach dealerskich. Michał Łuczak z Mirosław Wróbel Mercedes-Benz podpowiadał, w jaki sposób zarządzać – niemałymi przecież – przepływami finansowymi w dealerstwie, aby nie okazało się na przykład, że w trudniejszym okresie firmie brakuje nawet na bieżące zobowiązania. Globalne spojrzenie na polski rynek dealerski zaprezentował z kolei Marek Konieczny z DCG Dealer Consulting, który prześledził najciekawsze transakcje i modele rozwojowe występujące nad Wisłą w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Merytorycznej konferencji towarzyszyła wystawa prezentująca najważniejsze oferty usług dla polskich dealerów, zwłaszcza w zakresie usług finansowych, ubezpieczeniowych, marketingowych, informatycznych oraz z wszelkich innych dziedzin, których znajomość jest polskim dealerom niezbędna do sprawnej organizacji swojego biznesu. Nowością tegorocznego Kongresu były Nagrody Rynku Dealerskiego, przyznawane po raz pierwszy przez „Miesięcznik Dealer" za najciekawsze, najlepsze i najbardziej nowatorskie pomysły oraz działania przyczyniające się do rozwoju całego rynku dystrybucji samochodów. W tym roku Nagrody Rynku Dealerskiego otrzymali: